Anbefal et termometer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.986 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. april 2011

FamilenStorm

Hejsa piger

Står med en lille engel der højst sandsynligt har feber.. Er faktisk 99% sikker.. Hun er varm, har røde øjne og er pyldret..

Har en sut med termometer fra Avent og en "alm" termostat fra avent..

Men synes ikke rigtig de virker efter hensigten.. Når jeg har prøvet at tage hendes temperatur har de vist 35-36 grader og i morges da jeg var helt sikker på at hun havde feber viste den 36,9 grader..

Så tænker at de åbenbart ikke helt virker..

Hvad er jeres erfaringer? Og hvilken termometer kan i anbefale??

Knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

L.J.L

Heidibh skriver:

Hejsa piger

Står med en lille engel der højst sandsynligt har feber.. Er faktisk 99% sikker.. Hun er varm, har røde øjne og er pyldret..

Har en sut med termometer fra Avent og en "alm" termostat fra avent..

Men synes ikke rigtig de virker efter hensigten.. Når jeg har prøvet at tage hendes temperatur har de vist 35-36 grader og i morges da jeg var helt sikker på at hun havde feber viste den 36,9 grader..

Så tænker at de åbenbart ikke helt virker..

Hvad er jeres erfaringer? Og hvilken termometer kan i anbefale??

Knus Heidi

vi har alm. numsetermometer fra apoteket, det har altid virket fint herhjemme.

Giv hende et kys på panden eller mærk med indersiden af håndleddet, så kan du tit mærke om hun har feber.

God bedring

Anmeld

2. april 2011

kamtok

Et helt almindeligt numsetermometer fra apoteket eller lign. med bøjelig spids - og så husk endelig vaseline...

God bedring med det lille myr

Anmeld

2. april 2011

FamilenStorm

linselouise skriver:

vi har alm. numsetermometer fra apoteket, det har altid virket fint herhjemme.

Giv hende et kys på panden eller mærk med indersiden af håndleddet, så kan du tit mærke om hun har feber.

God bedring

Har jeg gjort og også mærket pande mod pande.. Og hun mærkes nu varm...

Det andet termometer ligner også et numsetermometer, men der stod bare at man skulle bruge til under armhulen.. Men stoler ikke rigtig på det nu..

VIl på apoteket og købet sådan et nu.. SELVOM jeg nu har lidt traume omkring det fra min egen barndom.. Så var bare så lykkelig da jeg fik suttetermometeret.. Æv at det så ikke virker

Anmeld

2. april 2011

FamilenStorm

kamtok skriver:

Et helt almindeligt numsetermometer fra apoteket eller lign. med bøjelig spids - og så husk endelig vaseline...

God bedring med det lille myr

Tak.. Vil suse derned og købe sådan et.. Og ja.. masser af vaseline..

Mange tak.. Håber hun bliver frisk hurtig igen..

Anmeld

2. april 2011

kamtok

Heidibh skriver:

Har jeg gjort og også mærket pande mod pande.. Og hun mærkes nu varm...

Det andet termometer ligner også et numsetermometer, men der stod bare at man skulle bruge til under armhulen.. Men stoler ikke rigtig på det nu..

VIl på apoteket og købet sådan et nu.. SELVOM jeg nu har lidt traume omkring det fra min egen barndom.. Så var bare så lykkelig da jeg fik suttetermometeret.. Æv at det så ikke virker

Når de er små kan man kun regne med temperaturen fra et numsetermometer - desværre.. Min dreng tager det nu rigtig pænt, og han har fået taget den rigtig mange gange i denne uge, da han har været syg med høj feber.

Anmeld

2. april 2011

FamilenStorm

kamtok skriver:

Når de er små kan man kun regne med temperaturen fra et numsetermometer - desværre.. Min dreng tager det nu rigtig pænt, og han har fået taget den rigtig mange gange i denne uge, da han har været syg med høj feber.

Frygtede det godt... Tænkte også det andet næsten var for godt til at være sand... Men tanken var da meget god..

Må bare gøre det lige så stille og så bruge overdrevent meget vaseline.. og så bare håbe på hun slapper godt af..

Æv at din lille dreng har været syg Rigtig god bedring med ham..

Anmeld

2. april 2011

kamtok

Heidibh skriver:

Frygtede det godt... Tænkte også det andet næsten var for godt til at være sand... Men tanken var da meget god..

Må bare gøre det lige så stille og så bruge overdrevent meget vaseline.. og så bare håbe på hun slapper godt af..

Æv at din lille dreng har været syg Rigtig god bedring med ham..

Tak Han har det heldigvis meget bedre nu, men det var godt nok nogle hårde dage og nætter fra søndag aften til torsdag morgen. 

Håber ikke din lille prinsesse bliver sløj, og 'er for at det bare er en forbigående "lav" feber hun har sig. Måske er der en tand på vej? 

Anmeld

2. april 2011

Mi

Sådan et numsetermometer er det mest præcise. Men min pige vil ikke længere have noget op i numsen, og det forstår man jo godt, så vi skal også ud og have fat i et nyt. Enten til øret eller til under armen/i munden. Jeg aner heller ikke hvad jeg skal vælge, så lurer lige med her.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

2. april 2011

Skouboe

Vi har 2 - et til numsen fra apoteket med bøjelig spids og så denne her: http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/babypr odukter/IRT4520ET/braun-oretermometer (også købt på apoteket iøvrigt)

Vi bruger normalt øretermometret, og hvis den så er meget høj, eller vi skal have fat i vagtlægen eller lign., hvor vi har brug for en meget præcis temperatur, så bruger vi den anden.

Jeg tror at alle børn har traumer over det numsetermometer fra deres barndom, så vores måde synes jeg er et udmærket kompromis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.