Hjæææælp! :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

piadas

Kære kagedamer!

Vi skal have barnedåb på søndag, og jeg har bagt nogle chokolademuffins, som vi skal have.

Jeg vil gerne pynte dem á la sådan hun gjorde i go'morgen danmark imorges, hvis der var nogen, der så det!

Jeg vil dog bruge almindelig glasur lavet af flormelis, frugtfarve, vand og æggehvide. Derudover vil jeg lave forskellige figurer af farvet marcipan udstukket af sådan nogle man bruger til at lave småkager af, hvis I forstår, hvad jeg mener - jeg ved ikke lige, hvad sådan nogle hedder!

Mit spørgsmål er så - kan jeg pynte dem allerede nu og fryse dem, for det bliver jo svært at nå at pynte dem på søndag?

Håber I kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

piadas

Slet ingen der ved om man kan fryse dem?

Anmeld

31. marts 2011

Ploffer

piadas skriver:

Kære kagedamer!

Vi skal have barnedåb på søndag, og jeg har bagt nogle chokolademuffins, som vi skal have.

Jeg vil gerne pynte dem á la sådan hun gjorde i go'morgen danmark imorges, hvis der var nogen, der så det!

Jeg vil dog bruge almindelig glasur lavet af flormelis, frugtfarve, vand og æggehvide. Derudover vil jeg lave forskellige figurer af farvet marcipan udstukket af sådan nogle man bruger til at lave småkager af, hvis I forstår, hvad jeg mener - jeg ved ikke lige, hvad sådan nogle hedder!

Mit spørgsmål er så - kan jeg pynte dem allerede nu og fryse dem, for det bliver jo svært at nå at pynte dem på søndag?

Håber I kan hjælpe!

Jeg ville ikke fryse dem med glasur på... du kan risikere at glasuren sprækker når du tør kagerne op  

Hvad med at pynte dem lørdag aften og dække dem til med film til søndag?  

God fornøjelse 

Rikke

Anmeld

31. marts 2011

Kindfed

Muffins kan du sagtens fryse, men du risikerer, at de mister lidt af deres svampethed. Jeg ville nu fryse dem uden glasur, for den bliver smattet, men det er vist også det, du mener?

Anmeld

31. marts 2011

piadas

Ploffer skriver:

Jeg ville ikke fryse dem med glasur på... du kan risikere at glasuren sprækker når du tør kagerne op  

Hvad med at pynte dem lørdag aften og dække dem til med film til søndag?  

God fornøjelse 

Rikke

Ja, det var også lidt det jeg var bange for ville ske!

Og så er jeg også lidt bange for, at muffinsene bliver tørre, men på den anden side plejer de ikke at blive så tørre, bare fordi de står på bordet et enkelt døgn. Det er nok fordi jeg gerne vil have dem så friske som mulige!

Men hvis jeg gør som du skriver og pynter dem lørdag aften er det jo trods alt ikke engang et døgn de skal stå fremme.

Anmeld

31. marts 2011

piadas

Kindfed skriver:

Muffins kan du sagtens fryse, men du risikerer, at de mister lidt af deres svampethed. Jeg ville nu fryse dem uden glasur, for den bliver smattet, men det er vist også det, du mener?

Ja, muffinsene er allerede i fryseren, og det plejer de ikke at blive tørre af.

Det er nemlig mere glasuren, jeg tænker på, men det ender jo nok med at jeg må gøre det lørdag aften, men det er også ok. Der er bare så meget andet, man skal have styr på lørdag, og så kunne det jo være fedt, hvis man kunne gøre dette inden. Det tager jo trods alt lidt tid!

Anmeld

31. marts 2011

Ploffer

piadas skriver:

Ja, det var også lidt det jeg var bange for ville ske!

Og så er jeg også lidt bange for, at muffinsene bliver tørre, men på den anden side plejer de ikke at blive så tørre, bare fordi de står på bordet et enkelt døgn. Det er nok fordi jeg gerne vil have dem så friske som mulige!

Men hvis jeg gør som du skriver og pynter dem lørdag aften er det jo trods alt ikke engang et døgn de skal stå fremme.

Det er ihvertfald sådan jeg selv ville gøre 

De får jo også lidt fugt fra glasuren, så jeg tror overhovedet ikke du behøver være nervøs for at de bliver tørre  

Håber vi får lov til at se billeder af dine fine muffins 

Anmeld

31. marts 2011

piadas

Ploffer skriver:

Det er ihvertfald sådan jeg selv ville gøre 

De får jo også lidt fugt fra glasuren, så jeg tror overhovedet ikke du behøver være nervøs for at de bliver tørre  

Håber vi får lov til at se billeder af dine fine muffins 

Selvfølgelig!

Jeg er i hvert fald spændt - det er første gang, jeg kaster mig ud i sådan noget mere avanceret kagepynteri!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.