termin nærmer sig, hvad skal man have med på hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Flow skriver:

Super fin liste

Måske nogle klipklappere, slippers eller andet der er nemt at komme i

Nu ved jeg ikke om i er allergikere, men der er et stof i natusan serien som mange børn slår ud af.. ( nu skriver du det med parfumefri ved din egen parfume)

Jeg havde købt en massse natusan, og min søn slog volsomt ud af det.. Købte herefter kun neutral, a derma osv.. Bare lige en lille info

sætter sutsko på listen! da jeg ik har klip klappere eller andet smart... men lyder som en fantastisk ide at have noget med man lige kan hoppe i 

jeg reagere meget voldsomt på sæbe, cremer og deoderanter med pafume i, og synes især det har været forstærket under graviditeten.

Vidste ikke at Natusans produkter var sådan! så jeg vil da lige rette det og lave det om til Derma produkter i stedet  tak for den info! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Tip!

Fru. Skovrup skriver:

sætter sutsko på listen! da jeg ik har klip klappere eller andet smart... men lyder som en fantastisk ide at have noget med man lige kan hoppe i 

jeg reagere meget voldsomt på sæbe, cremer og deoderanter med pafume i, og synes især det har været forstærket under graviditeten.

Vidste ikke at Natusans produkter var sådan! så jeg vil da lige rette det og lave det om til Derma produkter i stedet  tak for den info! 

Uh.. så var det godt at du kan nå at købe andet til at smørre, bade ham i.. det er nu ikke nødvendigt det første lange stykke tid, kun ganske lidt badeolie i vandet..

Syns det var så rart at have noget lige at have på fødderne, når man skulle rundt på barsels gangen..

ved ikke om du har skrevet en sut på? ellers er det en god ide.. Gerne både en anatomisk og en almindelig rund. de skal lige koges først..

Min søn havde ikke det der "grimme" sygehus tøj på.. det er så stift og er altså ikke særlig sødt til en nyfødt.. så jeg havde selv tøj med til ham...

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

kamtok skriver:

Du kan tjekke op med hospitalet, om ikke de allerede har både bleer og vaskeklude til lillemanden.. Der ingen grund til at forslæbe sig med noget de allerede har. Trust me - af en eller anden grund har man mere end rigeligt at slæbe på, når man skal hjem. 

På Hvidovre er der både liberobleer og vaskeklude til fri afbenyttelse. 

Jeg synes personligt, at det var rigtig rart at komme i mit eget tøj dagen efter jeg havde født. Jeg synes at jeg føler mig "syg" når jeg har det der hospitalstøj på. Jeg havde kun 1 par graviditets-joggingbukser med og jeg kunne godt have brugt 1 par mere. T-shirts/Ammebluser og en trøje, hvis man lige skal ud og have lidt luft, er også nogle dejlige ting at have med. Og husk endelig undertøj (trusser)!

Mht. jeres søn, så er bodyer, bukser, strømper, hue og hans dyne næsten det eneste I har brug for - og så selvfølgelig en flyverdragt eller lign. til at transportere ham hjem i. 

Der er slet ikke brug at smøre ham med hverken det ene eller det andet ude på hospitalet, og hvis det skulle blive nødvendigt, så burde de have det der er brug for derude.

8! nusseklude? - Er det stofbleer du mener?

Noget spiseligt og noget at drikke (til farmand) - fx. kiks, juicebrikker og lidt frugt. 

Jeg kan ikke lige komme i tanke om mere lige nu.

Alt held og lykke med den forestående fødsel

mener de sagde til åbent hus at de havde bleer og andre pusle faciliteter, så vil da nok være en idé ikke at forslæbe sig.

Jeg har godt hørt mange er glade for at komme i sit ege tøj efter fødslen, så man føler sig bedre tilpas, vil tilføje tøj til mig selv på listen, evt 2 par bukser. Og trusser! du siger noget 

Jeg vil  undlade at slæbe creme, og olie med til lillefyren, det bliver vel heller ikke nødvendigt som det første, så det kan blive liggende herhjemme på puslepladsen 

til sønnikke tager jeg bare 1 sæt tøj med, til hjemturen.

Nusseklud=Stofble

vil da lige få tilføjet juicebrikker! 

og tak for respons  vi glæder os meget, og jeg prøver at have det hele klar til lillefyren! 

Anmeld

1. april 2011

kamtok

Fru. Skovrup skriver:

mener de sagde til åbent hus at de havde bleer og andre pusle faciliteter, så vil da nok være en idé ikke at forslæbe sig.

