N&J skriver:
Hej, jeg vil lige høre I kyndige damer, der selv har børn i alderen hvor middagsluren er på sidste vers, hvornår stoppede I med middagsluren?
Grunden til jeg spørger, er simpelthen fordi Nikita bare ikke sover til middag, det er nærmest en kamp når jeg prøver, men hvis jeg lader være, så er der ingen problemer og hun er perfekt træt der kl. 19.30 og der er ingen problemer med søvnen, heller ikke med at vågne næste dag. Egentlig hælder jeg lidt til at droppe den, men syntes måske også det er lige tidligt nok, hun er næsten lige blevet to.
Vil bare gerne have en klar melding til hendes vuggestue, da de bliver ved med at fable om hendes ører, før vi tog til Italien troede de hun havde problemer med hørelsen, de havde knipset ved øret og hun havde ikke reageret, dog gjorde hun senere da en anden prøvede - og hvad kan jeg sige hendes far og jeg er begge mennesker der kan være MEGET og med en fed streg under MEGET distræte, og falde i staver over noget, så mon vores lille pige ikke har arvet lidt der..
, nå, men så spurgte de igen om det, to dage senere, men der spurgte de om mellemøresbetændelse og nej, det var ikke lige noget jeg havde observeret derhjemme, to dage efter vi så er kommet hjem igen, fandme om de så ikke spørger igen om hun mon har mellemøresbetændelse, da hun havde skreget da hun skulle lægges til at sove, sjovt nok har der intet været på turen eller derhjemme og hun har ingen problemer med at komme ned og ligge, så mit bud er simpelthen at de ikke formår at forstå hendes signaler, hun bliver hysterisk når hun er overtræt og når hun ikke gider noget, såsom at sove, gå fordi mor siger det osv., og ja hun er sku nok hysterisk når de forsøger at lægge hende, men jeg føler lidt hvis jeg tager det skridt og simpelthen foreslår at de hvis hun virker træt ligger hende, og ellers droppe middagsluren er nødt til at have argumenterne i orden (også fordi jeg egentlig selv er i tvivl om det er for tidligt), de kender ikke hende særlig godt endnu og mener at det kun er mig der har nok daglig indsigt til at kunne træffe den beslutning - men er vægelsindet - så kom endelig med jeres tanker og egne erfaringer, så jeg kan reflektere lidt over hvad jeg gør og hvordan jeg takler det på den bedst mulige måde (skal lige siges at hun i gennemsnit sover middagslur i vg 1 gang pr. halvanden uge og er min. hjemme 1 hverdag om ugen, da jeg har fri, så det er ikke blevet til meget)
min søn er 2,5 år.. herhjemme sover han ikke ret meget til middag, da vi laver alt muligt andet.. så falder han ofte i søvn ved fire fem tiden på sofaen, sover en halv time- tre kvarter og så igen ved otte tiden..
Men i vuggestuen.. der sover han halvanden time... Der sker også lige lidt mere end herhjemme... så der har han brug for hans lur..
mht ørene.. der kan altså godt være noget.. min søn havde meget snask derinde, så vi var nede og få det suget ud.. iddr.. men hold da op en forskel..
prøv at foreslå at hun skal ligge lidt højt med hovedet når hun sover..
Møb kan have mange gener.. min søn kan ikke lide at gynge, fordi det tryg det giver i øret, er meget ubehageligt..
Her kan hans øre begynde at løbe fra den ene time til den anden.. og så kommer der bare snask ud. Han har haft dræn i, og skal muligvis have igen, da de ikke helt har haft den virkning som de burde..