Det hele er bare noget bæ!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Lønningsdag, men efter alle regningerne er betalt, har jeg kun 1.500 kr. igen Har handlet for knap 600 kr. idag inkl. bleer, så skal forhåbentlig kun købe mælk og brød i denne måned.

Det hele ramler bare lige nu - økonomien hænger mindre og mindre sammen. Har færre og færre penge hver måned. Sidste måned var det et par tusinde, jeg havde.

Oveni de få penge-dårlig-nyheden, knækker udstødningsrøret på bilen kraftedme! Det kommer ca til og koste ca. 2.500 kr., og prikken over i´et er lige den regning, der dumpede ind af døren, som jeg havde glemt... En regning fra tandlægen - gammel regning som jeg havde fået sat i bero, og betaler jeg den ikke nu, sender de mig i RKI, og det SKAL JEG BARE IKKE igen!

Mon jeg kan få kommunen til og betale den?

Sælger ihvertfald bilen nu - prøver og låne pengene et sted til og lave den, og betaler så folk igen med det, jeg tjener på den. Jeg er lige flyttet i centrum af byen, så kan godt undvære bil lidt. Når jeg skal besøge familie i Aalborg, kan jeg nok godt låne min gamle svigerfars...

Kan bare ikke forstå det? Sidder i en 4 vær. til kun 3.000 kr. efter fratrukket boligsikring. Har godt nok forskellige forsikringer, internet og ja, som sagt bil (som kun koster 800 kr. om mdr. inkl. brændstof) - har regninger for 7.700 kr., får udbetalt 9.800 kr. hvorfor kan det ikke hænge sammen? Andre har garenteret mindre end mig og kan...?

Skide god start på en forårs måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

kamtok

Hej!

Lønningsdag, men efter alle regningerne er betalt, har jeg kun 1.500 kr. igen Har handlet for knap 600 kr. idag inkl. bleer, så skal forhåbentlig kun købe mælk og brød i denne måned.

Det hele ramler bare lige nu - økonomien hænger mindre og mindre sammen. Har færre og færre penge hver måned. Sidste måned var det et par tusinde, jeg havde.

Oveni de få penge-dårlig-nyheden, knækker udstødningsrøret på bilen kraftedme! Det kommer ca til og koste ca. 2.500 kr., og prikken over i´et er lige den regning, der dumpede ind af døren, som jeg havde glemt... En regning fra tandlægen - gammel regning som jeg havde fået sat i bero, og betaler jeg den ikke nu, sender de mig i RKI, og det SKAL JEG BARE IKKE igen!

Sælger ihvertfald bilen nu - prøver og låne pengene et sted til og lave den, og betaler så folk igen med det, jeg tjener på den. Jeg er lige flyttet i centrum af byen, så kan godt undvære bil lidt. Når jeg skal besøge familie i Aalborg, kan jeg nok godt låne min gamle svigerfars...

Kan bare ikke forstå det? Sidder i en 4 vær. til kun 3.000 kr. efter fratrukket boligsikring. Har godt nok forskellige forsikringer, internet og ja, som sagt bil (som kun koster 800 kr. om mdr. inkl. brændstof) - har regninger for 7.700 kr., får udbetalt 9.800 kr. hvorfor kan det ikke hænge sammen? Andre har garenteret mindre end mig og kan...?

Har du prøvet at stille dine udgifter op i et regneark, så du har det sort på hvidt, hvilke faste udgifter du har? - Det gør det ofte nemmere at overskue, hvor der kan spares.

Et ex. : Du har garanteret fået en regning for fx. elektricitet i denne måned, og den kan jo deles ud på 3 måneder i mindre beløb, ved at lægge pengene til siden på en budgetkonto. Det samme gælder for halvårlige og helårlige regninger.  Så slipper man for et ordentlig smæk i de måneder, hvor de "store" regninger kommer.

Herhjemme betaler vi et fast beløb til budgetkontoen, og så er den nogle gange i plus og andre gange i 0 - afhængigt af hvilke regninger der skal betales i den måned. 

