1/42 chance for et mongol barn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.612 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Sissel

Var til MD scanning i går, og det var den besked vi fik efter hun havde scannet baby på kryds og tværs i 50 min. Der var kun to kar i navlesnoren, en lille hvid plet (kalkplet?) inde i hjertet, og nyrerne var 4,8 stor. De tre ting er hver for sig ganske ufarlige, men når alle tre faktorer var det stede på en gang forhøjede det risikoen.. Så jeg fik taget en fostervandsprøve i morges og vil få svar på tirsdag.. Jeg er i dag 20+3 og viser det sig at der er noget galt med ham skal jeg beslutte mig mht abort inden uge 22..
Jeg ved slet ikk hvad jeg skal stille op med mig selv.. Vi går den længste weekend i møde. Min kæreste vil ikke ha et handicappet barn. Og det vil jeg selvfølgelig heller ikke, men jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne komme mig over sorgen over at have et englebarn, og et lille gravsted at besøge, og vide at jeg selv har puttet ham der..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

MaliksMor

Var til MD scanning i går, og det var den besked vi fik efter hun havde scannet baby på kryds og tværs i 50 min. Der var kun to kar i navlesnoren, en lille hvid plet (kalkplet?) inde i hjertet, og nyrerne var 4,8 stor. De tre ting er hver for sig ganske ufarlige, men når alle tre faktorer var det stede på en gang forhøjede det risikoen.. Så jeg fik taget en fostervandsprøve i morges og vil få svar på tirsdag.. Jeg er i dag 20+3 og viser det sig at der er noget galt med ham skal jeg beslutte mig mht abort inden uge 22..
Jeg ved slet ikk hvad jeg skal stille op med mig selv.. Vi går den længste weekend i møde. Min kæreste vil ikke ha et handicappet barn. Og det vil jeg selvfølgelig heller ikke, men jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne komme mig over sorgen over at have et englebarn, og et lille gravsted at besøge, og vide at jeg selv har puttet ham der..

førest og fremmeste en kæmpe til dig.

jeg fik afvide tl NF at der var rigtig store chancer for at mit barn ville ha dovnsyndrom(staves) og skulle ha taget en moderkage biosi og en uge efter fik jeg svar at jeg ventede en sund og rask dreng. Og det samme kan ske for dig. Nu ved jeg godt du er noget længre henne og det er lidt noget andet. Men, der er stadig chance for at barnet ikke fejler noget.

krydser rigtig mange fingre for at du for posivtivt svar.

Anmeld

1. april 2011

maria_wlt

Sissel skriver:

Øv øv øv røv pis Så træls at læse sådan noget...

Jeg håber for alt i verden at tirsdag er JERES dag...

Anmeld

1. april 2011

blomst84

stakkels dig... håber det bedste for dig 

Anmeld

1. april 2011

Anette&Sophia

Sissel skriver:

muligvis der er mere arbejde ved at have et barn med downsyndrom. - men er 100% sikker på at ligemeget hvad, så vil du elske ham/hende overalt på jorden. + de er super søde og omsorgsfulde. ( min papbror har downsyndrom - og han er den bedste storebror jeg kunne ønske mig! ) de ser måske anderledes ud, snakker anderledes, går anderledes osv. men det er det som gør dem specielle.

men en kæmpe krammer til dig, og håber i får tænkt det ordentlig igennem

Anmeld

1. april 2011

Sissel

anetteb skriver:

muligvis der er mere arbejde ved at have et barn med downsyndrom. - men er 100% sikker på at ligemeget hvad, så vil du elske ham/hende overalt på jorden. + de er super søde og omsorgsfulde. ( min papbror har downsyndrom - og han er den bedste storebror jeg kunne ønske mig! ) de ser måske anderledes ud, snakker anderledes, går anderledes osv. men det er det som gør dem specielle.

Man kan jo bare ikke vide på forhånd hvor sygt barnet er.. Om det blir 70 eller dør et par år efter fødslen.. Eller hvor mange følgesygdomme der kommer.. Vi har en datter i forvejen, og er begge lige begyndt på vores uddannelser.. Jeg har ikke lyst til at gamble med vores liv.. Eller den lille i maven for den sags skyld..

Anmeld

1. april 2011

Anette&Sophia

Sissel skriver:

Man kan jo bare ikke vide på forhånd hvor sygt barnet er.. Om det blir 70 eller dør et par år efter fødslen.. Eller hvor mange følgesygdomme der kommer.. Vi har en datter i forvejen, og er begge lige begyndt på vores uddannelser.. Jeg har ikke lyst til at gamble med vores liv.. Eller den lille i maven for den sags skyld..

ved godt hvad risikoen er. og jeg kan også sagtens forstå dig. jeg prøvede såmænd bare at opmuntre dig, men det mislykkedes åbenbart..

Anmeld

1. april 2011

Mikkel's mor <3

anetteb skriver:

Anmeld

1. april 2011

Lusi

CamillaRH skriver:

førest og fremmeste en kæmpe til dig.

jeg fik afvide tl NF at der var rigtig store chancer for at mit barn ville ha dovnsyndrom(staves) og skulle ha taget en moderkage biosi og en uge efter fik jeg svar at jeg ventede en sund og rask dreng. Og det samme kan ske for dig. Nu ved jeg godt du er noget længre henne og det er lidt noget andet. Men, der er stadig chance for at barnet ikke fejler noget.

krydser rigtig mange fingre for at du for posivtivt svar.

Det samme fik vi afvide.. Den hed 1:24 og fik også taget moderkagebiopsi, som viste vi ventede en sund og rask dreng han kom til verden her 12/3. Dog 10 uger før termin, men heelt perfekt håber det bedste for dig ( trådstarter)

Anmeld

1. april 2011

tinasmor

Det er jeg ked af at høre.

Havde de nogen mistanke til jeres NF scanning?

Jeg føler mig dig. Selv om det aldrig er let at skulle beslutte sig for en provokeret abort, så tænker jeg også, at det alt andet lige må være en lille smule nemmere i uge 12 end i uge 22. Jeg håber I får et positivt svar og at at I kommer i den situtation at skulle vælge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.