Gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.946 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

malliebooh

Hej alle derude..

Jeg står her og er lidt i tvivl. Jeg har fået p-piller i 3 år snart. Min sidste mens var d. 6 marts.. Jeg er kun sammen med min kæreste i weekender fordi jeg bor på skolehjem.

Anyways, d. 21 marts ca. begynder jeg at skal meget på toilet også om natten som jeg normalt ikke gør. Torsdag d. 24 marts bliver jeg træt af at skulle på toilet konstant, og vælger så at søge på google. Der finder jeg at det enten skulle være ældre mænd eller gravide.

Hmm.. Senere søger jeg på graviditets syptomer og kan forholde mig til alle bortset fra udebleven menstruation.. (jeg var ikke noget så langt endnu) og ømme bryster (kun hvis jeg gik ned af trapper kunne jeg mærke det ligesom "hev lidt" eller da jeg var hjemme i weekenden og kæresten ikke kunne røre..

Jeg sender en sms til min mor og hun mener sandsynligheden er stor. Torsdag eftermiddag tager jeg en test; negativ. Jeg stopper med at spise pillerne om fredagen.. Så har jeg spist dem i 2 uger og 2 dage. Jeg plejer altid at få min mens 5 dage efter jeg er stoppet, uanset hvor mange dage jeg har spist pillerne. Så skulle den komme onsdag(igår).

Tirsdag omkring kl 15 går jeg på toilet og da jeg tørre mig er der lidt blod på papiret.. Der er intet resten af dagen og aften.. Så er der igen lidt igår morges (onsdag) og sådan pletvis resten af dagen.. men det rammer ikke i trusserne.. Jeg skal så på toilet i nat, omkring 1.30 og da jeg tørre mig er der ingenting. Da jeg så står op kl. 7 ca, (tog bind i trusserne for en sikkerhedsskyld) er der meget mere blod i bindet og hele formiddagen indtil nu har der været blod og jeg har haft menstruationssmerter..

Der har ikke været ligeså meget blod som ved normalt, men alligevel mere end hvad jeg ville mene er en pletblødning. Så tænker jeg, hvis jeg kun er i 3. uge som jeg har beregnet, så er der vel heller ikke nok HCG hormoner til at stoppe blødningen, ligeså vel at jeg ikke kan teste positiv endnu. og jeg har hørt at der er mange der får mens i starten, og alligevel er gravide..

Kan det betale sig for mig at tage en G.test i næste uge alligevel, hvor jeg vil ramme de 4 uger?? Tænker bare når jeg pletbløder først og der derefter kommer noget der minder meget om mens.. Jeg er meget forvirret. Please hjælp mig :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Frøken J.

Hej alle derude..

Jeg står her og er lidt i tvivl. Jeg har fået p-piller i 3 år snart. Min sidste mens var d. 6 marts.. Jeg er kun sammen med min kæreste i weekender fordi jeg bor på skolehjem.

Anyways, d. 21 marts ca. begynder jeg at skal meget på toilet også om natten som jeg normalt ikke gør. Torsdag d. 24 marts bliver jeg træt af at skulle på toilet konstant, og vælger så at søge på google. Der finder jeg at det enten skulle være ældre mænd eller gravide.

Hmm.. Senere søger jeg på graviditets syptomer og kan forholde mig til alle bortset fra udebleven menstruation.. (jeg var ikke noget så langt endnu) og ømme bryster (kun hvis jeg gik ned af trapper kunne jeg mærke det ligesom "hev lidt" eller da jeg var hjemme i weekenden og kæresten ikke kunne røre..

Jeg sender en sms til min mor og hun mener sandsynligheden er stor. Torsdag eftermiddag tager jeg en test; negativ. Jeg stopper med at spise pillerne om fredagen.. Så har jeg spist dem i 2 uger og 2 dage. Jeg plejer altid at få min mens 5 dage efter jeg er stoppet, uanset hvor mange dage jeg har spist pillerne. Så skulle den komme onsdag(igår).