Kan godt forstå du synes det er rigtig ØV! 

Du får lige en 'er 

Anmeld

1. april 2011

smølfine

Anonym skriver:

Hej!

Sikke en træls situation, du er havnet i. Kan godt forstå at det hænger dig langt ud af halsen. Som en anden skriver, så har jeg også gjort det at jeg har lavet et budget, der dækker hele året, taget alle udgifterne og delt dem i 12, så ved du hvor meget du skal lægge til side hver måned og hvor meget du har til mad og transport mm. Og så ville jeg nok få banken til at gennemgå alle udgifterne med dig, for at se om du kan spare noget nogen steder, f.eks telefon, forsikring og andet.

Held og lykke med det.

Anmeld

1. april 2011

eElak

Sådan noget røv for at sige det rent ud...

Jeg har et regneark, som du kan bruge, hvis du er interesseret??

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

Hej igen! Jeg har budget, men da jeg lige er flyttet kan den først efterses om en måned eller to - af hensyn til forbrug i den nye lejlighed.

Men må simpelthen bare få det til og fungere, så må jeg droppe turene i genbrugen Vi mangler heldigvis ikke noget lige nu...

Tak alle sammen

Anmeld

1. april 2011

mia1981

Anonym skriver:

Hej!

Hmm lyder som min mdr...

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

mia1981 skriver:

Hmm lyder som min mdr...

Og så lige med 4 fødselsdage oz Har sat en grænse på 100 kr. desværre, men det må folk forstå.

Anmeld

1. april 2011

henh01

Jeg går MEGET op i økonomi og har altid kunne betale mine regninger osv. Havde en periode hvor jeg gik fra min daværende kæreste hvor jeg havde hus, lejl. og bil samtidig her efterlod det mig og min datter 1300 kr om mdr til mad og alt. Det gik heldigvis. Bilen solgte jeg og jeg efterså alle mine regninger, skar simpelthen ind til benet hvor jeg kunne. Huset blev solgt (med kæmpe underskud) og jeg sad kun tilbage med lejl.

Hvis du "kun" har 9800 kr udbetalt og udgifter for over 7000 kr så må du jo blive nødt til at undvære nogen ting.

Jeg kan slet ikek forstå at du ikke har solgt bilen for længst når du har kunne se at din økonomi ville komme til at se sådan ud. Man kan ikke både blæse og have mel i vandet på samme tid. Håber du finder ud af noget.

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg går MEGET op i økonomi og har altid kunne betale mine regninger osv. Havde en periode hvor jeg gik fra min daværende kæreste hvor jeg havde hus, lejl. og bil samtidig her efterlod det mig og min datter 1300 kr om mdr til mad og alt. Det gik heldigvis. Bilen solgte jeg og jeg efterså alle mine regninger, skar simpelthen ind til benet hvor jeg kunne. Huset blev solgt (med kæmpe underskud) og jeg sad kun tilbage med lejl.

Hvis du "kun" har 9800 kr udbetalt og udgifter for over 7000 kr så må du jo blive nødt til at undvære nogen ting.

Jeg kan slet ikek forstå at du ikke har solgt bilen for længst når du har kunne se at din økonomi ville komme til at se sådan ud. Man kan ikke både blæse og have mel i vandet på samme tid. Håber du finder ud af noget.

Kunne skam også sagtens få det til og hænge sammen da jeg var sammen med eksmanden.

Bilen har været et must pga. arbejde!

Anmeld

1. april 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

Kunne skam også sagtens få det til og hænge sammen da jeg var sammen med eksmanden.

Bilen har været et must pga. arbejde!

Jeg har for at styre mit forbrug af penge, og for at se hvad jeg reelt set bruger penge på i løbet af et år, lavet et skema som indeholder 4 overordnede felter, Et område til mad, og en til diverse (shampoo, tøj og andre ting til hjemmet), en til slik/sodavand, og en til transport (benzin/færge). Og det har givet mig en øjenåbner for hvad vi rent faktisk bruger penge på, i sær når vi bruger mange penge på nået som vi ikke troede vi brugte så mange på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.