Hvordan bliver man tålmodig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Madam Blå

Hej i skønne piger!

Jeg er i 7+6 i dag, og jublende lykkelig  Men for søren hvor skal man være tålmodig! Det har jeg desværre aldrig været, men nu må jeg til at blive det.. Er vist en smule nervøs for NF, men det er bare for tidligt at være nervøs, synes jeg! 

Nyd det nu, siger de fleste - jeg prøver, men for søren hvor jeg glæder mig til NF er overstået!

Hvordan var/er i tålmodige? Kan man lære sig at være lidt mere tålmodig?

Bliver man rolig efter NF, eller er det så det samme op til MD-scanningen? Er det måske bare sådan det bliver fremover? Med alle mulige og umulige bekymringer for den lille bebs? 

Nå, nu fik i lige en masse tanker fra mig  Håber i har nogle gode råd eller erfaringer at dele med mig.

Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Levi&LilysMor

Jeg havde slet ikke NF i tankerne på dette tidspunkt, det var først da jeg fik læst en masse grimme historier fra andre at jeg virkelig blev nervøs, så hold dig fra dem , for ingen har sagt at det skal gå skidt for dig, tag det roligt og nyd det, og glæd dig i stedet til NF for det er bare det største øjeblik synes jeg ellers har du altid noget at være nervøs for, for nf er ikke den eneste skanning du skal til  Jeg har f.eks misdannelsen i uge 20 og er selv 13+3 idag og synes ikke jeg bekymrer mig, efter jeg har været til nf, føler intet kan gå galt nu  ellers køb en skanning til omkring uge 8/9 stykker hvis du ikke kan vente Jeg har købt en til når jeg er i uge 16 men fordi jeg vil se kønnet og får video og masser billeder som minde

Men det er forskelligt hvordan man reagerer og om man er nervøs alle gange osv, der kan jo være en dårlig oplevelse imellem for nogle og derfor vil de altid tænke på det.

God dag til dig ...

Anmeld

31. marts 2011

MarieLouise

Hej med dig

Jamen jeg var nervøs og utålmodig fra dagen hvor jeg fandt ud af at jeg var gravid.. Havde brug for at få bevis for at den lille voksede derinde.. Jeg købte en tryghedsscanning da jeg var 8+3, og det hjalp meget på mine tanker omkring det hele.

Jeg tænkte på den lille hver dag og var bekymret hele tiden.. Det er vel meget naturligt som gravid..

Var til NF da jeg var 12+2, og nu har vi valgt at købe endnu en scanning på mandag hvor jeg er 17+2..

Har købt en anglesounds for at lytte til den lille når jeg er mest nervøs.. Men den skal man ogå være lidt forsigtig med, for man kan hurtigt blive mere nervøs hvis man ikke lige kan finde hjertelyden..

Håber mit svar hjalp dig til at forstå at du ikke er den eneste der tænker sådan

Herfra

Anmeld

31. marts 2011

Madam Blå

Tuttelut89 skriver:

Jeg havde slet ikke NF i tankerne på dette tidspunkt, det var først da jeg fik læst en masse grimme historier fra andre at jeg virkelig blev nervøs, så hold dig fra dem , for ingen har sagt at det skal gå skidt for dig, tag det roligt og nyd det, og glæd dig i stedet til NF for det er bare det største øjeblik synes jeg ellers har du altid noget at være nervøs for, for nf er ikke den eneste skanning du skal til  Jeg har f.eks misdannelsen i uge 20 og er selv 13+3 idag og synes ikke jeg bekymrer mig, efter jeg har været til nf, føler intet kan gå galt nu  ellers køb en skanning til omkring uge 8/9 stykker hvis du ikke kan vente Jeg har købt en til når jeg er i uge 16 men fordi jeg vil se kønnet og får video og masser billeder som minde

Men det er forskelligt hvordan man reagerer og om man er nervøs alle gange osv, der kan jo være en dårlig oplevelse imellem for nogle og derfor vil de altid tænke på det.

God dag til dig ...

Jeg tror du har ret - man skal holde sig fra alle de dårlige historier.. Men det er godt nok svært. Især når der er så mange.. Har et par veninder, der har mistet alt for sent, så man bliver lidt bekymret.

Jeg prøver at glæde mig til NF, men pyha.. Synes der er vildt lang tid til

Uh, det bliver spændende at se kønnet!

Utroligt så bekymret man kan blive for en lille en, der ikke er større end halvanden cm!

Anmeld

31. marts 2011

Madam Blå

MarieLouise skriver:

Hej med dig

Jamen jeg var nervøs og utålmodig fra dagen hvor jeg fandt ud af at jeg var gravid.. Havde brug for at få bevis for at den lille voksede derinde.. Jeg købte en tryghedsscanning da jeg var 8+3, og det hjalp meget på mine tanker omkring det hele.

Jeg tænkte på den lille hver dag og var bekymret hele tiden.. Det er vel meget naturligt som gravid..

Var til NF da jeg var 12+2, og nu har vi valgt at købe endnu en scanning på mandag hvor jeg er 17+2..

Har købt en anglesounds for at lytte til den lille når jeg er mest nervøs.. Men den skal man ogå være lidt forsigtig med, for man kan hurtigt blive mere nervøs hvis man ikke lige kan finde hjertelyden..

Håber mit svar hjalp dig til at forstå at du ikke er den eneste der tænker sådan

Herfra

Er rigtig glad for at jeg ikke er den eneste Jeg føler mig simpelthen så pylret.. Men det hører nok med til at være gravid, ja. Det skal jeg nok bare vænne mig til 

Det kan være jeg skal købe mig til en scanning.. I hvert fald hvis jeg ikke kan slippe tanken (frygten) for NF. Synes det er alt for tidligt at gå og være nervøs for den. Det kunne nok give mig ro at vide at den lille vokser som den skal, og ikke mindst at hjertet blinker

Anmeld

31. marts 2011

Levi&LilysMor

Ja man bekymrer sig lige fra starten når man ved den ligger der  det er forfærdeligt nogle gange, og ja det er mega spændende kan heller ikke vente længere af spænding  men altså sådan en tidlig skanning for dig er vidst ikke så dyr, og så kan du slappe mere af og nyde, kan så fortælle dig at jeg hver gang er ude på wc tjekker om der er andet end urin, men det er ikke fordi jeg er bange holder bare øje med det også fordi det føles træls nogle gange når man får mere udflåd og det skidt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.