En dårlig veninde???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i en træls situation. ( langt)

For over 1 år siden fik jeg en helt ny cykel.Min venindes datter skulle bruge en cykel til et arrangement i skolen men havde ingen cykel så hun fik lov til at låne min.

Efter 1 år har jeg stadig IKKE fået min cykel tilbage.

Jeg har skæntes med min mor rigtig meget pga. den cykel fordi jeg har fået den af hende så hun har tit sagt få den hjem osv hvor jeg flere gange har sagt til min veninde jeg skal have den tilbage da jeg ikke gad skæntes med min mor om den mere. Kan jo sagtens forstå min mor blir sur og irriteret.

Og min veninde siger så at kæden er i stykker og hun ville lave den når børnepengene kom. og de har været 4 gange siden.Jeg ved hun spiser sushi 2 gange om ugen mindst og at hun shopper og shopper men min cykel er stadig ikke lavet.

Hun lovede mig i vinters at stille den ned i kælderen så den ikke fik rust og det sku hun nok gøre.

I sidste uge kom jeg der hjem og nævnte IGEN cyklen, så opdagede vi den var blevet flyttet 5 meter hvor hun siger hvad laver den dog der.

Den har ALDRIG været nede i den kælder og den er fuldstændig rusten og kæden er knækket og dækkene er flade. Den blir jo aldrig lige som ny igen.

Føler virkelig at hun er pisse ligeglad med den cykel og med at jeg skæntes med min mor over den cykel.

Syntes faktisk hun er en dårlig veninde.

Nu har jeg måtte tage der hjem højgravid og få den cykel fragtet hjem og det er lang tid siden den er hentet nu og hun har endnu ikke opdaget den er væk.

Og når hun opdager den er væk jamen så vil jeg sige så er den blevet stjålet. Så hun må betale mig 1500 kr til en ny cykel.

Jeg syntes ikke det gør mig til en dårlig veninde men derimod hende der er en dårlig veninde.

Sidste gang jeg var på fødegangen røg jeg ind med blødning og hun kom der op da hun er den eneste jeg sådan kender her.

Hun havde taget sin datter med, og det var fair nok. men så siger hun til mig hun er sulten så hun ville lige gå ud og spise sushi med kæresten og så skulle JEG passe hendes datter som ingen ro i røven har og der ligger jeg og er syg og dårlig og skide nervøs over den blødning.

Det kan man altså ikke være bekendt som veninde. Er det mig der er for sippet her og er JEG en dårlig veninde???

Hvordan ville i reagere? føler snart ikke jeg kan holde det ud mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

lollandpigen

Hold da op en veninde, eller veninde ville ejg ikke engang kalde hende......

Ville helt sikkert bryde helt med hende, sådan en som hende har jeg behov for, ved ikke hvor du borhenne men er sikker på der er en masse søde og rare mennesker der gerne vil være veninde med dig, hende du har der er ihvertefald ikke værd at samle på...

Held og lykke videre og du får lige en med på vejen...

Bor du i nærheden af mig er du velkommen til at ligge en PB....

Anmeld

3. april 2011

nattergalen

Du er absolut ikke sippet.. Mit råd: se at få skiftet hende ud, for dårligere en 'veninde' skal man lede længe efter..

Anmeld

3. april 2011

MissGeoh

Jeg ville bede hende om at købe en ny cykel!!

Kan godt være det er din "veninde" men sådan behandler man ikke andres ting..

Så se at få sagt hun skal fikse en ny cykel til dig..

Anmeld

3. april 2011

SD21

MissGeoh skriver:

Anmeld

3. april 2011

SD21

MissGeoh skriver:

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

Den plan om at cyklen er stjålet synes jeg er fair. Og så drop hende bagefter.. jeg synes ikke hun fortjener dig som veninde

Anmeld

3. april 2011

Miss T

Jeg ville rent ud sagt SKIDE på, at jeg ikke har andre - hende her var røget ud! Hvorfor lader du dig udnytte? der findes mange andre søde piger derude som garanteret gerne vil have en god veninde som dig!

1: Jeg vil på den hårde måde bede hende om at indsætte de penge til en ny cykel, konstaterer, at så må hun "nøjes" med almindeligt mad.

2: Sige til hende, at hun måske fremadrettet skal tænke lidt på andre, end sig selv, for det pís gider du da bestemt ikke. Hvorfor skal du være babysitter for hende, højgravid bare fordi, at hende og kærste gerne vil ud og spise. NEJ!

3: Hvornår har hun sidste gjort noget godt for dig?

Jeg havde pakket mine "såkaldte venindeting" og droppet hende når cykelpengene er gået ind - no mercy!!!

Anmeld

3. april 2011

Anonym trådstarter

1000 tak for jeres svar allesamen.

I har ret hun er en dårlig veninde og det har jeg tænkt længe. Jeg har nok set mellem fingrene med nogle ting da hun hun for en mdr tid siden ordnede mit vasketøj fordi jeg fik at vide af sygehuset jeg intet måtte lave. Men når jeg endelig har været der hjemme så har hun snakket i telefon eller stået og røget en masse cigaretter hvor jeg har måtte sidde i et andet rum.

Føler mig bare rigtig ked og skuffet inden i fordi vi nu har kendt hinanden så længe nu men efter hun har fået kæreste som har stået på næsten et år nu så har hun bare ændret sig og blevet vildt anderledes.

Men den der med cyklen irritere mig bare nu. Og det der med hun lod datteren være på fødegangen og gik ud og spiste der følte jeg bare jeg havde brug for hun skulle være der,selvom hun ikke kunne gøre noget. Men hendes datter er teenager og har adhd og skulle bare underholdes hele tiden og konstant og blev ved med at snakke i telefon til trods for jeg fik kørt ctg scanning.

Vandet koger bare over nu. Og hun skulle egentlig med til min fødsel da jeg er alene mor men nu vil jeg hellere klare den selv.

Jeg bor i København men min familie bo i Jylland og nu har jeg fået gjort så jeg er i Jylland det meste af April så chancen for min familie er der under fødslen er stor.

Anmeld

3. april 2011

Anonym trådstarter

lollandpigen skriver:

Hold da op en veninde, eller veninde ville ejg ikke engang kalde hende......

Ville helt sikkert bryde helt med hende, sådan en som hende har jeg behov for, ved ikke hvor du borhenne men er sikker på der er en masse søde og rare mennesker der gerne vil være veninde med dig, hende du har der er ihvertefald ikke værd at samle på...

Held og lykke videre og du får lige en med på vejen...

Bor du i nærheden af mig er du velkommen til at ligge en PB....

Tak for det hvor er du sød :-) Jeg bor i Kbh men flytter snart tilbage til Jylland i nærheden af min familie da jeg står som alene mor og skal føde meget snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.