Har jeg taget meget på, eller er det helt inde for normalen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. april 2011

Sitrani

Hej piger...

Jeg skriver, fordi jeg synes jeg er blevet ret så stor nu. Min startvægt inden jeg blev gravid var 78 kg. Nu er jeg oppe på ca. 88 kg, så har taget 10 kg på. Jeg er 168 cm høj, og sådan rimelig kraftig bygget - et par gode lårbasser og en ret stor barm, og det har jeg altid haft..

Jeg er i uge 27+0, altså i uge 28, og er jo så gået ind i mit sidste trimester. Det skal lige siges, at jeg som sagt ikke hører til de spinkle - men hvor meget tog I på? Altså jer, som heller ikke hører til "de slanke" Og tabte I jer efter fødslen, altså udover barnets, moderkagens og fostervandets vægt?

Det kunne være fedt, hvis der var nogle tøser herinde, som har lidt samme kropsform som mig, der svarede

Hilsen Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

mortilnoahogmelina

Hej .
Altså jeg hører ikke til de spinkle men heller ikke de kraftige . Jeg er nok en mellem ting
Men vil gerne svare dig .
Jeg er 170 og vejede 64 for graviditet . Jeg tog 16 kg på under hele min graviditet Jeg fødte 39+6 . Jeg har her 3 måneder efter fødslen tabt mig til 64,6 . Jeg amner ikke mere da jeg ikke har mere mælk . JEg har Suplerede med mme fra han var 6 uger .
Der udover har Jeg ikke gjort noget som sådan for at tabe mig . DEt er kommet helt automatisk .
Og der udover skal du huske alle kroppe ikke er ens . Synes bestemt ikke Du har taget meget på jeg havde taget ca det sammen på som dig i uge 28 .
Knus

Anmeld

2. april 2011

Sitrani

Pernille08 skriver:

Hej .
Altså jeg hører ikke til de spinkle men heller ikke de kraftige . Jeg er nok en mellem ting
Men vil gerne svare dig .
Jeg er 170 og vejede 64 for graviditet . Jeg tog 16 kg på under hele min graviditet Jeg fødte 39+6 . Jeg har her 3 måneder efter fødslen tabt mig til 64,6 . Jeg amner ikke mere da jeg ikke har mere mælk . JEg har Suplerede med mme fra han var 6 uger .
Der udover har Jeg ikke gjort noget som sådan for at tabe mig . DEt er kommet helt automatisk .
Og der udover skal du huske alle kroppe ikke er ens . Synes bestemt ikke Du har taget meget på jeg havde taget ca det sammen på som dig i uge 28 .
Knus

Okay.. Jeg er nok også en mellemting af spinkle og kraftige...

Men vejede dig mere end dig inden jeg blev gravid..

Det lyder til, at jeg godt kan holde mig til hvad jeg har forudset, nemlig de 15 kg's penge.. sådan plus minus... hehe.. tak for svar!

Anmeld

2. april 2011

serinasmor

STN skriver:

Hej piger...

Jeg skriver, fordi jeg synes jeg er blevet ret så stor nu. Min startvægt inden jeg blev gravid var 78 kg. Nu er jeg oppe på ca. 88 kg, så har taget 10 kg på. Jeg er 168 cm høj, og sådan rimelig kraftig bygget - et par gode lårbasser og en ret stor barm, og det har jeg altid haft..

Jeg er i uge 27+0, altså i uge 28, og er jo så gået ind i mit sidste trimester. Det skal lige siges, at jeg som sagt ikke hører til de spinkle - men hvor meget tog I på? Altså jer, som heller ikke hører til "de slanke" Og tabte I jer efter fødslen, altså udover barnets, moderkagens og fostervandets vægt?

Det kunne være fedt, hvis der var nogle tøser herinde, som har lidt samme kropsform som mig, der svarede

Hilsen Sille

tror det er inden for normalområdet

jeg er 162 "høj" vejede 56kg som startvægt og vejede ved indvejning på fødegangen (gør de altid i tilfælde af man senere skal i narkose) 76,4 kg

jeg er nu lidt over et år senere på en vægt der siger ca 54 ( det svinger et par kg både op og ned)

Anmeld

2. april 2011

Leneur

ØV, hvor er i heldige. Jeg tog 10 kg på i hele graviditeten. 14 dage efter var 14 kg høvlet af og nu halvandet år efter er der kommet 10 kg på igen, så altså alt i alt en vægtøgning på 6 kg og vejede allerede inden graviditet en anelse for meget men kan skis'me ikke lige få mig taget sammen til at gøre noget ved det.

Anmeld

2. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg er 165 cm høj, og vejede inden mine graviditeter ca. 69 kg. Jeg tog 8-9 kg på hver gang, og har været nede på førgraviditetsvægt senest 3 uger efter fødsel (1. gang en uge efter). Jeg begyndte først at tage på, da jeg nåede 3. trimester, men så gik det også stærkt synes jeg.

Anmeld

2. april 2011

tinasmor

STN skriver:

Hej piger...

Hilsen Sille

Du kan få et fingerprej hvor meget du ca kan tage på ved denne graf:

http://www.gravid.dk/artikler/bmi-og-vaegt-nar-du-er-gravid.html

Anmeld

2. april 2011

Anne85

Hej!

Jeg har taget voldsomt på under begge graviditeter. Jeg er 168 cm høj. Vejede 55-56 kg inden første graviditet - tog 21 kg på. Vejede 61 kg inden anden graviditet og tog 27 kg på. Vejer idag 59 kg - så har stadig et par kilo ned til min "før graviditets vægt" MEN dengang dyrkede jeg ikke meget motion - nu løber jeg 4 gange i ugen - så tænker at et par af kiloene er ekstra muskler

Så ja - jeg har taget enormt meget på - men har formået at smide det bagefter ved sund kost og hård træning. Ifølge min læge vil jeg bare tage på under graviditeter - men så må man jo kæmpe det hårdere bagefter

Anmeld

2. april 2011

LinLin

Første gang vejede jeg 58 kg inden graviditet og tog 11 kg (han blev født 37+6)

Anden gang vejede jeg 55 kg og tog ca 15 kg på (fødte på terminen...)

Jeg er i øvrigt 1,58 m

Anmeld

2. april 2011

Bavianis

Hej med dig

Jeg er 31+1 idag, og vejer 71,5 kg. Inden jeg blev gravid vejede jeg 63-64 kg. Så ialt har jeg taget ca. 7,5-8,5 kg på. Jeg havde dog et par ekstra rygestop-kg på sidebenene inden, så det er det samme som dig hvis man lægger det til.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.