Hvor skal jeg dog starte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Frøken J.

Sidder her og vil gerne købe nogle babyting, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte! Jeg har min lange, lange liste, men føler mig sådan lidt blank over hvordan jeg skal komme i gang. Vil gerne købe tøj, men synes neutralt er UMULIGT! Vi får ikke kønnet at vide før måske til MD scanning i midten af maj.. Og hvilken størrelse skal man købe af nybegynder babytøj? Man kan jo umuligt vide, hvor stor den er fra fødslen af.. Og hvor hurtigt den vokser. Synes det er svært. Hvad siger i?

I dag sidder jeg og kigger efter ting på nettet, fordi jeg er halvsyg og er til netshopping. Men synes ikke jeg kan finde så mange sider med billige babyting. Kender i nogen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Anitta Kristiansen

jeg er 16+3 og har allerede kigget på hvad alt jeg skal skaffe hvad det ca koster osv. neutral er let nok at finde har allerede købt tøj for 700 kr  men man siger 50 til 1-2 måneder men det er de jo hurtigt vokset ud så har købt mest i 56. ellers haster det ikke for mange kommer med barselsgave. og er oftest tøj

men en ide er at lave en liste med sådan ca priser og hvad du skal have skaffet ellers skader det ikke at kigge i butikker, men vent med at købe for de anbefaler meget for at tjene, så tag hjem og tænk skal jeg nu også have det

men en ide er nok at begynde og kigge hvilken barnevogn du vil have, har hørt det kan tage lang tid at bestemme sig  

Anmeld

1. april 2011

LRJ

Secrets skriver:

Sidder her og vil gerne købe nogle babyting, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte! Jeg har min lange, lange liste, men føler mig sådan lidt blank over hvordan jeg skal komme i gang. Vil gerne købe tøj, men synes neutralt er UMULIGT! Vi får ikke kønnet at vide før måske til MD scanning i midten af maj.. Og hvilken størrelse skal man købe af nybegynder babytøj? Man kan jo umuligt vide, hvor stor den er fra fødslen af.. Og hvor hurtigt den vokser. Synes det er svært. Hvad siger i?

I dag sidder jeg og kigger efter ting på nettet, fordi jeg er halvsyg og er til netshopping. Men synes ikke jeg kan finde så mange sider med billige babyting. Kender i nogen?

vi havde en størreste 50 og det var for stort til julie, men det er oftest 50 de er i, medmindre barnet er meget stort så det 56

Anmeld

1. april 2011

bøgelund

Secrets skriver:

i kan jo godt starte med barnevogn, autostol og sådan noget. medmindre det skal være i farve..

alle sagde til os,at vi skulle købe tøj i str 62, fordi de vokser så hurtigt. så jeg havde ikke andet. så med en nyfødt på armen, måtte jeg ud og shoppe. for det var alt for stort til hende.. hun vejede 3405 ved fødselen, og er først lige kommet i en 62.. (3 mdr gammel).

så du skal ha lidt 50, lidt mere 56 og så 62.. syns jeg

Anmeld

1. april 2011

Rockertand

Anitta Kristiansen skriver:

jeg er 16+3 og har allerede kigget på hvad alt jeg skal skaffe hvad det ca koster osv. neutral er let nok at finde har allerede købt tøj for 700 kr  men man siger 50 til 1-2 måneder men det er de jo hurtigt vokset ud så har købt mest i 56. ellers haster det ikke for mange kommer med barselsgave. og er oftest tøj

men en ide er at lave en liste med sådan ca priser og hvad du skal have skaffet ellers skader det ikke at kigge i butikker, men vent med at købe for de anbefaler meget for at tjene, så tag hjem og tænk skal jeg nu også have det

men en ide er nok at begynde og kigge hvilken barnevogn du vil have, har hørt det kan tage lang tid at bestemme sig  

Str. 50 i 1-2 måneder??? Ej, det må jeg læse helt forkert, ellers er der noget galt.

