Nogle der har forstand på leasing af biler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Isabeau

Hej! Vi er så trætte af vores bil, overvejer og sælge den og istedet lease en bil.

Er der nogen herinde der har erfaringer med det? Altså man betaler ex. 25.000 kr. i en slags depositum, ikke? Og så et månedlig beløb som inkluderer forsikring og værksted, hvis der går noget galt med bilen, og ellers når den skal til syn, har olieskift og lign.

Jeg så et program om leasing forleden på Dr1, men fik ikke svar på det vigtigste spm., jeg havde; betaler du ex. 25.000 kr. hver gang, du skal ha´ en bil? Kunne forstå på det hele at du kun kan køre i samme bil i max 4 år.

Vh. Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Valle81

Isabeau skriver:

Hej! Vi er så trætte af vores bil, overvejer og sælge den og istedet lease en bil.

Er der nogen herinde der har erfaringer med det? Altså man betaler ex. 25.000 kr. i en slags depositum, ikke? Og så et månedlig beløb som inkluderer forsikring og værksted, hvis der går noget galt med bilen, og ellers når den skal til syn, har olieskift og lign.

Jeg så et program om leasing forleden på Dr1, men fik ikke svar på det vigtigste spm., jeg havde; betaler du ex. 25.000 kr. hver gang, du skal ha´ en bil? Kunne forstå på det hele at du kun kan køre i samme bil i max 4 år.

Vh. Diana

Hejsa,

De ex 25000 er en engangsydelse - dem får du ikke at se igen.

Den månedlige ydsel er UDEN forsikring - du skal selv forsikre bilen. Men ydelsen er inkl service eftersyn - men i skalværemeget obs på at man kun må køre ex antal km årligt.

En anden ting kan også være at i skal ære obs på hvordan bilen skal afleveres - tænker her standmæssingst - fx kan de kræve en hvis stand og hvis den ikek lever op til det kan i komme til at hæfte for den "forringede" stand.

I skal også være obs på om det kan betale sig ydelsesmæssigt - vi har selv lige undersøgt det da vi er ved atkøbe bil - men den vi har kigget påskulle vi give over 3000kroner i ydelse ved leasing og ved køb giver vi 1800 kr.

Så undersøg det grundigt og tænk Jer godt om:0)

Anmeld

1. april 2011

Happiness

Isabeau skriver:

Vh. Diana

Vi skal til at lease en bil. Har bestilt den Du betaler de ex. 25.000kr for hver gang du leaser en ny bil.

Vi skal give 20.000kr for en ny Hyundai stationcar i comfort model Og så 3.300kr om måneden for bil og forsikring Og det er begge "vores" første bil, så det er ret billigt med forsikringen.

Det var billigere med en mindre model, men vi tænkte at det ville være rart ikke at skulle klappe barnevognen sammen når den skal bag i bilen Så skal barnevognskassen bare af, så kan den køres ind

Lidt luksus, men ja... Og kærestens firma vil betale noget af leasingen, så det blir endnu billigere for os

Anmeld

1. april 2011

bøgelund

Valle81 skriver:

Hejsa,

De ex 25000 er en engangsydelse - dem får du ikke at se igen.

Den månedlige ydsel er UDEN forsikring - du skal selv forsikre bilen. Men ydelsen er inkl service eftersyn - men i skalværemeget obs på at man kun må køre ex antal km årligt.

En anden ting kan også være at i skal ære obs på hvordan bilen skal afleveres - tænker her standmæssingst - fx kan de kræve en hvis stand og hvis den ikek lever op til det kan i komme til at hæfte for den "forringede" stand.

I skal også være obs på om det kan betale sig ydelsesmæssigt - vi har selv lige undersøgt det da vi er ved atkøbe bil - men den vi har kigget påskulle vi give over 3000kroner i ydelse ved leasing og ved køb giver vi 1800 kr.

Så undersøg det grundigt og tænk Jer godt om:0)

man skal virkelig passe på med det leasing. jeg turde ikke. så vi har os købt den ny i stedet..  

Anmeld

1. april 2011

Valle81

bøgelund1 skriver:

man skal virkelig passe på med det leasing. jeg turde ikke. så vi har os købt den ny i stedet..  

Ja der skal virkelig passes på:0)

Man skal virkelig undersøge det - og tænke sig om - og man skal huske at MAN HAR INTET FOR PENGENE når årerne er gået - som at bo til leje:0)

Anmeld

1. april 2011

bøgelund

Valle81 skriver:

Man skal virkelig undersøge det - og tænke sig om - og man skal huske at MAN HAR INTET FOR PENGENE når årerne er gået - som at bo til leje:0)

nej det er jo det.. og den max km man må køre, må os være træls at ha hængende over hovedet. hvis man så kører mere, skal man betale pr km ekstra..  

tror os det er smartest at købe. 

Anmeld

1. april 2011

Happiness

Valle81 skriver:

Man skal nemlig passe rigtig meget på. Men for mange kan det rigtig godt betale sig. Hvis man finder en ordentlig aftale

Vi har valgt den løsning fordi det bedst passer os. Det ville være dyere at købe i sidste ende for os, da værdien af bilen falder så hurtigt. Og vi ikke vil få en disse for bilen om 4 år Og her kommer vi til at betale ca. 130.000kr ialr for bilen i 4 år. Hvor hvis vi skulle købe ville det blive 289.000 (og oveni skal der så pålægges renter...). Og så kunne vi måske sælge den for 50.000kr om 4 år

Men jo det er da surt at være begrænset af et kilometer tal. Men hvis det overskrides betales der bare et gebyr, og så kan man ændre aftalen årene efter.

Vi har så også fundet en forsikring som dækker alt, så vi er dækket ind på alle mulige måder

Men som sagt skal man være meget obs på det, og have forstand på regler og sådan. For man kan hurtigt blive røvrendt!

Anmeld

3. april 2011

Isabeau

Vi har valgt og sælge vores bil til en forhandler og måske han så vil give en mindre en i byt?

Anmeld

3. april 2011

bøgelund

Isabeau skriver:

Vi har valgt og sælge vores bil til en forhandler og måske han så vil give en mindre en i byt?

ja, det kan godt være. men forhandlere giver ikke særlig meget for bilerne.. hvad er det for en i har nu? 

Anmeld

3. april 2011

Miss T

Vi er selv i gang med at finde en bil til mor her. Vi har en ny købt stationcar og kommer så til at mangle en lille kone bil i forbindelse med nyt job.

Leasing er fint, hvis i ikke kører så meget. De fleste forhandlere sig 15.000 km/per år. I mit tilfælde skal jeg blot kører til og fra arbejde, så her passer det perfekt.

Nej forsikring skal i selv sørge for, biltjek og -syn er med i ordningen.

Jeg synes ikke, at man behøver at være nervøs som så mange skriver herinde, hvis man blot har tjekket godt og grundigt op på vilkårene for aftalen, og at hvis man er den mindste smule i tvivl, at man så sørger for at få det hele på plads.

Det er som regel de dyrer biler, det bedst kan betale sig at lease, da forskellen er størst.

Ja, man betaler indskud, men hvis ikke man har penge nok i banken, så er leasing jo en fantatisk mulighed.. For dem der skriver at leasing er lige som en leje lejlighed, JA, men nu er det jo ikke alle der har råd til hus!

Bare tænk jer om så går det ikke helt galt. Og undersøg marked og tilbud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.