L&S skriver:
Vores datter er 4½ år gammel og er en stædig lille prinsesse.. Vi har aldrig store skænderier eller andet, men måltiderne er en kamp hver dag. 
Morgenmaden består HVER dag af Havrefras, og gud forbyde det, hvis jeg stiller noget andet på bordet, for så tager Sophia i børnehave uden morgenmad.
De får varm mad over i børnehaven alle dage undtagen onsdag. Vi har fået flere kommentarer fra pædagogerne om, at hun ikke spiser, eller kun vil have bestemte ting.
Om onsdagen har vi en halvfuld madkasse med hjem..
Vores hovedproblem er kød! Frugt bliver spist i rå mængder og hun kan også godt lide pasta.
Ligegyldig menuen spiser hun kun det, hun ved hun kan lide.. Hun får vitaminpiller og jern da hun ikke spiser særlig varieret.
Har i/har haft lignede problem, og hvad gør/gjorde I? Vi har spurgt nede i børnehaven, men jeg synes ikke jeg får meget andet respons end, "bliv ved med at prøve."
Det skal lige siges at Sophia er en meget aktiv pige, som danser ballet, og går til springgymnastik, og jeg føler hun får ALT for lidt kost, men hun klager aldrig.
Tak for alt hjælp, på forhånd.
Min søn er 2 1/2 og har også haft en lang periode hvor han ikke ville spise.. Det var ikke mere end et par bider til aften han fik ned.
Han spiste godt i hans vuggestue, og har altid gjort det.. Men når han så kom hjem, og vi skulle have aftensmad, så var det sure minder, smiden med mad osv... fik på en god måde forklaret ham at hvis ikke han ville have noget mad, jamen så gik han bare fra bordet..
fik af vide af min sundhedsplejerske at det var helt normalt. Når de når over et år, så styrre de selv hvad de har behov for af mad.
Nu spiser han... ork... helst frikadeller eller kylling, og helst ikke kartofler.. Men han får det spist..
Prøv at sige " jamen vil du ikke spise, fint" Være lidt "ligeglad"..
Der skal nok komme en dag hvor din datter vil spise igen..