Egenbetaling på hormonbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.680 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Karina1

Hej

Står i den situation, at jeg ikke har haft min mens i 4måneder (projekt baby har været igang i 9måneder). Nu går jeg til noget blodprøvekontrol, fordi lægen har fundet ud af der muligvis er noget galt med min lever. Men fik snakket med hende omkring projekt baby og min udebliven mens, hun sagde at man normalvis venter til mens er udebliven i 6måneder, før man går igang med noget hormonbehandling, hun fortalte mig så, at det var blevet sådan, at der er en egenbetaling på det...

Er der nogen som ved, hvad det vil komme til at koste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Karina1

Er der ikke nogen der ved det?

Anmeld

31. marts 2011

Karina1

31. marts 2011

Lisbeth1985

Karina1 skriver:

Hej

Står i den situation, at jeg ikke har haft min mens i 4måneder (projekt baby har været igang i 9måneder). Nu går jeg til noget blodprøvekontrol, fordi lægen har fundet ud af der muligvis er noget galt med min lever. Men fik snakket med hende omkring projekt baby og min udebliven mens, hun sagde at man normalvis venter til mens er udebliven i 6måneder, før man går igang med noget hormonbehandling, hun fortalte mig så, at det var blevet sådan, at der er en egenbetaling på det...

Er der nogen som ved, hvad det vil komme til at koste?

Det kommer jo an på, hvilken medicin du skal have?! Men kan fortælle dig, at der er en egenbetaling på 15.000 om året..

Lisbeth

Anmeld

31. marts 2011

Miss BananaHammock

Vi gav 500kr første gang og 1000 anden gang for de hormoner vi bruger til inseminering. Også kommer prisen for behandlingen udover.

Anmeld

31. marts 2011

Karina1

Tak

Det var for, at have en cirka pris. Vi har ikke fået undersøgt om jeg har problemer med, at blive gravid, men skal have sat min mens igang igen, så jeg kan få min ægløsning også kan vi håbe på der kommer en bette bebs ud af det Så går ud fra det bare er én hormonbehandling der skal til? Har ikke forstand på det

Anmeld

1. april 2011

Wimmie

Jeg tror det kommer meget an på om det er inseminering eller reagensglas... og hvor meget medicin man har brug for.

Jeg kan fortælle at vi er igang med reagensglasbehandling IVF og har brugt ca. 8- 9.000 kr på medicin og dertil kommer 5.000 kr for det første forsøg.

Det kan anbefales at melde sig ind i Sygeforsikring Danmark hvis man kan.

Anmeld

1. april 2011

FuglePlys

Som Wimmie skriver, er der stor forskel på prisen afhængigt af, hvilken behandling I skal i.

Hvis du bare skal bruge et lille puf til at få mens (f.eks. Provera) + nogle milde piller til at speede ægmodningen op (f.eks. Pergotime) + evt. en ÆL-sprøjte (Ovitrelle), vil jeg skyde på, at det samlet ikke koster over 700,- kr. for medicin.

Skal du derimod igang med hormonsprøjter, er prisen straks en anden. Jeg har i dette forsøg fået Provera (til at fremkalde mens) + Pergotime (5 x 100 mg) + Gonal-F sprøjter (3 x 75 ie), og det har kostet 1.700,- kr. indtil videre. Ender det (mod forventning denne gang desværre) med, at jeg skal ha' en ÆL-sprøjte, koster denne omkring 500,- kr. Dette må siges at være i den billigere ende af skalaen, idet man let kan komme til at betale 8-10.000 kr. for medicin ved f.eks. IVF-behandling.

Så vidt jeg ved, koster et IUI-forsøg ca. 1.200 kr. og et IVF-forsøg 5.000 kr., men der er vist stadig forskel på, hvad de forskellige klinikker tager. Prøv at kig på de forskellige klinikkers hjemmesider - dér kan du sikkert finde prislister.

Der er egenbetaling på 15.000 kr. om året for medicin - bruger du mere end det, får du det refunderet af det offentlige.
Hvis man er medlem af Danmark i gruppe 1 eller 2, kan man dog få alle udgifter til fertilitetsmedicin dækket, så det kan godt betale sig at melde sig ind eller skifte gruppe, hvis man står overfor at skulle i behandling.

Håber, det ikke blev for rodet, og at du fik lidt ud af svaret!

Anmeld

2. april 2011

Karina1

Tusind tak for svarene

Der er jo stadig en måneds tid til lægen vil begynde på noget behandling, så nu må vi se hvad der sker, tror bare ikke på min mens kommer af sig selv, når der nu er gået så lang tid

Anmeld

2. april 2011

ønskebørn74

Karina1 skriver:

Tak

Det var for, at have en cirka pris. Vi har ikke fået undersøgt om jeg har problemer med, at blive gravid, men skal have sat min mens igang igen, så jeg kan få min ægløsning også kan vi håbe på der kommer en bette bebs ud af det Så går ud fra det bare er én hormonbehandling der skal til? Har ikke forstand på det

Inden vi er færdige med dette IVF forsøg har vi brugt 12.000kr på medicin og 5000kr for selve forsøget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.