Du kan tjekke op med hospitalet, om ikke de allerede har både bleer og vaskeklude til lillemanden.. Der ingen grund til at forslæbe sig med noget de allerede har. Trust me - af en eller anden grund har man mere end rigeligt at slæbe på, når man skal hjem.
På Hvidovre er der både liberobleer og vaskeklude til fri afbenyttelse.
Jeg synes personligt, at det var rigtig rart at komme i mit eget tøj dagen efter jeg havde født. Jeg synes at jeg føler mig "syg" når jeg har det der hospitalstøj på. Jeg havde kun 1 par graviditets-joggingbukser med og jeg kunne godt have brugt 1 par mere. T-shirts/Ammebluser og en trøje, hvis man lige skal ud og have lidt luft, er også nogle dejlige ting at have med. Og husk endelig undertøj (trusser)!
Mht. jeres søn, så er bodyer, bukser, strømper, hue og hans dyne næsten det eneste I har brug for - og så selvfølgelig en flyverdragt eller lign. til at transportere ham hjem i.
Der er slet ikke brug at smøre ham med hverken det ene eller det andet ude på hospitalet, og hvis det skulle blive nødvendigt, så burde de have det der er brug for derude.
8! nusseklude? - Er det stofbleer du mener?
Noget spiseligt og noget at drikke (til farmand) - fx. kiks, juicebrikker og lidt frugt.
Jeg kan ikke lige komme i tanke om mere lige nu.
Alt held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld