Kan vi købe bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.485 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Anonym trådstarter

Hey piger .. jeg vælger at være anonym , da jeg synes det billigt at snakke om økonomi .. især når jeg er under uddannelse og min mand arbejder .

Vi vil gerne købe hus eller en stor lejlighed .. men tror I man har chance for at få lån hos banken når den ene får kun su ?

Det fordi vi står på lejeboliger .. og der kommer mange tilbud lige pt. så vi bliver i tvivl om vi skal fortsætte med at sige nej tak og blive boende her og spare penge til vores egen eller skal vi give op og tage de tilbud der kommer .. hvis vores chance om at få lån ikk er stort ..

og kan man klar det økonomisk hvis vi har tilsammen 17.000kr i alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

musse1

Anonym skriver:

Hey piger .. jeg vælger at være anonym , da jeg synes det billigt at snakke om økonomi .. især når jeg er under uddannelse og min mand arbejder .

Vi vil gerne købe hus eller en stor lejlighed .. men tror I man har chance for at få lån hos banken når den ene får kun su ?

Det fordi vi står på lejeboliger .. og der kommer mange tilbud lige pt. så vi bliver i tvivl om vi skal fortsætte med at sige nej tak og blive boende her og spare penge til vores egen eller skal vi give op og tage de tilbud der kommer .. hvis vores chance om at få lån ikk er stort ..

er det når regningerne er betalt i har det eller ?

i skal regne med at ha ca. 8000-10000 kr til jer selv alser kun til mad og fornøjelser, hvis i skal ha en chance for at låne til hus, er hvad bankerne pt. forlanger, hvis i har børn skal der regnes omkring 3000 kr pr barn oven i..

hvis i har bil, skal i regne benzin med ind i, som regninger, det må ik være som en fornøjelse..

er i hvertfald de beskeder vi fik..

Anmeld

31. marts 2011

Dittemor26

Hvis i har 17000 i alt uden er der er trukket alle de andre faste udgifter (forsikringer, licens, institution, opsparing, fagforeninger, akasse, telefon, tv, internet mm) og det også dækker over mad og alt andet, så tror jeg det er lige lidt nok. Vi har selv faste udgifter for ca 18000 om måneden, og herudover mad og alt det andet til det daglige.

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

er det når regningerne er betalt i har det eller ?

i skal regne med at ha ca. 8000-10000 kr til jer selv alser kun til mad og fornøjelser, hvis i skal ha en chance for at låne til hus, er hvad bankerne pt. forlanger, hvis i har børn skal der regnes omkring 3000 kr pr barn oven i..

hvis i har bil, skal i regne benzin med ind i, som regninger, det må ik være som en fornøjelse..

er i hvertfald de beskeder vi fik..

tak for svaret .. okay .. hmm .. det er det vi har før vi har betalt regninger og alt sådan ..  føler mig fattig ..

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Dittemor26 skriver:

Hvis i har 17000 i alt uden er der er trukket alle de andre faste udgifter (forsikringer, licens, institution, opsparing, fagforeninger, akasse, telefon, tv, internet mm) og det også dækker over mad og alt andet, så tror jeg det er lige lidt nok. Vi har selv faste udgifter for ca 18000 om måneden, og herudover mad og alt det andet til det daglige.

altså jeg får de 4900kr fra su og min mand får de 12000kr .. og det er så uden at vi har betalt husleje og alt andet regninger ..

Anmeld

31. marts 2011

musse1

Anonym skriver:

tak for svaret .. okay .. hmm .. det er det vi har før vi har betalt regninger og alt sådan ..  føler mig fattig ..

alser vi har i hvertfald på ingen måde, de rådighedsbeløb bankerne forlanger. syns det er for vildt sindsygt..

men er jo meget forskelligt, hvad folk kan leve for om mdr. og hvad man har til rådighed, går jo an på vilken  valg man jo også tager nogle gange..

men i kan jo tage en snak med jeres bank, om de mener det er relevandt for jer, at købe hus nu.. eller kan i måske, når du er færdig udd ?

