Glad og lettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

camillakrath

misspippi skriver:

Hej igen.

Ja jeg er jo kun i uge 21 så der er et stykke vej endnu. Hun vejer 250 g. hvilket er lige på stregen i den nedre kurve.

Jeg skal scannes hver 14. dag måske oftere, det kommer an på hvordan det går næste gang.

Min første søn blev født 3 uger før termin (Der havde jeg også svangerskabsforgiftning) og  han målte 45 cm. og vejede 2580 g. en bette skid, men helt symetrisk og han havde det fint. Idag er han en af de største drenge i klassen. Er snart 8 år men bruger str. 10 i tøj  Så de skal nok vokse når de kommer ud.

Min anden søn målte 47 cm. og vejede 2806 g. og han blev født 3 dage før termin. (De satte mig igang 9 dage før termin, fordi han ikke voksede mere i maven) Han er også helt med nu og vokser som ukrudt.

Jeg er blevet sygemeldt pga. blodtrykket er for højt og fordi lillepigen skal have ro til at vokse. Så dommen er masser af hvile.

Det er godt at der bliver holdt ekstra øje med en, det skal vi vidst bare være glade for i dagens Danmark.

Jeg er sikker på din dreng nok skal vokse sig stor og stærk, det bliver bare først når han kommer ud

Hvis der er mere du vil vide, så spørger du bare

Lyder som nogen fantastiske børn

Men voksede de som normalt, så snart de kom ud, eller havde de også svært ved at vokse der?

Jeg synes det hele er lidt forvirrende  For det lyder også til at de gerne vil ha at han blir en del mere inde i maven. Men alligevel siger de at de vil tage ham ud, hvis han får sværere ved at tage på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

misspippi

camillakrath skriver:

Lyder som nogen fantastiske børn

Men voksede de som normalt, så snart de kom ud, eller havde de også svært ved at vokse der?

Jeg synes det hele er lidt forvirrende  For det lyder også til at de gerne vil ha at han blir en del mere inde i maven. Men alligevel siger de at de vil tage ham ud, hvis han får sværere ved at tage på.

De følger jo deres egen kurve når de kommer ud. Min ældste søn var en tøjstr. bagud indtil han var næsten 2 år. Men han fulgte sin egen kurve hele vejen og gør det stadig. Så han voksede fint

De vil gerne at babyerne bliver inde i maven så lang tid som overhovedet muligt. Det er trods alt der de har det bedst.... De venter gerne til man er 37 fulde uger henne, for så er lungerne fuldt udviklet.

Med min anden dreng blev jeg tjekket en gang om ugen i den sidste måned og da hun kunne se at han stagnerede i vægt besluttede dig sig for at sætte mig igang. Men der var jeg jo også ovre de 37 uger.

Hvor langt har du igen? og ved du hvad årsagen er til at din lille dreng ikke er så stor???

Anmeld

6. april 2011

camillakrath

misspippi skriver:

De følger jo deres egen kurve når de kommer ud. Min ældste søn var en tøjstr. bagud indtil han var næsten 2 år. Men han fulgte sin egen kurve hele vejen og gør det stadig. Så han voksede fint

De vil gerne at babyerne bliver inde i maven så lang tid som overhovedet muligt. Det er trods alt der de har det bedst.... De venter gerne til man er 37 fulde uger henne, for så er lungerne fuldt udviklet.

Med min anden dreng blev jeg tjekket en gang om ugen i den sidste måned og da hun kunne se at han stagnerede i vægt besluttede dig sig for at sætte mig igang. Men der var jeg jo også ovre de 37 uger.

Hvor langt har du igen? og ved du hvad årsagen er til at din lille dreng ikke er så stor???

Og det må da være det vigtigste. Altså at de følger deres egen kurve.

Hvor meget var det din 2. dreng vejede? Altså ham du gik med en gang om ugen der til sidst? Og hvad er det nu stagnerede betyder?

Jeg er 34+ på fredag. Og vi skal til vægtscanning igen om 14 dage. Men tror faktisk ikke at de ved hvorfor han er lille.

Anmeld

6. april 2011

Rsa

Jeg gik selv til mange vægtscanninger da jeg var gravdi, min lille pige var gik fra at være 17% under noamalvægten til at være 20% under normalvægten - kan ikke huske hvilken uge.

Men fra uge 20 til 5 dage før min termin fik vi regelmæssige scanninger, som alle viste at min lille pige var meget lille, dog havde hun det godt. Vi gik og bekymrede od, men pludseligt et par uger før termin tog hun rask på¨og blev vurderet til 3000 g en uge inden fødslen.

Da hun blev født vejede hun 3240 g og var 50 cm og her for et par uger siden ved 3 måneders besøg af sundhedsplejersken vejede hun 6,3 kg og var 64 lang.

Så slap af og nyd din graviditet, så længe lillen har det godt, skal det nok gå

Anmeld

6. april 2011

misspippi

camillakrath skriver:

Og det må da være det vigtigste. Altså at de følger deres egen kurve.

Hvor meget var det din 2. dreng vejede? Altså ham du gik med en gang om ugen der til sidst? Og hvad er det nu stagnerede betyder?

Jeg er 34+ på fredag. Og vi skal til vægtscanning igen om 14 dage. Men tror faktisk ikke at de ved hvorfor han er lille.

Min anden dreng vejede 2806 g. da han blev født. Og han blev født 3 dage før min termin.

Stagnerede betyder at det står stille.

Jeg kunne forestille mig at de lader dig gå så længe som muligt, da det ikke tyder på der er noget livstruende, så som svangerskabsforgiftning.

Nogle folk får bare små børn og sådan er det. Nogle får jo også store børn.

I min situation har vi jo så fundet årsagen, at jeg har for højt blodtryk.

De er så begyndt på noget nyt (I hvertilfælde på Silkeborg sygehus), nemlig at måle flowet fra nogle årer eller vener (Kan desværre ikke huske hvad hun kaldte det) som går fra lysken og op til livmoderen. Hvis det ikke er som det skal være kan det også være årsagen til at barnet ikke er så stort.

Nu skal du ikke hænge mig op på det, for det er ikke sikkert de gør det samme på det sygehus du hører til.

Tag den med ro, sørg for at få masser af hvile, så den lille har ro til at vokse og så skal du se, så skal han nok vokse sig stor  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.