Sissel skriver:
Var til MD scanning i går, og det var den besked vi fik efter hun havde scannet baby på kryds og tværs i 50 min. Der var kun to kar i navlesnoren, en lille hvid plet (kalkplet?) inde i hjertet, og nyrerne var 4,8 stor. De tre ting er hver for sig ganske ufarlige, men når alle tre faktorer var det stede på en gang forhøjede det risikoen.. Så jeg fik taget en fostervandsprøve i morges og vil få svar på tirsdag.. Jeg er i dag 20+3 og viser det sig at der er noget galt med ham skal jeg beslutte mig mht abort inden uge 22..
Jeg ved slet ikk hvad jeg skal stille op med mig selv.. Vi går den længste weekend i møde. Min kæreste vil ikke ha et handicappet barn. Og det vil jeg selvfølgelig heller ikke, men jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne komme mig over sorgen over at have et englebarn, og et lille gravsted at besøge, og vide at jeg selv har puttet ham der..
Nej puha, en sørgelig nyhed :/
Først et kæmpe knus til dig søde Sisse 
Kan ikke sige jeg ved hvordan du har det, for har ikke selv været i dit sted. Men jeg har en mongol onkel. Han har det heldigvis godt. Men, som min mormor sagde, dengang kunne man ikke se han var mongol på en scanning. Og hvis det var sket for hende, en dag som i dag, havde hun valgt en abort.
At beholde sådan et specielt barn, er hårdt. Og kræver virkelig meget resten af livet frem. Det er jo ikke sikkert han/hun for ligeså god en start som f.eks morten og peter. Min onkel, er først flyttet ud her for 5 år siden. og han er nu 46. Og som hun også siger, er det næsten egoistisk at beholde barnet, når man ved han /hun ikke bliver accepteret som de andre børn. Og at han/hun fpr det svært til tider.
Men jeg ved som sagt ikke hvordan det er stå i dit sted. Det er selvfølgelig hårdt at give afkald på noget, man allerede har et lille forhold til. og allerede elsker. men krydser fingre for at det hele går godt. og at i for et positivt svar på tirsdag.
endnu engang masser af knus herfra 

Anmeld