update fra mig der blev smidt ud igår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg har idag været inde på kontoret til det sted hvor jeg er skrevet op til en masse lejligheder, for at dokumentere at jeg har et barn.. Det rykkede mig så fra nr 261 på listen til nr 3 ved samtlige lejligheder.. Nu glæder jeg mig bare til at få mit eget igen, men desværre skal jeg starte fuldstændig forfra, da jeg ikke har noget tilbage fra tidligere..

Det bliver hårdt, vi skal klare os for knap 8500kr om måneden 2 mand inkl husleje indtil juli hvor jeg kan begynde at få dobbelt su (hurra for su lån).. er pludselig glad for at min telefon regning er blevet beskåret fra 700 til 200 på grund af abonnemenet..

Når jeg bliver tilbudt en bolig skal jeg så først undersøge om banken vil hjælpe mig, hvilket jeg krydser meget fingre for.. Men ellers så håber jeg på at kommunen vil hjælpe med indskuddet..

Jeg synes det er en skide hård situation at være i, især fordi jeg ikke kan finde ud af om vi stadig er kærester eller ej da jeg ikke kan få et svar fra ham omkring noget somhelst..

Men hvor er jeg glad for at jeg har min søn i de her dage, for han kan virkelig få mit humør op når det er aller længest nede.. <3

Lige nu er jeg hos en veninde sammen med min søn, og her ser det ud til vi bliver indtil der er en anden bolig til os.. Hurra for gode veninder.. Imorgen støder der 2 andre veninder til og vi skal så bare sidde og hygge os med børnene og når de er lagt i seng skal vi måske dele en flaske vin og "drukne" sorgerne lidt.. Selvfølgelig ikke mere end vi er i stand til at tage os af ungerne, og selvfølgelig så der er en med kørekort der ikke har drukket i tilfælde af at der skulle ske noget..

Til sidst vil jeg sige tusind tak for at jeg kan smide alt mit brok ud her, og er faktisk super glad for at jeg kan smide en nogenlunde god update idag, selvom jeg stadig er super trist over det hele, så er der jo sket lidt positivt idag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Worldwide

Dejligt der er lidt frem gang i det

Med hensyn til indskudslån, så er kommunen rentefri de første 5 år og du skal ikke starte med at afbetale med det samme, som du skal i en bank Det kræver dog du kanfå afslag fra banken førend kommunen vil gå ind og låne dig pengene Husk du kan få forhøjet boligstøtte når du er alene med et barn. Du får dog kun for max 85 kvadratmeter plus du vist nok kan få en lille smule hjælp til vand/varm/el Men kontakt din kommune og få fat i din sagsbehandler deroppe, de vil helt sikkert hjælpe dig

for alt flasker sig for dig

Anmeld

1. april 2011

eElak

HVor godt at det flasker sig for dig.. :-)

og tak for din update - en af mine veninder er selv lige blevet smidt ud hjemmefra i dag, og chrasher lige hos mig i nogle dage... 

og det lyder meget ens omkring jeres situation omkring SU, barn osv... Hun skal ind til mødrehjælpen mandag og høre hvad hun skal gøre - for hun har heller ingen ting... :-(

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Dejligt der er lidt frem gang i det

Med hensyn til indskudslån, så er kommunen rentefri de første 5 år og du skal ikke starte med at afbetale med det samme, som du skal i en bank Det kræver dog du kanfå afslag fra banken førend kommunen vil gå ind og låne dig pengene Husk du kan få forhøjet boligstøtte når du er alene med et barn. Du får dog kun for max 85 kvadratmeter plus du vist nok kan få en lille smule hjælp til vand/varm/el Men kontakt din kommune og få fat i din sagsbehandler deroppe, de vil helt sikkert hjælpe dig

for alt flasker sig for dig

jeg ved godt jeg kan få alt det hjælp der.. vidste dog ikke det med vand/varme og el, men det skal da lige undersøges, for det er ikke meget vi har førend juli..

Jeg skal skifte Kommune, så tror ikke min nuværende sagsbehandler kan hjælpe mig ret meget desværre.. :/

jeg har ikke kigget på lejligheder over 70kvm så boligstøtten skulle jeg nok kunne få..

Anmeld

1. april 2011

Worldwide

Anonym skriver:

jeg ved godt jeg kan få alt det hjælp der.. vidste dog ikke det med vand/varme og el, men det skal da lige undersøges, for det er ikke meget vi har førend juli..

Jeg skal skifte Kommune, så tror ikke min nuværende sagsbehandler kan hjælpe mig ret meget desværre.. :/

jeg har ikke kigget på lejligheder over 70kvm så boligstøtten skulle jeg nok kunne få..

