RÅ champignon...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

PsychedeliC

Jeg ELSKER dem rå, som en sund snack

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

louise8723

Artiskok skriver:

Tak for jeres svar

Pyyh, det er jeg glad for, I siger - jeg kan nemlig ikke lide champignon, hvis ikke de er rå  (pga. konsistensen )

Og nej, jeg er ikke gravid - men det kunne måske være derfor, klokken ringede,,?? At jeg måske har læst om, at man ikke må spise dem som gravid - netop pga jord (som man vel kan vaske af?)

Hmmm, det må have været en drøm... en champignon-drøm

Svampe må ikke vaskes eller skylles.. de skal "børstes" med en pensel..

For som navnet tyder, så suger de væske som en svamp.. og så ryger en del af smagen

Anmeld

2. april 2011

PsychedeliC

louise4060 skriver:

Svampe må ikke vaskes eller skylles.. de skal "børstes" med en pensel..

For som navnet tyder, så suger de væske som en svamp.. og så ryger en del af smagen

Det vidste jeg ikke. Findfes der så en svampe pensel?

Jeg tænker lidt om der ikke ville være større chance for der stadig var jord på.?

Anmeld

2. april 2011

louise8723

PsychedeliC skriver:

Det vidste jeg ikke. Findfes der så en svampe pensel?

Jeg tænker lidt om der ikke ville være større chance for der stadig var jord på.?

altså en alm mad pensel kan bruges og så børster man jorden af

jeg børster mine.. og er det meget slemme på toppen kan jeg godt bruge lidt vand men ikkr på stokken eller inde i svampen!

prøv næste gang og smag forskellen på en champignon der er skyllet og børstet.. der er meget mere smag hvis man ikk skyller

Anmeld

2. april 2011

PsychedeliC

louise4060 skriver:

altså en alm mad pensel kan bruges og så børster man jorden af

jeg børster mine.. og er det meget slemme på toppen kan jeg godt bruge lidt vand men ikkr på stokken eller inde i svampen!

prøv næste gang og smag forskellen på en champignon der er skyllet og børstet.. der er meget mere smag hvis man ikk skyller

Jeg vil da gerne prøbe det men det virker bare som om at de godt kunne have være skidt på sig hvis man ikke brugte vand

Anmeld

2. april 2011

louise8723

PsychedeliC skriver:

Jeg vil da gerne prøbe det men det virker bare som om at de godt kunne have være skidt på sig hvis man ikke brugte vand

man børster det jo væk

Anmeld

2. april 2011

Fabienne

Uf jeg ville ikke spise dem uden de er skyllet godt og grundigt, hul i at smagen evt formindskes ( har jeg aldrig hørt?) men sådan en god gang jordbakterier ned i maven, ad ad, google evt hvad der sker hvis man bliver syg af jordbakterier!

Anmeld

2. april 2011

Isabella_mor

champignoner vokser i hestemøg... (bare lige så det er på det rene) så der er ikke det vilde med jordbakterier, men skyld dem for himlens skyld rene inden de bliver spistdet er nemli' ulækkert at spise hestelortebakterier.. ad ad ..

men ellers smager rå chamignon da godt.

(min niece siger dog at hun syntes at det smager af numse)

Anmeld

2. april 2011

louise8723

Fabienne skriver:

Uf jeg ville ikke spise dem uden de er skyllet godt og grundigt, hul i at smagen evt formindskes ( har jeg aldrig hørt?) men sådan en god gang jordbakterier ned i maven, ad ad, google evt hvad der sker hvis man bliver syg af jordbakterier!

nu har jeg været i lærer som kok.. og det er sådan man gør.. og jo vi har både hygiejne bevis osv.. så hvis det er den metode der bliver brugt så er det vel iorden.!

Desuden hvis du skyller dine svampe i en skål er de fyldt med vand.. så hvis meningen var at de skulle ristes bliver de istedet kogt.. derfor er de så gummi agtige!

http://www.madabc.dk/Tips+Reng%C3%B8ring+af+svampe.aspx?id=0&tip=1&dbid=db30158d-b944-4d4f-8a5a-16574b9b7577&t=128661552720000000

Anmeld

2. april 2011

LotteGabriella

Artiskok skriver:

Er det noget med, at man ikke må spise rå champignon?? (en lille klokke ringede i mit hoved, da jeg tænkte på, om jeg skulle putte rå champignon i en salat..)

Det har jeg ALDRIG hørt og jeg elsker selv rå champignon

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.