Tirsdag omkring kl 15 går jeg på toilet og da jeg tørre mig er der lidt blod på papiret.. Der er intet resten af dagen og aften.. Så er der igen lidt igår morges (onsdag) og sådan pletvis resten af dagen.. men det rammer ikke i trusserne.. Jeg skal så på toilet i nat, omkring 1.30 og da jeg tørre mig er der ingenting. Da jeg så står op kl. 7 ca, (tog bind i trusserne for en sikkerhedsskyld) er der meget mere blod i bindet og hele formiddagen indtil nu har der været blod og jeg har haft menstruationssmerter..

Der har ikke været ligeså meget blod som ved normalt, men alligevel mere end hvad jeg ville mene er en pletblødning. Så tænker jeg, hvis jeg kun er i 3. uge som jeg har beregnet, så er der vel heller ikke nok HCG hormoner til at stoppe blødningen, ligeså vel at jeg ikke kan teste positiv endnu. og jeg har hørt at der er mange der får mens i starten, og alligevel er gravide..

Kan det betale sig for mig at tage en G.test i næste uge alligevel, hvor jeg vil ramme de 4 uger?? Tænker bare når jeg pletbløder først og der derefter kommer noget der minder meget om mens.. Jeg er meget forvirret. Please hjælp mig :/

Hejsa Jeg tror ikke du er gravid, det lyder ret usansynligt. Angående det hyppige toiletture, så er det slet ikke det du kan mærke, når du kun er 3 uger henne og ægget knap har sat sig fast. Det kræver, at at livmoderen først er begyndt at vokse og presse på blæren, og det er ikke lige det første der sker, for i uge 3 er der ikke sket meget endnu. Der har ægget måske lige sat sig fast kun, hvis du er heldig.

At du så oplever en masse symptomer er ikke atypisk. Når man først begynder at læse om det, og man begynder at tro det er det, så kan man mærke ALLE mulige symptomer, selvom det i virkeligheden er noget psykisk. I december var jeg SIKKER på, jeg var gravid. Jeg mærkede alle mulige symptomer, og der var bare ingen tvivl. Men det var jeg ikke. Først i Januar, da jeg ikke mærkede særlig mange symptomer, var jeg rent faktisk gravid Så jeg tror det er muligt, at dine tanker spiller dig et puds.

Jeg synes du skal tage det som det er: Du har øjensynligt taget dine piller flittigt og ser ikke din kæreste ofte. Du har fået din menstruation, og det synes jeg er et ret tydeligt tegn Du kan godt teste om en uge, men jeg tvivler på du skal regne med et positivt resultat. Det kan ske, men det lyder meget usansynligt!

Håber du kan følge mig og ved, at det ikke er for at pille dig ned

I øvrigt skriver du at ift. pillestop skulle din mens være kommet i går, men er først kommet i dag. Det er jo kun én dag forsinket, og det er der intet usædvanligt i

Anmeld

31. marts 2011

malliebooh

Jeg synes bare det virker mærkeligt med pletblødning op til , for det har jeg aldrig oplevet. + at jeg havde symptomerne før jeg overhovedet overvejede hvad det kunne være .

Anmeld

31. marts 2011

FrkT

Jeg tror ikke du er gravid, men tag da en test for at være sikker.

Mht. det hyppige tisseri kan det også være et tegn på blærebetændelse, og det er LIGE årstiden til det nu, og nogen mærker næsten ikke de har det mens andre har smerter, så synes du skulle smutte til lægen, hvis din test er negativ, og så blive testet for blærebetændelse, for det er altså ikke sundt at gå rundt med, hvis det er det!

Jeg får altid ømme bryster og diverse andre graviditetssymptomer op til mens, men uden at være gravid, så det kan man altså sagtens have. Nu ved jeg ikke om du ønsker at være gravid? Men hvis du gør kan dine tanker sagtens få din krop til at spille dig et puds, det sker rigtig ofte for mange kvinder.

