lhn89 skriver:
Hej piger (:
Jeg bor i Aarhus kommune som tilbyder graviditetsbesøg for førstegangsfødende. Hvilket jeg er rigtig glad for. Jeg er i uge 35+2 og det er derfor så på tirsdag hun kommer.
Men jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig kommer til at foregå? For de ting en sundhedsplejerske normalt gør (måle og veje barnet mm.) kan vi jo naturligvis ikke gøre endnu.
Så mit spørgsmål til jer er nu:
- Jer der har haft hjemmebesøg inden fødslen, hvad kommer der til at foregår, ved sådan et besøg?
- Hvor længe er hun her? og er det sådan at man har lavet kaffe til mm. til når hun kommer?
- Hvad har i haft af spørgsmål til hende?
Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! (:
Da vi venter trillinger bad vi selv vores sundhedsplejerske at komme før, så hun har været her 1 gang og kommer 1 gang mere inden børnene kommer.
Hun var der i ca en time og vi havde købt en kage og lavet the og kaffe, dog ikke noget man absolut skal( men det gør det lidt hyggeligt.).
Vi ville gerne have gode råd til hvordan vi på en go måde indretter vores hjem, efter der nu kommer små størrelser i huset.
Så viste jeg hende min indkøbsliste til børnene og spurgte om hun synes vi manglede noget.
Genneralt spurgte vi mest om de praktiske ting.
Hun spurgte så ind til os og vores baggrund, for at lære os at kende og på den måde kunne hjælpe os bedst muligt.
Ellers hygge snakkede vi bare lidt om det der nu skulle ske og om det at blive forældre...
Så du kan slappe helt af, det er kun et plus at få dem ud. 
Anmeld