Sippet eller forståeligt?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2011

Anonym trådstarter

nu skriver jeg anonymt, da jeg ikke vil rage mig uklar med pågældende personer.

vi har et helt fantastisk vennepar, som vi ser meget til. de har ikke så voldsom mange penge at gøre med. men de klarer sig.. 

vi har så et havebord, et rigtig flot et, med 6 stole til, som vi vil af med, da vi har købt nyt.. vi tilbød så, at de måtte få det gratis, da de ikke har noget overhovedet. det ville de jo meget gerne.

meeen men men.. sagen er nu den, at 2 gange har de skrevet til min kæreste, om han ikke kigger ud med havemøblerne!?! :O er det bare mig, eller er det ikke deres job at hente det selv? når vi har givet dem det gratis.. så forlanger de uden tøven, ay min kæreste da læsser det og leverer det.. jeg er dybt forarget, og syns det er utaknemmeligt.. De har 2 biler. så kørsel er ikke noget problem.. 

er det bare mig? hvis nej, hvordan siger man så det på en pæn måde? 

vil jo ikke være uvenner over det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Stumpen

Byd dem på en øl eller aftensmad og sig at så kan I samtidig læsse deres biler og de kan få havemøblerne med hjem.. 

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Byd dem på en øl eller aftensmad og sig at så kan I samtidig læsse deres biler og de kan få havemøblerne med hjem.. 

ja det kunne være snildt.. og hvis de ikke kan have det, kan de låne vores trailer med hjem.. tak for svar.. 

Anmeld

1. april 2011

LauraLW

Kan det ikke dreje sig om en simpel misforståelse? At de måske troede at I vile komme med det? Jeg tror ærlig talt jeg ville svare, med en masse smileyer så den ikke kan misforståes, at I desværre ikke lige har tiden til at aflevere det, så de er velkomne til at komme og hente det :-)

Anmeld

1. april 2011

Stumpen

Anonym skriver:

ja det kunne være snildt.. og hvis de ikke kan have det, kan de låne vores trailer med hjem.. tak for svar.. 

Det var så lidt -på den måde kan du også på en pæn måde "fortælle" at de selv skal hente det hvis de vil have det 

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

LauraLW skriver:

Kan det ikke dreje sig om en simpel misforståelse? At de måske troede at I vile komme med det? Jeg tror ærlig talt jeg ville svare, med en masse smileyer så den ikke kan misforståes, at I desværre ikke lige har tiden til at aflevere det, så de er velkomne til at komme og hente det :-)

ved ikke hvad vi kunne have sagt, så det blev misforstået.. :/ hvis jeg havde fået det tilbudt, ville jeg ikke forlange det leveret. men gøre alt for at hente det selv, som tak i det mindste.. men kan godt være jeg tager det for tungt.. 

Anmeld

1. april 2011

LauraLW

Anonym skriver:

ved ikke hvad vi kunne have sagt, så det blev misforstået.. :/ hvis jeg havde fået det tilbudt, ville jeg ikke forlange det leveret. men gøre alt for at hente det selv, som tak i det mindste.. men kan godt være jeg tager det for tungt.. 

Men er det det de gør? Altså FORLANGER de det? Eller spørger de bare? Det kan jo være at de tænker at I alligevel ville smide det ud, altså køre det på losseren, og at det derfor ikke er værre at køre det hjem til dem istedet?

Jeg gætter bare...

Men jo, hvis de forlanger det, så kan jeg godt forstå din reaktion - det er ikke i orden, og det ville jeg i øvrigt nok få formidlet på en eller anden måde.

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

LauraLW skriver:

Men er det det de gør? Altså FORLANGER de det? Eller spørger de bare? Det kan jo være at de tænker at I alligevel ville smide det ud, altså køre det på losseren, og at det derfor ikke er værre at køre det hjem til dem istedet?

Jeg gætter bare...

Men jo, hvis de forlanger det, så kan jeg godt forstå din reaktion - det er ikke i orden, og det ville jeg i øvrigt nok få formidlet på en eller anden måde.

de skriver ordret: "kigger du ud med havemøblerne idag"

hvor jeg måske havde tilføjet, eller må vi selv kigge forbi efter det nu.. 

kan godt være jeg tager det for tungt.. i forvejen er manden i venneparret meget sådan, at han kan det han vil.. når han skal hjælpe andre har han dårlig ryg, men hvis han har brug for hjælp, skal vi stå klar.. og derfor er jeg bare så sippet med det, når det gælder dem.. 

Anmeld

1. april 2011

Jesuisunefemme

Stumpen skriver:

Enig. Det er en nem og rolig løsning.

Og så er min holdning forresten at man ALDRIG skal tage nogen form for snak over SMS,(ud over,"hvornår kommer du?" "Jeg er forsinket" etc. beskeder.) for uanset hvor mange smiley'er man bruger, kan det altid blive misforstået.

Anmeld

1. april 2011

LauraLW

Anonym skriver:

de skriver ordret: "kigger du ud med havemøblerne idag"

hvor jeg måske havde tilføjet, eller må vi selv kigge forbi efter det nu.. 

kan godt være jeg tager det for tungt.. i forvejen er manden i venneparret meget sådan, at han kan det han vil.. når han skal hjælpe andre har han dårlig ryg, men hvis han har brug for hjælp, skal vi stå klar.. og derfor er jeg bare så sippet med det, når det gælder dem.. 

ok, jamen så kan jeg godt forstå dig.

Prøv at følg stumpens råd :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.