Hvad mener I piger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.269 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Kruse90

Skal danmark fortsat være medlem af EU?
Hvorfor?

Vil i stemme for at vi næste gang skal have Euroen?
Begrund gerne dit svar

Og syntes I at Tyrkiet skal have lov til at være medlem af EU?
Begrund gerne

Jeg har lige lavet samfundsfag
Og så slog disse spørgsmål mig, at jeg villle spørge jer

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Carina1977

Kruse90 skriver:

Hvorfor?

Begrund gerne dit svar

Begrund gerne

Kram

Uhh jeg er ikke så god til alt det der politik-halløj

Men har dog en mening omkring euroen. Jeg ser helst vi beholder kronen. Bryder mig ikke om at alt skal være fælles. Vi har vores krone...og det er noget unikt for vores land. Ved godt at en krone bare er en krone, men det er dansk. Desuden synes jeg det er ret synd for de ældre og handicappede, hvis de skal til at forholde sig til en ny mønt...de har det i forvejen svært med alle de der mønter, så hvorfor gøre det endnu svære for dem? Kan ikke forstå hvad en euro skulle gøre godt for, ja det er selvfølgelig nemt, hvis man skal til et land, der også har euro...men mange har vel i forvejen et visa, og ellers så er det da ikke tidskrævende, at tage op i banken og få vekslet.

Jeg er godt klar over at det med Euroen, har indvirkning på så meget andet. Men jeg går ind for at beholde kronen....så må de andre lege med euroen

Anmeld

3. april 2011

slettet_7530

Hvorfor?

Begrund gerne dit svar

Begrund gerne

Kram

Nej jeg så helst vi ikke var medlem af EU.
Vi skal beholde kronen.
Som skrevet er jeg ikke tilhænger af EU og havde hellere set et fælles Nordisk samarbejde

Anmeld

3. april 2011

Kruse90

Carina1977 skriver:

Uhh jeg er ikke så god til alt det der politik-halløj

Men har dog en mening omkring euroen. Jeg ser helst vi beholder kronen. Bryder mig ikke om at alt skal være fælles. Vi har vores krone...og det er noget unikt for vores land. Ved godt at en krone bare er en krone, men det er dansk. Desuden synes jeg det er ret synd for de ældre og handicappede, hvis de skal til at forholde sig til en ny mønt...de har det i forvejen svært med alle de der mønter, så hvorfor gøre det endnu svære for dem? Kan ikke forstå hvad en euro skulle gøre godt for, ja det er selvfølgelig nemt, hvis man skal til et land, der også har euro...men mange har vel i forvejen et visa, og ellers så er det da ikke tidskrævende, at tage op i banken og få vekslet.

Jeg er godt klar over at det med Euroen, har indvirkning på så meget andet. Men jeg går ind for at beholde kronen....så må de andre lege med euroen

Der er jeg enig

Anmeld

3. april 2011

Kruse90

Albertesmor skriver:

Nej jeg så helst vi ikke var medlem af EU.
Vi skal beholde kronen.
Som skrevet er jeg ikke tilhænger af EU og havede hellere set et fælles Nordisk samarbejde

Hvorfor syntes du ikke at vi skal være medlem af EU?

Anmeld

3. april 2011

slettet_7530

Kruse90 skriver:

Hvorfor syntes du ikke at vi skal være medlem af EU?

Det har jeg ikke lyst til at uddybe her

Anmeld

3. april 2011

tazz

En af de største grunde til, at vi har klaret os nogenlunde helskindet igennem finankrisen er, at vi har holdt på vores egen valuta. Havde vi været med I EUR samenslutningen, så havde vi været hårdere ramt. Så dér kan vi prise os en lille smule lykkelige.

gunden til dette er, at vi selv bestemmer vores pengemængde når vi har vores egen centralbank. Så hvis vi mangler kan vi trykke nogle flere og sælge statsobligationer. Havde vi haft EUR, så havde vi ligget under for regler fra den Europæiske centralbank, og så havde vi ikke selv kunne kontrollere vores pengemængde

Anmeld

3. april 2011

Kruse90

tazz skriver:

En af de største grunde til, at vi har klaret os nogenlunde helskindet igennem finankrisen er, at vi har holdt på vores egen valuta. Havde vi været med I EUR samenslutningen, så havde vi været hårdere ramt. Så dér kan vi prise os en lille smule lykkelige.

gunden til dette er, at vi selv bestemmer vores pengemængde når vi har vores egen centralbank. Så hvis vi mangler kan vi trykke nogle flere og sælge statsobligationer. Havde vi haft EUR, så havde vi ligget under for regler fra den Europæiske centralbank, og så havde vi ikke selv kunne kontrollere vores pengemængde

Godt svar Kan ikke være mere enig

Anmeld

3. april 2011

Louisiana

tazz skriver:

Man skal også huske, at grunden til, at vi overhovedet fik finanskrisen, er fordi vi er med i EU..!

Anmeld

3. april 2011

Kruse90

Louisiana28 skriver:

Man skal også huske, at grunden til, at vi overhovedet fik finanskrisen, er fordi vi er med i EU..!

uddyb gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.