Hoste :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.139 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. april 2011

L.J.L

Min søn på 16 mdr har fået en rigtig grim hoste og det piner mig at jeg ikke kan gøre noget ved det Er der nogen der ved om der er noget som helst man kan give ham i den alder som kan lindre hosten ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

PsychedeliC

Personligt ville jeg tage til lægen 

Anmeld

3. april 2011

L.J.L

PsychedeliC skriver:

Personligt ville jeg tage til lægen 

jo tak Men idag er det søndag, så lægen har lukket

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

linselouise skriver:

jo tak Men idag er det søndag, så lægen har lukket

Ja det er så rigtigt..

Jeg synes faktisk at der har været en  masse snak om det overhoved virker, men ved det ikke. Håber at der er nogle der kan give dig svar

Anmeld

3. april 2011

<3

Hvis det er kriller i halsen så noget med salt (Fx. lays chips, 2-3stks burde være nok), det tager betændelsen og dermed krilleren.

Hvis det er i lungerne og på en dag som i dag så ville jeg ringe til vagtlægen og tjekke at han ikke skulle tjekkes for pollenallergi.

Hvis det er ondt i halsen, varmt saftevand eller kamille te med lidt honning.

God bedring til den bette smukke L.

Anmeld

3. april 2011

missie20

Lægevagten har da åben...Kunne jo være alvorligt.Men ellers må the med honning da smøre halsen.

Anmeld

3. april 2011

L.J.L

Kirle skriver:

Hvis det er kriller i halsen så noget med salt (Fx. lays chips, 2-3stks burde være nok), det tager betændelsen og dermed krilleren.

Hvis det er i lungerne og på en dag som i dag så ville jeg ringe til vagtlægen og tjekke at han ikke skulle tjekkes for pollenallergi.

Hvis det er ondt i halsen, varmt saftevand.

God bedring til den bette smukke L.

jeg ved ikke om det er det ene eller det andet. Men jeg tror ikke han har ondt for han er ikke ked af det når han hoster, men det er jo irriterende for ham for han kan ikke rigtig sove fra det. Han er samtidig også forkælet, øv

Hvordan kan man tjekke selv om der er noget på lungerne?

Jeg vil prøve med saltchips og se om det tager lidt

Han har jo sin maske fra da han havde astmatisk bronkitis, og vi har prøvet at give ham den et par gange så det evt kunne tage det værste, men han bliver helt hysterisk når vi prøver, så jeg føler bare at jeg mishandler ham

Tak for dit svar søde Kirsten

Anmeld

3. april 2011

L.J.L

missie20 skriver:

Lægevagten har da åben...Kunne jo være alvorligt.Men ellers må the med honning da smøre halsen.

han har ikke feber, så vil ikke ringe til lægevagten. Og har hørt de ikke må få honning i så tidlig en alder?

Anmeld

3. april 2011

missie20

linselouise skriver:

han har ikke feber, så vil ikke ringe til lægevagten. Og har hørt de ikke må få honning i så tidlig en alder?

Bare de er over 1 år må de godt, hvad der står i bogen fra sundhedsstyrelsen. Og bare det er i små mægder, sker der jo ikke noget.

Anmeld

3. april 2011

misslea

linselouise skriver:

Min søn på 16 mdr har fået en rigtig grim hoste og det piner mig at jeg ikke kan gøre noget ved det Er der nogen der ved om der er noget som helst man kan give ham i den alder som kan lindre hosten ???

ÅÅhhh... det er bare så øv!!!

Min datter hoster også helt vildt for tiden, og det generer hende enormt meget, når hun sover...!!

For en måneds tid siden, hostede hun RIGTIG meget, og vi fik anbefalet at give hende Bio-strath dråber, som kan købes i helsekost forretninger! Ved ikke om det var dét, der gjorde udslaget, men vi kunne mærke en stor bedring, allerede dagen efter! Efter 3 dage var hosten nærmest pist væk. Vi fortsatte med at give hende de dråber, da det også virker forebyggende! Vi har så sløset ret meget med at give hende dem de sidste 2 uger, og vupti... for 2 dage siden startede hosten igen! Så nu er vi igen ihærdige med Bio-strath... og håber det kan hjælpe!!

Det er selvfølgelig ikke et godt råd nu og her.... men måske det kan bruges alligevel!

Jeg har faktisk også tænkt lidt på... om det evt. kan være en form for pollenallergi!!! Det håber jeg sørme ikke

Men nu skal vi til lægen med hende på torsdag, og så snakker jeg lige med ham om det!

God bedring....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.