Må man være fræk og spørge ca hvor i landet du befinder dig? Jeg tænker nu når du siger du intet har, kunne jo være vi kunne være lidt til hjælp, hvis det nu var tæt på

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

HVor godt at det flasker sig for dig.. :-)

og tak for din update - en af mine veninder er selv lige blevet smidt ud hjemmefra i dag, og chrasher lige hos mig i nogle dage... 

og det lyder meget ens omkring jeres situation omkring SU, barn osv... Hun skal ind til mødrehjælpen mandag og høre hvad hun skal gøre - for hun har heller ingen ting... :-(

jeg må indrømme jeg er træt af den situation med su'en, men det er der bare ikke noget at gøre ved.. kan jo ikke lave om på reglerne.. Ville dog ønske jeg kunne.. ;D

Det er synd for din veninde, det er bare ikke sjovt at stå uden tag over hovedet, og at crashe hos nogen kan jo også være en meget usikker situation, for hvad nu hvis dem man er hos får nok??

Vi har desværre ingen mødrehjælpen her i Aalborg området, ville dog ønske vi havde.. :/ de er en god støtte og hjælp når man har brug for det..

Anmeld

1. april 2011

eElak

Anonym skriver:

jeg må indrømme jeg er træt af den situation med su'en, men det er der bare ikke noget at gøre ved.. kan jo ikke lave om på reglerne.. Ville dog ønske jeg kunne.. ;D

Det er synd for din veninde, det er bare ikke sjovt at stå uden tag over hovedet, og at crashe hos nogen kan jo også være en meget usikker situation, for hvad nu hvis dem man er hos får nok??

Vi har desværre ingen mødrehjælpen her i Aalborg området, ville dog ønske vi havde.. :/ de er en god støtte og hjælp når man har brug for det..

Jeg er elendige til at gennemskue anonyme.. 

er du den samme som jeg skriv privat med den anden dag?? :-)

og bare rolig jeg nævner INGEN navne... 

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Må man være fræk og spørge ca hvor i landet du befinder dig? Jeg tænker nu når du siger du intet har, kunne jo være vi kunne være lidt til hjælp, hvis det nu var tæt på

Jeg kan fortælle så meget at jeg skal flytte til Aalborg, om det bliver centrum, øst, vest eller hvad det gør det ved jeg jo så først når jeg får tilbudt en lejlighed..

Hvis jeg ellers får adgang til der hvor jeg boede med min kæreste igen, så har jeg tremmeseng osv til min søn undtagen højstol..

Men jeg har ingen seng, intet køkkengrej, ingen sofa, jeg skal starte helt fra scratch, jeg har dog et spisebord uden stole..

Jeg synes det er en forfærdelig situation jeg står i med ikke at have noget som helst.. Men det er bedre end at bo sammen med en der faktisk er fuldstændig ligeglad med mig..

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg er elendige til at gennemskue anonyme.. 

er du den samme som jeg skriv privat med den anden dag?? :-)

og bare rolig jeg nævner INGEN navne... 

jep det er mig du skrev privat med den anden dag.. Men er stadig nødt til at holde min anonym lidt endnu..

Der skal lige en ordentlig afslutning på før jeg officielt vil kalde mig single.. for lige nu ved jeg bare at jeg skal finde et andet sted at bo..

Anmeld

1. april 2011

Worldwide

Anonym skriver:

Jeg kan fortælle så meget at jeg skal flytte til Aalborg, om det bliver centrum, øst, vest eller hvad det gør det ved jeg jo så først når jeg får tilbudt en lejlighed..

Hvis jeg ellers får adgang til der hvor jeg boede med min kæreste igen, så har jeg tremmeseng osv til min søn undtagen højstol..

Men jeg har ingen seng, intet køkkengrej, ingen sofa, jeg skal starte helt fra scratch, jeg har dog et spisebord uden stole..

Jeg synes det er en forfærdelig situation jeg står i med ikke at have noget som helst.. Men det er bedre end at bo sammen med en der faktisk er fuldstændig ligeglad med mig..

Intet menneske er tjent med at leve som du har gjort :/ Øv, det er lidt langt væk, bor på Fyn Ville ønske jeg kunne hjælpe dig på den ene eller anden måde, har virkelig ondt af dig, ikke ment ondt!

Evt kig forbi genbrugen Jeg ved vi her i Nyborg har et genbrugs lagersalg hver anden lørdag, med al verdens ting! Men det hjælper jo selvfølgelig ikke dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.