Hvad mener I piger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

Louisiana

Albertesmor skriver:

Nej jeg så helst vi ikke var medlem af EU.
Vi skal beholde kronen.
Som skrevet er jeg ikke tilhænger af EU og havde hellere set et fælles Nordisk samarbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

twinny

Jeg mener vi skal være medlem af Eu for det er godt for vores eksport og import.

Kronen er jeg faktisk ligeglad med.

Tyrkiet skal ikke være medlem af Eu, før de har fået styr på deres menneskerettigheder.

Anmeld

3. april 2011

BellaT

Nej, synes ikke vi skal være medlem af EU, hvis jeg kunne bestemme. Jeg bryder mig ikke om den "stormagt" det giver, hvor de forskellige lande skal ligge under for regler som "stormagten" udstikker. Det tager vores egen bestemmelsesret fra os. Desuden er der også behov for forskellige regler og retningslinier i hvert enkelt land.

Euroen, nej. Der er ingen fordele i euroen for os. Er der? Udover at man ikke skal veksle penge når man skal rejse..

Anmeld

3. april 2011

kamtok

Jeg synes det er rigtig godt at vi er med i EU. Er stor fan af "den frie bevægelighed indenfor EU.

Jeg synes vi skal beholde kronen. Har desværre set alt for mange lande, hvor alt er blevet dyre efter €uroen er indført og det har haft stor indflydelse (i den dårlige retning) på flere landes økonomi.

Personligt har jeg intet imod at Tyrkiet kommer med i EU, men kan godt forstå, hvis nogen har noget imod det.

Men det ville for vores vedkommende gøre livet meget lettere, da det ville give mulighed for, at min mands familie kunne komme og besøge os, uden at skulle bruge mindst 1000 kr. pr. pers. for bare at  søge om turistvisum - som man ikke kan være sikker på at få. Foruden de min. 1000 kr. skal der også beregnes rejsetid frem og tilbage mindst 2 gange til enten Ankara eller Istanbul, for det er de eneste steder man kan indgive ansøgningen og man skal møde personligt op - Det tager ca. 12-16 timer hver vej.

Anmeld

3. april 2011

Kruse90

ihh tak for jeres gode svar
Syntes sådanne forskelle holdninger er spændende

Anmeld

3. april 2011

Louise mortil4

Nej jeg sys ikke vi skal være med i EU, så meget gerne der kom en afstemning igen om om vi stadig skal være med i EU. jeg er modstander af at den fratager landene deres ret til at ha deres eget regelsæt og at de kan sidde  langt væk i et andet land og bestemme hva der er godt og ikke godt for DK. Og at de kan omstøde domme der er givet her i DK kan jeg slet ikke se de skal blande sig i.

Euroen nej ellers tak, eneste gode for os alm folk ved den er at slippe for at veksle penge.

Og nej Tyrkiet er ikke klar til at komme med i EU endnu.

Anmeld

3. april 2011

tazz

Louisiana28 skriver:

Man skal også huske, at grunden til, at vi overhovedet fik finanskrisen, er fordi vi er med i EU..!

Der er jeg ikke helt enig. Finanskrisen startede med boligmarkedets krak i USA, som sendte bølger ud i resten af verdenen. Når vi ikke kan imortere kan vi heller ikke tjene penge, og de andre lande har ikke penge til at købe fra os. Og så sla vi for, at sende mia. afsted tillande som grækenland og Irland.

desuden har vi et af verdenens største forbrug af offentlige stabilisatorer, så vi afbødede faldet en smule.

Anmeld

3. april 2011

Louisiana

tazz skriver:

Der er jeg ikke helt enig. Finanskrisen startede med boligmarkedets krak i USA, som sendte bølger ud i resten af verdenen. Når vi ikke kan imortere kan vi heller ikke tjene penge, og de andre lande har ikke penge til at købe fra os. Og så sla vi for, at sende mia. afsted tillande som grækenland og Irland.

desuden har vi et af verdenens største forbrug af offentlige stabilisatorer, så vi afbødede faldet en smule.

Norge f.eks. gik helt fri for krisen fordi de IKKE er med i EU

Anmeld

3. april 2011

tazz

Louisiana28 skriver:

Norge f.eks. gik helt fri for krisen fordi de IKKE er med i EU

Norge gik næsten helt fri fordi de vælter sig i olie

Anmeld

3. april 2011

Aves.

Jeg forstår ikke konceptet...nogle er inde, nogle ude, andre lidt midt imellem..nogle vil ind andre vil ikke, nogle må andre ikke, nogle kan osv osv osv...jeg kan bare ikke forstå det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.