Stop med middagslur - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

N&J

DAs mor skriver:

David stoppede med at sove til middag da han startede i bhv. Han har sover en gang dernede og så sov han herhjemme i weekenden i ca 4 uger - derefter havde han ikke brug for det...

hvor gammel var han dengang?

Jeg syntes jo det er tidligt, men vil heller ikke tvinge hende til det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

N&J

Mor til Frederic skriver:

Lyder som om at vs ikke 'gider' bøvle med at få hende til at sove og derved prøver at putte det ind under at det er ørerne...

Så ville smutte forbi en ørelæge og få det afklaret at der stadig intet er på de ører...

Men ellers, så lyt til din datter's signaler... Har hun aldrig været den der sover flere timer til middag og hun langsomt nu her trapper ud af den, jamen så er det hun skal have lov til.

Vi havde overvejet det, da dp havde en overgang hvor han måtte sove indenfor - da han lå og ellers snakked med fuglene osv. Så der tænkte vi; hm, måske det er ved at være tid. Men så nogle dage efter tog han atter sine 2½ time til middag i dp og herhjemme 3½ time. Så vi venter lige nogle mdr endnu.

Han er forøvrigt 2,7 år. 2 år + 7 mdr.

Jeg må holde øje med ørerene og ellers ringe og bede om en tid hos en ørelæge, bliver bare en smule stædig når jeg tror du har lidt ret i at de bare ikke gider, men de kender hende heller ikke så godt, så jeg forstår udemærket hvis de har svært ved at forstå hendes signaler. 

Tror simpelthen jeg må aftale med dem at vi giver den middagslur en uges tid mere (nu har vi også lige været på tur, så det kan også være det), og hvis hun så stadig ikke vil, må vi aftale at hun ikke sover medmindre hun udviser tegn på at være træt. 

Anmeld

3. april 2011

LinLin

N&J skriver:

hvor gammel var han dengang?

Jeg syntes jo det er tidligt, men vil heller ikke tvinge hende til det. 

Han var lige 3 år - han startede i bhv da han var 2,11 år 

Anmeld

3. april 2011

Corn

Men skal der så ikke være væske i ørene? hun har ørevoks, som jeg også havde en masse af da jeg var barn, men ikke væske. 

Væske sidder  ikke så det løber, medmindre trykket bliver så stort at der går hul på trommehinden. Det sidder på "indersiden" af trommehinden og kan ledes ud med dræn i trommehinden

Det har intet med ørevoks at gøre

Anmeld

3. april 2011

foto på lærred

Her stoppede hun med at sove til middag her hjemme et par måneder eller tre før hun blev 3 år. Hun sover dog stadigvæk af og til i bh.

Anmeld

3. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka stoppede med, at sove til middag da han var 2 år og 10 mdr. Han holdt fest hver aften, og det stoppede da vi stoppede med luren. Han sover dog til middag i weekenden, hvis vi skal noget for, at være frisk om aften (han er 3 1/2 år) 

Lina er 2 år og sover stadigvæk til middag - det kan hun slet ikke undvære

Anmeld

3. april 2011

N&J

Macaab skriver:

Væske sidder  ikke så det løber, medmindre trykket bliver så stort at der går hul på trommehinden. Det sidder på "indersiden" af trommehinden og kan ledes ud med dræn i trommehinden

Det har intet med ørevoks at gøre

okey, men hvordan fandt I så ud af at der var noget, tænker at der må have været nogle symptomer?? Håber det er okey jeg spørger så meget ind til det, men det giver ingen mening for mig hvis det er det, der skulle være galt i vuggestuen, men ikke herhjemme. 

Anmeld

4. april 2011

Corn

N&J skriver:

okey, men hvordan fandt I så ud af at der var noget, tænker at der må have været nogle symptomer?? Håber det er okey jeg spørger så meget ind til det, men det giver ingen mening for mig hvis det er det, der skulle være galt i vuggestuen, men ikke herhjemme. 

Væsken blev opdaget første gang efter en regulær MØB, hvorefter vi gik til kontrol.

At hans hørelse er hæmmet, har vi haft mistanke om fra spæd. Han skulle igennem hørescreening 3 gange, en af gangene på Audiologisk klinik i Århus, han har kun pludret minimalt og til hans BOEL prøve var der ingen reaktion på venstre øre, hvorefter vi tog til ørelægen igen, og væsken var tilbage

Da vores den mellemste havde gentagende MØB 6(mener det var 6 gange på 3 mdr) var det kun om natten at han havde gener, ikke om dagen når han skulle sove lur.

Og spørg endelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.