Mine 4 kg's babyer er startet i str. 56, og det har de kunnet passe i ca. 14 dage, så er vi rykket videre til str. 62 og ret hurtigt til 68.

I dag er den yngste snart 8 mdr. og passer str. 80 nu (86 i bodyer), så jeg vil sige, at det med størrelserne skal tages med et gran salt - og det er bedre at købe for stort.

Jeg vil lige minde om, at butikkerne også har åben, når I har født 

Anmeld

1. april 2011

Mira0911

Hej.. 

Start ligeså stille et sted og tag og kig tingene før du bestemmer dig helt... Skal det være helt nyt eller brugt... Det skal man også finde ud af... 

Med Julie, fik vi det meste, og lånte diverse ting og sager... 

Til den kommende baby, har vi barnevogn, autostol i forvejen.. Og end masse tøj... 

Dog mangler jeg tøj lige til fra fødslen og frem til str. 86... 

Tag det stille og roligt, og få det vigtigste hjem først, så kan det andet komme købes løbende... 

Anmeld

1. april 2011

Anitta Kristiansen

Rockertand skriver:

Str. 50 i 1-2 måneder??? Ej, det må jeg læse helt forkert, ellers er der noget galt.

Mine 4 kg's babyer er startet i str. 56, og det har de kunnet passe i ca. 14 dage, så er vi rykket videre til str. 62 og ret hurtigt til 68.

I dag er den yngste snart 8 mdr. og passer str. 80 nu (86 i bodyer), så jeg vil sige, at det med størrelserne skal tages med et gran salt - og det er bedre at købe for stort.

ja ved jeg godt. men er jo det som står i tøjet. derfor jeg sage ikke meget af det for det er tit de ikke kan passe det eller er vokset ud af det inden de er en uge gammel. jeg har også kun købt den størrelse til lige at komme ud af syghuset. men jeg var ikke så stor og det samme galdt faren dengang. så kommer vel også meget an på det. (andre skal jo ud og have skaffet str 40 fordi de føder for tidligt.) men ja man skal passe på med de størrelser i starten. man skal hvertfald ikke have flere sække i de størrelser  

Anmeld

1. april 2011

Kofoed.

Altså jeg har fået en masse tøj i små størrelse og køber lidt i ny og næ. Men de sidste par dage har jeg kigget efter pulsetin/badeværelse ting, såsom næsesuger, termometer, savle og olier til badet. Så nu har jeg alle de ting.

Køber også suttefalsker og tilbehør (ved ikke om jeg kan holde til, at amme to og tør ikke stå og skal købe det hele der, så heller købe nu og du skal jo alligevel bruge nogen når de bliver lidt større).

Jeg kigger efter en billig klapvogn, har fundet ud af hvilken jeg vil have, men venter lige lidt endnu med at købe.

Men ellers tager jeg et "område" af gangen, for at være sikker på jeg har helt styr på det hele. Venter med møblerne.

Men tøjet bliver man nok aldrig færdig med og synes du skal tage det lidt af gangen og ikke købe for meget endnu. Vi har meget i 50, men tvillinger bliver også som reelt født i str 40/44, derfor har vi meget i 50, men ellers ha 3-4 sæt, så kan familien/kæresten køre ud og købe mere, hvis h*n er lille.

Puha blev lidt langt, håber det hjælper.

Anmeld

1. april 2011

Worldwide

Rockertand skriver:

Vil så lige sige vi har først lige lagt str 56 på hylden og L er snart 3 mdr Og hun er født 5 dage over termin

Anmeld

1. april 2011

Rockertand

Mileva skriver:

Vil så lige sige vi har først lige lagt str 56 på hylden og L er snart 3 mdr Og hun er født 5 dage over termin

Ja, der er stor forskel - men vi er så også nogle, der producerer store børn, og de holder selvfølgelig ikke op med at vokse efter fødslen  Flere af mine veninder, der har fået børn i 3250-3790 g's klassen kunne dog heller ikke presse dem ned i str. 56 efter ganske få uger, men der var også flere med lange ben eller tykke maver eller store elastikker - sådan er børn så forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.