Har jeg taget meget på, eller er det helt inde for normalen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

Clisolka

STN skriver:

Hej piger...

Jeg skriver, fordi jeg synes jeg er blevet ret så stor nu. Min startvægt inden jeg blev gravid var 78 kg. Nu er jeg oppe på ca. 88 kg, så har taget 10 kg på. Jeg er 168 cm høj, og sådan rimelig kraftig bygget - et par gode lårbasser og en ret stor barm, og det har jeg altid haft..

Jeg er i uge 27+0, altså i uge 28, og er jo så gået ind i mit sidste trimester. Det skal lige siges, at jeg som sagt ikke hører til de spinkle - men hvor meget tog I på? Altså jer, som heller ikke hører til "de slanke" Og tabte I jer efter fødslen, altså udover barnets, moderkagens og fostervandets vægt?

Det kunne være fedt, hvis der var nogle tøser herinde, som har lidt samme kropsform som mig, der svarede

Hilsen Sille

Jeg endte på +22 kg og fødte 39+4 (blev sat i gang) 

Jeg havde ellers nået min normalvægt på 70 kg, da jeg flyttede sammen med kæresten, men ved starten af graviditeten havde jeg taget 14 kg på - igen igen. 

Min vægt har altid været en rutchetur 

Nu 5 måneder efter har jeg tabt de 10 - og vægten står stille. Men jeg tager det stille og roligt, jeg har ikke travlt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

KarinaIda

STN skriver:

Hej piger...

Jeg skriver, fordi jeg synes jeg er blevet ret så stor nu. Min startvægt inden jeg blev gravid var 78 kg. Nu er jeg oppe på ca. 88 kg, så har taget 10 kg på. Jeg er 168 cm høj, og sådan rimelig kraftig bygget - et par gode lårbasser og en ret stor barm, og det har jeg altid haft..

Jeg er i uge 27+0, altså i uge 28, og er jo så gået ind i mit sidste trimester. Det skal lige siges, at jeg som sagt ikke hører til de spinkle - men hvor meget tog I på? Altså jer, som heller ikke hører til "de slanke" Og tabte I jer efter fødslen, altså udover barnets, moderkagens og fostervandets vægt?

Det kunne være fedt, hvis der var nogle tøser herinde, som har lidt samme kropsform som mig, der svarede

Hilsen Sille

Hej,,

Jeg høre ikke til de spinkle eller kraftige, jeg er alm. af bygning... Jeg vejede 76 da jeg blev gravid, og er nu oppe på 81,4 og er i uge 32+5, så mit er ikke ret meget jeg har taget på...
I min første graviditet for ca 3 år siden, der tog jeg sammenlagt 5-6 kg på, og fødte dengang i uge 35+4!!

Jeg synes dog ikke det er meget du har taget på... Men det er jo igen det, det er meget forskelligt fra krop til krop hvor meget man tager på, og hvor hurtigt!!! Ligeledes når man skal af med det igen...

Knus

Anmeld

2. april 2011

Mor til prinsessen :-)

STN skriver:

Hej piger...

Hilsen Sille

hej.. Jeg tabte mig 5 kg i starten.... også tog jeg så 8 kg på under min graviditet....
Så tabte jeg ALT da tøsen kom til verden, men tog 4 kg på da jeg begyndte at spise igen :-)

Jeg hører ikke til de tynde piger (desværre)... Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget :-) 

Anmeld

3. april 2011

Mettemus

Hey hey,

Jeg har ca samme størrelse og bygning som dig - lige et par cm højere og et par kg mindre, men alt i alt lyder vi ret ens. Jeg tog 16 kg på i alt og mangler at tabe et kilo her tre måneder efter fødslen. Jeg drømmer dog om at tabe 10 kg ekstra, men det har jeg på fornemmelsen kræver en del mere arbejde end de 15 graviditetskilo

Anmeld

3. april 2011

*Millemus*

Jeg tog 16 kg på i min graviditet - jeg fødte uge 42+1

Anmeld

3. april 2011

Aves.

STN skriver:

Hej piger...

Hilsen Sille

Jeg vejede 78 og 80 kg da jeg blev gravid med de to ældste..den ene tog jeg 16 kg på med den anden 25 kg...den ene tante jeg 6 kg ved fødslen den anden 18kg...

Jeg tabte mig så 30 kg mere ved nummer to, startede da han var ½ år...jeg er 165cm og vil helst ligge omkring de 60 kg, jeg har også gode lår, rumpe og bryster...

Anmeld

3. april 2011

sandratobias

Jeg havde en startvægt på 53 kg inden jeg blev gravid begge gange... og er 158 lav..  

Jeg tog 17 kg på ved 1. graviditet... ( pks uge 31+2 )

2. gravititet tog jeg 16 kg på... ( født i uge 38+0 ) Nu 7 uger efter fødslen står vægten på 55 kg... 9 dage efter fødslen havde jeg tabt 10 eller 12 kg.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.