termin nærmer sig, hvad skal man have med på hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg har funderet en del over hvad jeg dog skal have pakket klar til vi suser på hospitalet, nu jeg nærmer mig termin.

min liste indtil videre:

Far & Mor:

Tandbørste
Tandpasta
Tandtråd
Hår børste og kam
Deoderant (uden parfume)
Shampoo
Body Shampoo
Creme (uden parfume)
Ammeindlæg
Amme BH
Afslappet tøj til hjemturen 

Sønnikke:

Bleer
bodystocking x2
hue
Trøje
Vådservietter
Nusseklude x 8
Engangsvaskeklude
små affaldsposer til bleer
Sutteflaske
Natusan First Touch zink salve
Natusan First Touch protection cream
Natusan First Touch baby oil
Dyne

Generalt:

Kamera
Batterier AA x8
Bærbar Computer

Hvad synes i om min liste?
har i nogen tilføjelser eller gode råd?

-skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Worldwide

en pude! De der sygehus puder er vildt dårlige ekstra tøj til farmand, evt håndklæder, lidt lækkert(det er dyrt sådanne steder)

Der er som regl ALT hvad i behøver til baby på sygehuset Ellers kan farmand altid smutte hjem efter det Evt en autostol ?

Til baby havde vi bare det tøj med som vi ville tage hende hjem i

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

Mileva skriver:

en pude! De der sygehus puder er vildt dårlige ekstra tøj til farmand, evt håndklæder, lidt lækkert(det er dyrt sådanne steder)

Der er som regl ALT hvad i behøver til baby på sygehuset Ellers kan farmand altid smutte hjem efter det Evt en autostol ?

Til baby havde vi bare det tøj med som vi ville tage hende hjem i

uha det fik mig til at tænke på Ammepude! og en plade chokolade til jordemoderen!

jeg vil tilføje til min liste:

Autostol
Hovedpude x2
Håndklæder x2
Tøj til farmand
og så kun et sæt tøj til sønnikke til hjemturen

tak for de gode forslag! 

Anmeld

1. april 2011

Worldwide

Fru. Skovrup skriver:

uha det fik mig til at tænke på Ammepude! og en plade chokolade til jordemoderen!

jeg vil tilføje til min liste:

Autostol
Hovedpude x2
Håndklæder x2
Tøj til farmand
og så kun et sæt tøj til sønnikke til hjemturen

tak for de gode forslag! 

i kan sagtens tage mere tøj med, i skal bare selv slæbe det hjem noget musik der virker beroligende på dig ville være en god ting og husk for guds skyld oplader til mobil

Anmeld

1. april 2011

Tip!

Super fin liste

Måske nogle klipklappere, slippers eller andet der er nemt at komme i

Nu ved jeg ikke om i er allergikere, men der er et stof i natusan serien som mange børn slår ud af.. ( nu skriver du det med parfumefri ved din egen parfume)

Jeg havde købt en massse natusan, og min søn slog volsomt ud af det.. Købte herefter kun neutral, a derma osv.. Bare lige en lille info

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

Mileva skriver:

i kan sagtens tage mere tøj med, i skal bare selv slæbe det hjem noget musik der virker beroligende på dig ville være en god ting og husk for guds skyld oplader til mobil

uha! vil tilføje:

Ipod + Oplader
Mobil + Oplader

havde nær glemt at skrive oplader !

tak  

Anmeld

1. april 2011

Worldwide

Fru. Skovrup skriver:

uha! vil tilføje:

Ipod + Oplader
Mobil + Oplader

havde nær glemt at skrive oplader !

tak  

Hehe skriver bare ud fra erfaring :p Da jeg lå med små veer blev kæresten sendt hjem efter alt det vi havde glemt, plus alt det jeg lige pludselig fik lyst til

Anmeld

1. april 2011

kamtok

Du kan tjekke op med hospitalet, om ikke de allerede har både bleer og vaskeklude til lillemanden.. Der ingen grund til at forslæbe sig med noget de allerede har. Trust me - af en eller anden grund har man mere end rigeligt at slæbe på, når man skal hjem. 

På Hvidovre er der både liberobleer og vaskeklude til fri afbenyttelse. 

Jeg synes personligt, at det var rigtig rart at komme i mit eget tøj dagen efter jeg havde født. Jeg synes at jeg føler mig "syg" når jeg har det der hospitalstøj på. Jeg havde kun 1 par graviditets-joggingbukser med og jeg kunne godt have brugt 1 par mere. T-shirts/Ammebluser og en trøje, hvis man lige skal ud og have lidt luft, er også nogle dejlige ting at have med. Og husk endelig undertøj (trusser)!

Mht. jeres søn, så er bodyer, bukser, strømper, hue og hans dyne næsten det eneste I har brug for - og så selvfølgelig en flyverdragt eller lign. til at transportere ham hjem i. 

Der er slet ikke brug at smøre ham med hverken det ene eller det andet ude på hospitalet, og hvis det skulle blive nødvendigt, så burde de have det der er brug for derude.

8! nusseklude? - Er det stofbleer du mener?

Noget spiseligt og noget at drikke (til farmand) - fx. kiks, juicebrikker og lidt frugt. 

Jeg kan ikke lige komme i tanke om mere lige nu.

Alt held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld

1. april 2011

kamtok

Du kan tjekke op med hospitalet, om ikke de allerede har både bleer og vaskeklude til lillemanden.. Der ingen grund til at forslæbe sig med noget de allerede har. Trust me - af en eller anden grund har man mere end rigeligt at slæbe på, når man skal hjem. 

Jeg synes personligt, at det var rigtig rart at komme i mit eget tøj dagen efter jeg havde født. Jeg synes at jeg føler mig "syg" når jeg har det der hospitalstøj på. Jeg havde kun 1 par graviditets-joggingbukser med og jeg kunne godt have brugt 1 par mere. T-shirts/Ammebluser og en trøje, hvis man lige skal ud og have lidt luft, er også nogle dejlige ting at have med. Og husk endelig undertøj (trusser)!

Mht. jeres søn, så er bodyer, bukser, strømper, hue og hans dyne næsten det eneste I har brug for - og så selvfølgelig en flyverdragt eller lign. til at transportere ham hjem i. 

Der er slet ikke brug at smøre ham med hverken det ene eller det andet ude på hospitalet, og hvis det skulle blive nødvendigt, så burde de have det der er brug for derude.

Noget spiseligt og noget at drikke (til farmand) - fx. kiks, juicebrikker og lidt frugt. 

Anmeld

1. april 2011

kamtok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.