Gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

sarahb

Jeg er helt enig, og tænkte faktisk det samme den anden dag.
Synes lidt det er de samme...
Jeg synes Altid jeg er med, fordi jeg synes det er super hyggeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Klumpe-dumpe

Ni-ko-li-ne skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener. Men som Mette rigtig godt skriver det, så er der ikke een der sidder og bestemmer hvem som får:0) vi kan alle starte en indsamling og stå for denne.... Og jeg synes da netop, hvis man synes at nogen bliver overset, at man skal gøre noget ved det:0)

Jeg tænker at det er meget normalt, at man som Mette også skriver, ikke er lige tæt med alle, og at man måske derfor også har mere sympati med nogen osv... Ganske normalt. Men jeg kan kune tale for mig selv og der er ikke bogen NS'ere jeg ikke ville give en gave til! At midlerne så kan være/er små er noget andet...

Helt enig med dig Karina.

Anmeld

4. april 2011

Karo

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener og jeg er til dels også enig med dig.

Jeg tror sipelthen det handler om at der er nogle der er bedre til det med at samle ind ind andre og derfor er det tit de samme som får. Men som Mette jo også skriver så er der jo ikke nogen der bestemmer hved der skal samles ind til og hvem der ikke skal.

Så istedet tror jeg at dette indlæg skal bruges til os der ikke er så gode til det med indsamlinger. Så vi kan få et spark bag i og også tænke på at samle ind engang imellem.

Efter vi har fået hus har jeg ikke givet noget Det handler ikke om at jeg ikke vil men at vi pt. vender hver en krone, da der er mange udgifter her istarten. Så jeg syndes det er en god ide med indsamlingerne men er enig i at vi skal være bedre til at huske alle, og at os (incl. mig selv) der endnu ikke har samlet ind skal være bedre til det.

Anmeld

5. april 2011

Bondepigen

Jeg har osse tænkt på det, men jeg er ikke rigtigt med i gaveordningen, da vi ikke har pengene til det. Vi vender hver en krone altid (men især efter sommerferien sidste år, som vi egentlig ikke havde råd til) og vi vil jo gerne have råd til at give E lidt små oplevelser til sommer.

Og så er jeg osse så anonym, at jeg ikke har delt min adresse (pga. Socialfobi), så jeg vil heller aldrig selv komme til at modtage noget...(ikke at det gør noget) Så jeg holder mig bare lidt udenfor det der.

Anmeld

5. april 2011

oo

øv, jeg blir ked af det her indlæg. både Mette og Karina og Katja har allerede skrevet rigtig godt om, at alle jo har mulighed for at starte en indsamling og dermed gøre noget ved det, hvis man synes nogen bliver glemt.

dét synes jeg man skal gøre! eller spørge nogen andre om de vil hjælpe een med at starte en indsamling fx.

jeg har prøvet at lave 3 indsamlinger, en dobbeltindsamling til Tina og Michella i november og så denne nye til Anna i sidste uge. og på en enkelt aften kom der 1000 kr i puljen til Anna og det er da helt vildt og dejligt og jeg blir enormt glad for mange bække små, gør en stor å. og jeg har STOR forståelse for, at man nogle gange springer over (eller springer over generelt), det gør jeg selv nogle gange. Camilla skrev til mig ved denne indsamling, at det ville være dejligt bare at modtage et fødselsdagskort på sin fødselsdag, så man ved, at folk husker det. og jeg har tænkt på at starte sådan en tradition af flere omgange. jeg ELSKER fødselsdagskort!! og hvis folk vil være med på, at vi har sådan en pulje, gider jeg godt at være en af de hovedansvarlige for den. men det koster jo lidt moneter at sende 30-40 fødselsdagskort hvert år - og det er uden at regne ungernes fødselsdage med, så alle skal være med og lægge i puljen til det, jeg vil ikke stå for det selv, det har vi slet ikke finanserne til!

Idamaria skrev også til mig, at hun så gerne en dag også ville få en overraskelse i posten og der tænkte jeg, at ja - Idamaria har det godt. hun har et dejligt ægteskab, hun har nogle dejlige unger og hun er selv dejlig og ikke mindst sund og rask og så tænker vi ikke over, at en lille hilsen er rar at få alligevel.

samtidig vil jeg skrive, at der er flere der indikerer, at "det altid er de samme der får" og der synes jeg liiiiige vi skal klappe hesten. for SÅ mange indsamlinger har der virkelig ikke været på NS'en!! Mette (anna-jonas) har vist fået to gange og jeg har fået to gange i en stor indsamling. det er jo på ingen måde voldsomt mange gange eller noget. det er DEJLIGT, det skal der ikke herske tvivl om men, ofte får de fleste af os jo små ting af enkeltpersoner. så når vi skriver tak herinde, så gælder det ofte kun een eller 3-4 personer og ikke "alle NS'erne". og jeg nægter altså, at sidde og få dårlig samvittighed over, at der er nogen der har startet en indsamling til mig da jeg fødte Sol og at jeg desuden fik gaver til Sol da jeg holdt navngivningsfest for hende (og inviterede jer som gæster). jeg nægter at få dårlig samvittighed over alle de dejlige ting jeg modtager og har modtaget og jeg nægter at få dårlig samvittighed over de indsamlinger jeg selv starter og som jeg deltager i. for det står folk helt frit for at starte en indsamling til dem man synes trænger eller skal have! så istedet for at sidde og mokke over, at der er nogen der bliver glemt, så start en indsamling!

Anmeld

5. april 2011

grinbidderen

Ja jeg har osse tæmkt meget over det når der er blevet skrevet at der nu er en der har det hårdt i øjeblikket og kunne trænge til opmundring osv, hvor man nogen gange gerne vil være med hvis pengen er til det og her sidst der var en indsamlig sagde jeg pænt nej tak til at være med for jeg har ikke selv det godt og kunne selv godt bruge opmundring osv ved godt det er skidt at skrive men der er mange af os som har det hårdt i øjeblikket hvor det kun er nogen få der blir tænkt på.... f.eks jeg har lige midstet min mor og lige nu er min far indlagt akut og har kun 50 % chrense for at overleve og har muligvis svangerskabs forgiftning derfor er mit liv selv meget hårdt og derfor osse svært at kunne hjælpe/støtte ander lige nu.... UNDSKYLD.

Anmeld

5. april 2011

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

øv, jeg blir ked af det her indlæg. både Mette og Karina og Katja har allerede skrevet rigtig godt om, at alle jo har mulighed for at starte en indsamling og dermed gøre noget ved det, hvis man synes nogen bliver glemt.

dét synes jeg man skal gøre! eller spørge nogen andre om de vil hjælpe een med at starte en indsamling fx.

jeg har prøvet at lave 3 indsamlinger, en dobbeltindsamling til Tina og Michella i november og så denne nye til Anna i sidste uge. og på en enkelt aften kom der 1000 kr i puljen til Anna og det er da helt vildt og dejligt og jeg blir enormt glad for mange bække små, gør en stor å. og jeg har STOR forståelse for, at man nogle gange springer over (eller springer over generelt), det gør jeg selv nogle gange. Camilla skrev til mig ved denne indsamling, at det ville være dejligt bare at modtage et fødselsdagskort på sin fødselsdag, så man ved, at folk husker det. og jeg har tænkt på at starte sådan en tradition af flere omgange. jeg ELSKER fødselsdagskort!! og hvis folk vil være med på, at vi har sådan en pulje, gider jeg godt at være en af de hovedansvarlige for den. men det koster jo lidt moneter at sende 30-40 fødselsdagskort hvert år - og det er uden at regne ungernes fødselsdage med, så alle skal være med og lægge i puljen til det, jeg vil ikke stå for det selv, det har vi slet ikke finanserne til!

Idamaria skrev også til mig, at hun så gerne en dag også ville få en overraskelse i posten og der tænkte jeg, at ja - Idamaria har det godt. hun har et dejligt ægteskab, hun har nogle dejlige unger og hun er selv dejlig og ikke mindst sund og rask og så tænker vi ikke over, at en lille hilsen er rar at få alligevel.