Jeg har godt hørt mange er glade for at komme i sit ege tøj efter fødslen, så man føler sig bedre tilpas, vil tilføje tøj til mig selv på listen, evt 2 par bukser. Og trusser! du siger noget 

Jeg vil  undlade at slæbe creme, og olie med til lillefyren, det bliver vel heller ikke nødvendigt som det første, så det kan blive liggende herhjemme på puslepladsen 

til sønnikke tager jeg bare 1 sæt tøj med, til hjemturen.

Nusseklud=Stofble

vil da lige få tilføjet juicebrikker! 

og tak for respons  vi glæder os meget, og jeg prøver at have det hele klar til lillefyren! 

Vi gav vores søn "rigtigt" tøj på allerede dagen efter han var blevet født og han fik sin egen hue på inden vi blev kørt fra fødegangen til barselsgangen. Han svømmede rundt i det der hospitalstøj og jeg synes bare ikke at han skulle have en sok på hovedet.

ÅH JA! - Du skal endelig også huske sutsko eller andre hjemmesko af en art, for du kan lige tro at de der jordemødre og sygeplejesker kan komme efter en, hvis man har bare tæer - Det er åbenbart ikke godt, når man skal have amningen igang .. Jeg ved ikke hvorfor 

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

Flow skriver:

Uh.. så var det godt at du kan nå at købe andet til at smørre, bade ham i.. det er nu ikke nødvendigt det første lange stykke tid, kun ganske lidt badeolie i vandet..

Syns det var så rart at have noget lige at have på fødderne, når man skulle rundt på barsels gangen..

ved ikke om du har skrevet en sut på? ellers er det en god ide.. Gerne både en anatomisk og en almindelig rund. de skal lige koges først..

Min søn havde ikke det der "grimme" sygehus tøj på.. det er så stift og er altså ikke særlig sødt til en nyfødt.. så jeg havde selv tøj med til ham...

jeg vil egentlig se om ikke jeg kan undlade at han skal have sut, ved faktisk ikke hvorfor, men lige nu er min holdning at det skal han ikke have, men det kan jo være jeg ændre holdning hen af vejen 

Jeg har masser af tøj til sr nyfødt, og der er meget af det jeg synes er super nuttet, som jeg vil overveje at tage med, da tøj i den str ik fylder det store.... men vil lige se når det hele er pakket hvad der er plads til

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

kamtok skriver:

Vi gav vores søn "rigtigt" tøj på allerede dagen efter han var blevet født og han fik sin egen hue på inden vi blev kørt fra fødegangen til barselsgangen. Han svømmede rundt i det der hospitalstøj og jeg synes bare ikke at han skulle have en sok på hovedet.

ÅH JA! - Du skal endelig også huske sutsko eller andre hjemmesko af en art, for du kan lige tro at de der jordemødre og sygeplejesker kan komme efter en, hvis man har bare tæer - Det er åbenbart ikke godt, når man skal have amningen igang .. Jeg ved ikke hvorfor 

uhha understrejer huen på lisen! min søn ska ik ha en sok på hovedet 

ja sutsko vil jeg klart ta med 

Anmeld

1. april 2011

Tip!

Fru. Skovrup skriver:

jeg vil egentlig se om ikke jeg kan undlade at han skal have sut, ved faktisk ikke hvorfor, men lige nu er min holdning at det skal han ikke have, men det kan jo være jeg ændre holdning hen af vejen 

Jeg har masser af tøj til sr nyfødt, og der er meget af det jeg synes er super nuttet, som jeg vil overveje at tage med, da tøj i den str ik fylder det store.... men vil lige se når det hele er pakket hvad der er plads til

Min veninde ville ikke bruge sut til hendes dreng.. som nu er resulteret i at han sutter tommeltot... Den er skisme svær at komme af med igen frem for en sut.

Ja han skal da være fin i tøjet jeres nyfødt søn det fylder ikke ret meget det bette tøj

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

Flow skriver:

Min veninde ville ikke bruge sut til hendes dreng.. som nu er resulteret i at han sutter tommeltot... Den er skisme svær at komme af med igen frem for en sut.

Ja han skal da være fin i tøjet jeres nyfødt søn det fylder ikke ret meget det bette tøj

hmm, du siger noget......!

så vil jeg undersøge hvilke sutter der er bedst at bruge! 

Anmeld

1. april 2011

Tip!

Fru. Skovrup skriver:

hmm, du siger noget......!

så vil jeg undersøge hvilke sutter der er bedst at bruge! 

Det var så lidt

Held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.