Helt enig. Herhjemme må man gerne undlade at blive konfirmeret, men man får altså hverken fest eller gaver så.
Så skal jeg holde non-fødselsdag 364 dage om året - og så skal jeg også lige finde ud af hvornår jeg skal fejre at jeg ikke er gift....
så har dine børn jo intet valg, de skal i KIRKE. for alle teenager vil da ha fest og alt der hører til!
Hvad med at lade dem vælge selv, og fejrer dem for de turde og ta deres første valg!
Med hensyn til giftemål, kan man jo også blive gift på rådhuset, synes det TIT er falsk at gå i kirke, for at blive gift.. for man gør det som regel kun for at få sit prinsesse bryllup... Men ellers bruger man aldrig kirken.. eller be fader vor hver dag osv. mennesker har glemt kirken og bruger den kun til dåb,konfi, kirke.. det sgu trist, så hellere vær sej og sig nej!
Så det er jo også fake at blive konfi, bare fordi man kun får festen, hvis man gør sine forældre glade.
Man vælger ikke selv at blive døbt (for de fleste)! Jeg blev døbt, ja som min forældre siger "det var jo normalt"!
Min datter blev ikke døbt, men fik da en fest NAVNGIVNINGSFEST!
Men vi er jo så forskellige 
Men dem der vælger at blive gift i kirke, deres valg, og de skal da ha fest, ligesom dem der bliver gift på rådhuset - jo en stor dag for alle parter, lige meget hvordan man er blevet viet..
den med fødselsdagen springer jeg over - for ak ja det handler jo ikke om kristendom, men en dag du blev født.
og det var ikke for at være prokerende jeg skrev det!