samtidig vil jeg skrive, at der er flere der indikerer, at "det altid er de samme der får" og der synes jeg liiiiige vi skal klappe hesten. for SÅ mange indsamlinger har der virkelig ikke været på NS'en!! Mette (anna-jonas) har vist fået to gange og jeg har fået to gange i en stor indsamling. det er jo på ingen måde voldsomt mange gange eller noget. det er DEJLIGT, det skal der ikke herske tvivl om men, ofte får de fleste af os jo små ting af enkeltpersoner. så når vi skriver tak herinde, så gælder det ofte kun een eller 3-4 personer og ikke "alle NS'erne". og jeg nægter altså, at sidde og få dårlig samvittighed over, at der er nogen der har startet en indsamling til mig da jeg fødte Sol og at jeg desuden fik gaver til Sol da jeg holdt navngivningsfest for hende (og inviterede jer som gæster). jeg nægter at få dårlig samvittighed over alle de dejlige ting jeg modtager og har modtaget og jeg nægter at få dårlig samvittighed over de indsamlinger jeg selv starter og som jeg deltager i. for det står folk helt frit for at starte en indsamling til dem man synes trænger eller skal have! så istedet for at sidde og mokke over, at der er nogen der bliver glemt, så start en indsamling!

Jeg er helt enig med dig, Trine....

Jeg fik også mega dårlig samvittighed over at vi, altså M og jeg har modtaget mere end 2 gange.  og her da M var indlagt fik hun den smukkeste skytengel, og som jeg skrev, var jeg bare så mega flov over at I samlede ind igen og at Pernille sendte den flotteste buket. Men samtidig betød det VIRKELIG så meget.

Men ja jeg kan godt forstå, at folk hvor det hele køre på skinner, også kunne tænker sig en hilsen/tanke.

Mht. det med fødselsdagskort, har jeg tænkt, om man kunne oprette en NS konto, og så man overførte en sum dertil, måske når man får børnepenge, kunne man smide fx. 50-100 kr.

Nåh det var bare det jeg ville sige.

Hej hej.

Ps. Trine har du modtager den pude?

Anmeld

5. april 2011

oo

Rose <3 skriver:

Jeg er helt enig med dig, Trine....

Jeg fik også mega dårlig samvittighed over at vi, altså M og jeg har modtaget mere end 2 gange.  og her da M var indlagt fik hun den smukkeste skytengel, og som jeg skrev, var jeg bare så mega flov over at I samlede ind igen og at Pernille sendte den flotteste buket. Men samtidig betød det VIRKELIG så meget.

Men ja jeg kan godt forstå, at folk hvor det hele køre på skinner, også kunne tænker sig en hilsen/tanke.

Mht. det med fødselsdagskort, har jeg tænkt, om man kunne oprette en NS konto, og så man overførte en sum dertil, måske når man får børnepenge, kunne man smide fx. 50-100 kr.

Nåh det var bare det jeg ville sige.

Hej hej.

Ps. Trine har du modtager den pude?

super ide med en NS-konto til fødselsdagskort!!

jep, jeg har fået puden, jeg har bare slet ikke fået skrevet til dig, pga fødselsdagsgaven til Anna og så bøvler jeg en del med mit underliv pt, så jeg har rodet rundt med henvisninger og kindelige gynækologer i Odense og INGEN tider før tidligst juni og alt muligt. Søren vil have mig på privathospital nu hvis de ikke kan finde en akuttid

men JA! vi har fået puden og den er lææææækker (helt vildt fint betræk!). den passer perfekt til gyngen, dog har hun ikke gynget i den endnu, men det kommer og så skal vi jo også have en triptrapper, så det er en win-win

Anmeld

5. april 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

super ide med en NS-konto til fødselsdagskort!!

jep, jeg har fået puden, jeg har bare slet ikke fået skrevet til dig, pga fødselsdagsgaven til Anna og så bøvler jeg en del med mit underliv pt, så jeg har rodet rundt med henvisninger og kindelige gynækologer i Odense og INGEN tider før tidligst juni og alt muligt. Søren vil have mig på privathospital nu hvis de ikke kan finde en akuttid

men JA! vi har fået puden og den er lææææækker (helt vildt fint betræk!). den passer perfekt til gyngen, dog har hun ikke gynget i den endnu, men det kommer og så skal vi jo også have en triptrapper, så det er en win-win

hvad siger ventelistegarantien på det punkt?

Anmeld

5. april 2011

Karo

Tjuhl skriver:

Jeg vil gerne være med i en fødslesdagskort ordning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.