Anmeld

31. marts 2011

malliebooh

FrkT skriver:

Jeg tror ikke du er gravid, men tag da en test for at være sikker.

Mht. det hyppige tisseri kan det også være et tegn på blærebetændelse, og det er LIGE årstiden til det nu, og nogen mærker næsten ikke de har det mens andre har smerter, så synes du skulle smutte til lægen, hvis din test er negativ, og så blive testet for blærebetændelse, for det er altså ikke sundt at gå rundt med, hvis det er det!

Jeg får altid ømme bryster og diverse andre graviditetssymptomer op til mens, men uden at være gravid, så det kan man altså sagtens have. Nu ved jeg ikke om du ønsker at være gravid? Men hvis du gør kan dine tanker sagtens få din krop til at spille dig et puds, det sker rigtig ofte for mange kvinder.

Jeg har haft blærebetændelse før, og det var smertefuldt.. Det er det ikke nu.. og jeg har ikke haft ønsket om at være gravid.

Anmeld

31. marts 2011

Rockertand

Hvis din cyklus startede den 6. marts, og du mener, at symptomerne begyndte omkring den 21. marts, så kræver det, at du har haft ægløsning meget tidligt, da du den 21. marts kun er 2+2, det vil sige, at det faktisk er ægløsningstidspunktet - teknisk set er du først gravid, når ægget har implanteret sig, og det sker lige omkring 3+0.

Hvis vi så antager, at du har haft ægløsning tidligere i cyklus, så ville du formentligt godt kunne teste nu (du er altid 2+0 på ægløsningstidspunktet, ligegyldigt om den så falder på 8. dagen i cyklus).

Hvis du stopper med p-piller midt i en cyklus, forvirrer du kroppen, og du kan ikke forlange, at den skal reagere med mens med det samme, som den plejer, det kan meget vel være, at du så bare skal døje med pletblødninger i flere uger eller en unormal mens.

Til sidst vil jeg sige - at stort set ALLE har oplevet graviditetssymptomer ved ophør med p-piller - jeg har prøvet at have samtlige symptomer og i en sådan grad, at jeg ikke mente, at det var nødvendigt at teste (gjorde det så alligevel og var ikke gravid) - men du kan sagtens have ømme bryster ved ægløsning, og du kan sagtens have ægløsning (burde dog ikke få ægløsning, når du tager p-piller) og sex uden at blive gravid (det er faktisk sværere at blive gravid, end man skulle tro).

Krydser for, at du får det resultat, du gerne vil have

Anmeld

31. marts 2011

Frøken J.

Malle93 skriver:

Jeg synes bare det virker mærkeligt med pletblødning op til , for det har jeg aldrig oplevet. + at jeg havde symptomerne før jeg overhovedet overvejede hvad det kunne være .

Det er ikke underligt med pletblødninger op til, når du har stoppet med pillerne for tidligt Og sådan noget som ømme bryster kan man sagtens få pga. ganske almindelig cyklusudsving, også selvom man aldrig har oplevet det før. For mig begyndte det pludselig efter jeg havde taget p-piller i 5 år, og var sikker på det var brystkræft, men det var meget normalt, det kan godt komme ud af det blå Hvad oplever du da ellers ud over ømme bryster?

Anmeld

31. marts 2011

malliebooh

jeg har ikke haft symptomer før

Anmeld

31. marts 2011

Frøken J.

Malle93 skriver:

Jeg har haft blærebetændelse før, og det var smertefuldt.. Det er det ikke nu.. og jeg har ikke haft ønsket om at være gravid.

Blærebetændelse kan ikke altid mærkes. Men om ikke andet, er jeg 100% sikker på at tissetrangen uanset hvad ikke skyldes graviditet. Du er ikke langt nok henne til at noget kan presse på blæren endnu

Anmeld

31. marts 2011

Frøken J.

Malle93 skriver:

jeg har ikke haft symptomer før

Som sagt kan de også opstå, selvom man aldrig har oplevet dem før Gjorde de her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.