1/42 chance for et mongol barn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Polkaprik

Åh for pokker da noget træls noget! Håber det viser sig at I venter jer en sund og rask dreng. Jeg kan sagtens forstå jeres bekymringer ved at sætte et handicappet barn i verden! Jeg har i mange år arbejdet inden for specialområdet og jeg vil på ingen måde romatisere det at få en barn med Downsyndrom for der er rigtig mange som er MEGET dårligt fungerende da der desværre ofte følger andre handicaps og Downsyndromet er et sekundært handicap.

Men jeg kan også sagtens forstå at det er et modbydeligt valg for jer at skulle træffe! 

Jeg håber at få en glædelig opdate fra dig.

Mange tanker herfra

Michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Sissel

tinasmor skriver:

Det er jeg ked af at høre.

Havde de nogen mistanke til jeres NF scanning?

Jeg føler mig dig. Selv om det aldrig er let at skulle beslutte sig for en provokeret abort, så tænker jeg også, at det alt andet lige må være en lille smule nemmere i uge 12 end i uge 22. Jeg håber I får et positivt svar og at at I kommer i den situtation at skulle vælge.

Nf scanningen gik fint.. Alt var som det skulle være, og mine tal var fine.. Hvis jeg havde været i uge 12 havde jeg ingen tvivl haft.. Men jeg er jo over halvvejs, og har kunne mærke ham i over en månede nu..

Anmeld

1. april 2011

Lullaby

Jeg kan ikke fortælle dig hvad det rigtige er for dig/jer at gøre.

Jeg ved med mig selv, at jeg ville ikke sætte et sådant barn i verdenen. Ikke fordi at jeg ikke ville elske den lille person men fordi, at på mange måder ville det påvirke vores nuværende liv negativt alt for meget

Anmeld

1. april 2011

matryoshka

Hej,

Årh, hvor føler jeg med jer!! Jeg håber for jeres skyld at weekenden går hurtigt og at det snart bliver tirsdag.. og at i så får et positivt resultat!  

Jeg ved ikke hvad klalkpletten på hjertet og nyrene på 4,8 betyder eller hvad det indebærer.. Men ville bare fortælle jer, at vores datter også kun havde 2 kar i navlestrengen, og når man vidste at der kunne være følger og at der var større risiko for andre misdannelser, var der jo forfærdeligt at få at vide. 

Hun kom sund og rask ud og nu ville jeg faktiskt ønske, at jeg aldrig havde fået det at vide.. Så havde jeg været fri for alle bekymringerne under graviditeten! 

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

1. april 2011

Line Højdal

Puhaa... Sikke en nyhed at gå til weekend på!!
Jeg håber virkelig for jer at der kommer et positivt svar til jer og at det viser sig at i venter en sund og rask lille dreng

Jeg har i 1½-2 år været hjemmepasser for en dreng med downsyndrom og selvom der var udfordringer med ham, havde han også en masse dejlige sider. Jeg vil heller ikke på nogen måde romantisere det at skulle tage sig af et handicappet barn - men blot sige at det ikke nødvendigvis behøver at ødelægge ens liv at få et! Der er rigtig meget hjælp at hente og mange erfaringer at trække på, men selvfølgelig vil det påvirke ens liv!

Jeg håber for jer at i ikke må blive stillet overfor valget - det må være ufattelig svært!

Line

Anmeld

1. april 2011

LotteGabriella

anetteb skriver:

muligvis der er mere arbejde ved at have et barn med downsyndrom. - men er 100% sikker på at ligemeget hvad, så vil du elske ham/hende overalt på jorden. + de er super søde og omsorgsfulde. ( min papbror har downsyndrom - og han er den bedste storebror jeg kunne ønske mig! ) de ser måske anderledes ud, snakker anderledes, går anderledes osv. men det er det som gør dem specielle.

men en kæmpe krammer til dig, og håber i får tænkt det ordentlig igennem

Anmeld

1. april 2011

Sissel

Tak skal I have.. Selvom jeg godt ved at jeg blir nødt til at være optimistisk, så er det bare rigtig svært..

Anmeld

1. april 2011

Holbæktrunten

Aj, det er mit værste mareridt at få at vide at der kunne være noget galt med mit barn. Ved godt det ikke hjælper noget som helst, men hvor gør det mig ondt at i skal igennem det her!

Jeg håber at I får at vide at alt er helt perfekt, og at han bare skal have lov at vokse sig stor og tyk, så han kan nyde et dejlig normalt liv.

Anmeld

1. april 2011

Sabina

Sissel skriver:

Var til MD scanning i går, og det var den besked vi fik efter hun havde scannet baby på kryds og tværs i 50 min. Der var kun to kar i navlesnoren, en lille hvid plet (kalkplet?) inde i hjertet, og nyrerne var 4,8 stor. De tre ting er hver for sig ganske ufarlige, men når alle tre faktorer var det stede på en gang forhøjede det risikoen.. Så jeg fik taget en fostervandsprøve i morges og vil få svar på tirsdag.. Jeg er i dag 20+3 og viser det sig at der er noget galt med ham skal jeg beslutte mig mht abort inden uge 22..
Jeg ved slet ikk hvad jeg skal stille op med mig selv.. Vi går den længste weekend i møde. Min kæreste vil ikke ha et handicappet barn. Og det vil jeg selvfølgelig heller ikke, men jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne komme mig over sorgen over at have et englebarn, og et lille gravsted at besøge, og vide at jeg selv har puttet ham der..

Nej puha, en sørgelig nyhed :/
Først et kæmpe knus til dig søde Sisse

Kan ikke sige jeg ved hvordan du har det, for har ikke selv været i dit sted. Men jeg har en mongol onkel. Han har det heldigvis godt. Men, som min mormor sagde, dengang kunne man ikke se han var mongol på en scanning. Og hvis det var sket for hende, en dag som i dag, havde hun valgt en abort.

At beholde sådan et specielt barn, er hårdt. Og kræver virkelig meget resten af livet frem. Det er jo ikke sikkert han/hun for ligeså god en start som f.eks morten og peter. Min onkel, er først flyttet ud her for 5 år siden. og han er nu 46. Og som hun også siger, er det næsten egoistisk at beholde barnet, når man ved han /hun ikke bliver accepteret som de andre børn. Og at han/hun fpr det svært til tider.

Men jeg ved som sagt ikke hvordan det er stå i dit sted. Det er selvfølgelig hårdt at give afkald på noget, man allerede har et lille forhold til. og allerede elsker. men krydser fingre for at det hele går godt. og at i for et positivt svar på tirsdag.

endnu engang masser af knus herfra

Anmeld

2. april 2011

Becks

Føler med dig!

Der er en bruger herinde, mener hun hedder Petersmor hun har en søn med downs.. Hendes datter er også herinde, kan ikke huske hvad hun hedder, men der kan du skrive til Diana. som er veninder med hende.. Måske de kan fortælle dig lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.