Pollen i luften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

lucas<3

Fru. Skovrup skriver:

hvordan kan du mærke at det er allergi?

symptomer?

mine øjne begynder og løbe i vand og klør helt vildt og næsen begynder og løbe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

lucas<3

Fru. Skovrup skriver:

Men såvidt jeg ved er det ikke godt at tage de piller når jeg er  gravid?

jeg fik nogle a lægen da jeg var gravid. så du kan få nogle piller..

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
luppe-laban skriver:

mine øjne begynder og løbe i vand og klør helt vildt og næsen begynder og løbe..

hmm, lyder ik alt for behageligt...

tror jeg vil tage en snak med min læge hvis det bliver ved med at klø i mine øjne, og næsen løber.

tak for feedback

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

luppe-laban skriver:

jeg fik nogle a lægen da jeg var gravid. så du kan få nogle piller..

Alle tiders

Anmeld

1. april 2011

lucas<3

Fru. Skovrup skriver:

tror jeg vil tage en snak med min læge hvis det bliver ved med at klø i mine øjne, og næsen løber.

tak for feedback

var så lidt.. ellers skriv

Anmeld

1. april 2011

lucas<3

Fru. Skovrup skriver:

tak for feedback

var så lidt.. ellers skriv

Anmeld

1. april 2011

Pena

Fru. Skovrup skriver:

Men såvidt jeg ved er det ikke godt at tage de piller når jeg er  gravid?

Okay, det ved jeg ikke noget om. Kontakt lægen og hør hvad du må tage. Nu er jeg ikke klog, men kan ikke forestille mig at øjendråber kan skade et foster. Men who knows.

Anmeld

1. april 2011

Skovrup

Pena skriver:

Okay, det ved jeg ikke noget om. Kontakt lægen og hør hvad du må tage. Nu er jeg ikke klog, men kan ikke forestille mig at øjendråber kan skade et foster. Men who knows.

hehe men mange tak for det hurtige svar 

Jeg vil tage en snak med min læge 

Anmeld

1. april 2011

SussieThyssen

Fru. Skovrup skriver:

Er der nogen der er begyndt at kunne mærke pollen i luften?

Jeg har endnu ikke  fået bekræftet om jeg har pollen allergi, men overvejer det kræftigt! har tørre kløende øjne og næsen er fuld, og det anderledes end hvis man bare er forkølet.... og det begyndte for 2-3 dage siden, har haft det en smule hvert år forår/sommer.

Hvis du har pollenallergi, hvordan reagere du på det?

Ja MON ikke der er pollen.

Jeg er multiallergiker..og lige nu er der El, Elm og Hassel...og hvad de ellers ikke måler.
Mit helvede begyndte i slutningen af februar...men det varierer lidt fra landsdel til landsdel hvornår de forskellige pollentyper begynder.
Du skal være klar over, at selvom de siger, du ikke kan tåle dit og dat...så er der tusindvis af andre ting som de ikke kan måle og som du kan gå og reagere på.

Jeg er syg nu mere eller mindre indtil midt i maj engang måske beg af juni...så klinger det lidt af, men stopper først hen i midt okt.

Pollenallergi, og allergi mod en lang række andre ting, kan give forskellige symptomer, fra tilstoppede slimhinder, næse, ører og øjne, luftvejsproblemer, hævede kirtler og udslet, hovedpine og influenzalignende symptomer.
Er man multiallergisk kan man ofte ikke vaccineres, da vaccinationen i sig selv indebærer en voldsom risiko. Men har man kun enkelte allergier, kan det være en stor fordel.

Normalt behandles allergier med antihistaminer, men man kan også i sværere tilfælde få binyrebarkhormon, men det er ofte man heller ikke kan tåle det, så det virker på noget, men man reagerer så på det med noget andet...så det er pest eller kolera.

Jeg vil anbefale, at man, hvis man lider af allergi, sørger for ekstra kalktilskud og jævnlige tilskud af B2 vitamin, da man som allergiker har en stor forbrænding af begge dele.
Får man et udbrud af allergi, kan man nedsætte reaktionen ved hjælp af fx Benadryl og 2-4 kalktabs om dagen, idet kroppen skal bruge kalk til at neutralisere histaminerne.
Her er kalk fx det hurtigst virkende ved nældefeber og kløe.

Er der noget du ellers vil vide, så skriv blot til mig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. april 2011

jydeinden

jep pollen er der skam i luften.. min kæreste sidder og stor snøfter, og hans øjne ligner noget der har været udsat for stærke sager, så slem er hans allergi allerede nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.