Som Wimmie skriver, er der stor forskel på prisen afhængigt af, hvilken behandling I skal i.
Hvis du bare skal bruge et lille puf til at få mens (f.eks. Provera) + nogle milde piller til at speede ægmodningen op (f.eks. Pergotime) + evt. en ÆL-sprøjte (Ovitrelle), vil jeg skyde på, at det samlet ikke koster over 700,- kr. for medicin.
Skal du derimod igang med hormonsprøjter, er prisen straks en anden. Jeg har i dette forsøg fået Provera (til at fremkalde mens) + Pergotime (5 x 100 mg) + Gonal-F sprøjter (3 x 75 ie), og det har kostet 1.700,- kr. indtil videre. Ender det (mod forventning denne gang desværre) med, at jeg skal ha' en ÆL-sprøjte, koster denne omkring 500,- kr. Dette må siges at være i den billigere ende af skalaen, idet man let kan komme til at betale 8-10.000 kr. for medicin ved f.eks. IVF-behandling.
Så vidt jeg ved, koster et IUI-forsøg ca. 1.200 kr. og et IVF-forsøg 5.000 kr., men der er vist stadig forskel på, hvad de forskellige klinikker tager. Prøv at kig på de forskellige klinikkers hjemmesider - dér kan du sikkert finde prislister.
Der er egenbetaling på 15.000 kr. om året for medicin - bruger du mere end det, får du det refunderet af det offentlige.
Hvis man er medlem af Danmark i gruppe 1 eller 2, kan man dog få alle udgifter til fertilitetsmedicin dækket, så det kan godt betale sig at melde sig ind eller skifte gruppe, hvis man står overfor at skulle i behandling.
Håber, det ikke blev for rodet, og at du fik lidt ud af svaret! 
Anmeld