Anmeld

31. marts 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

tror faktisk det er MEGET svært at sige efter hvor i har bank osv henne ...

Har selv fået at vide af utrolig mange at man skal have sådan et rådighedsbeløs per pers og per barn ..

Vi er pt i gang med se om hvad vi kan låne til et hus og de bad os regne ud hvad vi skulle bruge og hvad vores udgifter er på..

Den med man skal have 9000 for to voksne og et par tusinde mere oveni for hvert barn har vi IKKE fået at vide.. Men igen tror det er meget forskelligt.. Vi fik at vide det har meget at gøre med hvor man vælger købe..

Sys da i skal prøve hører jeres bank ..

Anmeld

31. marts 2011

Jok123

Vi har tilsammen godt 30.000 udbetalt og vi fik lov til at købe hus for knap 1½ million. Vi har begge fast arbejde, bil og en god opsparing. Den eneste gæld vi havde var i bilen og mit SU-lån. Vi sidder på ingen måde hårdt i det, men jeg ville ik købe hus hvis vi skulle vende og dreje hver en krone, og det tror jeg at I vil komme til hvis I køber hus nu. Jeg synes personligt, at I skal vente til du også har fået et arbejde engang, men der sker self. ikke noget ved at snakke med banken. De er som regel søde til at sætte et overskueligt budget op, så man se hvordan det kommer til at se ud, hvis man køber hus

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Jok123 skriver:

Vi har tilsammen godt 30.000 udbetalt og vi fik lov til at købe hus for knap 1½ million. Vi har begge fast arbejde, bil og en god opsparing. Den eneste gæld vi havde var i bilen og mit SU-lån. Vi sidder på ingen måde hårdt i det, men jeg ville ik købe hus hvis vi skulle vende og dreje hver en krone, og det tror jeg at I vil komme til hvis I køber hus nu. Jeg synes personligt, at I skal vente til du også har fået et arbejde engang, men der sker self. ikke noget ved at snakke med banken. De er som regel søde til at sætte et overskueligt budget op, så man se hvordan det kommer til at se ud, hvis man køber hus

vi har også tænkt os at købe hus først når jeg er færdig med min uddannelse , når vi begge har fast job .. men jeg tænker bare nu om det er det værd at spare penge op nu

Anmeld

31. marts 2011

Rockertand

Den er god nok med de ca.-rådighedsbeløb, der bliver oplyst i denne tråd - rigtig mange banker vil dog ikke stå ved, at de har sådan et krav, men bruger det stadig som intern vejledning, når man skal kreditvurdere kunder. Så selvom banken ikke forlanger et specifikt beløb - så har de altså en "mindstepris" alligevel.

I disse tider er der dog forskel på, hvor meget bankerne forlanger, nogle banker mener, at 2 voksne og 2 børn skal have helt op til 20000 kr i rådighedsbeløb hver måned, mens andre mener, at det er i orden med 12000-15000, det er forskelligt, men det er +/- det lag, vi snakker om - og nej, I tjener lige p.t. ikke ret meget i jeres husstand, men det ændrer sig formentligt, når du er uddannet.

Banken vil dog lave en risikovurdering i hvert tilfælde, og i denne vurdering indgår også, om din mand har fast arbejde (og hvor længe han har været ansat), om han er i højrisikogruppe for at blive fyret, hvor længe du har tilbage på SU og dine udsigter til at få fast arbejde bagefter (nogle banker vil dog se fastansættelse under alle omstændigheder), prislejet for jeres køb og fornuften i det, forbrugslån i øvrigt og forbrugsmønster osv. osv. osv., der er rigtig mange faktorer, der spiller ind. 

Jeg ville mene, at I burde fortsætte med at leje, mens du gør din uddannelse færdig og så spare hver en krone op til udbetaling, når man bliver husejer, er der masser af ting at bruge penge på, det er en dyr fornøjelse.

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.