Kost under graviditet (hvor meget mere?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg fandt i sidste uge ud af at jeg er gravid, så jeg er idag 5+1..

Normalt er jeg ikke ret god til at spise før jeg kommer hjem fra arbejde kl. 16, og spiser derved kun 2 gange om dagen (eftermiddag og aften). Det har fungeret fint for mig i mange år, men er klar over, at jeg nu må lave det om. Jeg er nu begyndt at spise middagsmad også. Morgenmad er jeg endnu ikke begyndt på, da jeg har det rigtig skidt om morgenen (kvalme). Jeg har aldrig været en person som behøvede at spise ret meget, og det gør mig self. lidt nervøs nu. Jeg kan vel ik fortsætte med at spise som jeg plejer?

Jeg ved godt man ikke skal spise for to, men hvor meget ekstra skal man egentlig spise om dagen på nuværende tidspunkt? Sådan ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Worldwide

Spis hvad du har lyst til og til du er mæt Du kan jo snuppe en masse frugt og grønt som mellemmåltider og evt grov kiks eller lign Kroppen skal nok sige til hvis den har brug for mere. Bebse skal nok få næring nok, den tager først, så spis når du er sulten og spis til du er mæt.

Selvfølgelig er det altid en god ide at spise morgenmad, men hvis du ikke magter havregryn, brød osv så snup noget lækkert frugt evt med lidt neutral yogurth til Og hvis du ikke mener du senere i graviditeten for nok at spise så spørg din jdm eller læge til råds

Anmeld

31. marts 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

Normalt er jeg ikke ret god til at spise før jeg kommer hjem fra arbejde kl. 16, og spiser derved kun 2 gange om dagen (eftermiddag og aften). Det har fungeret fint for mig i mange år, men er klar over, at jeg nu må lave det om. Jeg er nu begyndt at spise middagsmad også. Morgenmad er jeg endnu ikke begyndt på, da jeg har det rigtig skidt om morgenen (kvalme). Jeg har aldrig været en person som behøvede at spise ret meget, og det gør mig self. lidt nervøs nu. Jeg kan vel ik fortsætte med at spise som jeg plejer?

Jeg ved godt man ikke skal spise for to, men hvor meget ekstra skal man egentlig spise om dagen på nuværende tidspunkt? Sådan ca.

Jeg synes du skal gøre alt for at klemme lidt ekstra ned.. Masser af frugt og så sørg for at det du spiser til eftermiddag og aften er alt det gode 

Anmeld

31. marts 2011

smlmea

I det første trimester skal du spise 150 kacl ekstra om dagen,og i de sidste 2 trimester ekstra 250 kacl,så det er ikke særlig meget.

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

I det første trimester skal du spise 150 kacl ekstra om dagen,og i de sidste 2 trimester ekstra 250 kacl,så det er ikke særlig meget.

Men hvis jeg i forvejen spiste under det jeg burde, skal jeg så lægge det til?

Eks: Hvis jeg nu skal spise 1200-1400 kalorier normalt, men kun spiser omkring de 1000 kalorier.. skal jeg så stadig kun spise 150 kalorier ekstra, eller skal jeg op på de 1350-1550 kalorier?

Jeg er normalvægtig.. 170 cm høj og ca 58-60 kg

Anmeld

31. marts 2011

Rebecca55

Anonym skriver:

Jeg vil sige ligesom en anden skriver... Spis til du er mæt og har det godt, så skal baby nok tage det den skal have.

I forhold til din bekymring om du spiser nok, så tror jeg du kan slappe helt af. For når kvalmen ikke er der længere, kommer sulten helt af sig selv.

Jeg spiste lidt på samme måde som dig og i dag spiser jeg 4-6 gange om dagen (dog små potioner), for bliver dårlig og træt hvis ikke der kommer noget ned.

Jeg døjede også voldsomt med kvalme de første 3 mdr. og sun loly is var bare tip top til at tage det værste, plus gullerødder, tomater og agurk og masser af vand. Bare et råd du kan prøve af, for ved det er meget forskelligt hvad der  hjælper folk.

Og lige et tillykke med lille bebs i maven

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen

Jeg vil prøve at lade være med at tænke så meget over det, spise 3 gange om dagen fast og så ellers når sulten melder sig Tak for de gode råd til hvad jeg kan spise.. jeg vil prøve lidt forskelligt af og se hvad der virker for mig

Det er lidt forskelligt hvor slem kvalmen er.. idag er den MEGET streng, mens den andre dage kommer og går Jeg er heldigvis ik begyndt at kaste op endnu, men det kan jo tids nok komme.. krydser fingre for jeg ik kommer til det

Anmeld

31. marts 2011

Frøken J.

Men hvis jeg i forvejen spiste under det jeg burde, skal jeg så lægge det til?

Eks: Hvis jeg nu skal spise 1200-1400 kalorier normalt, men kun spiser omkring de 1000 kalorier.. skal jeg så stadig kun spise 150 kalorier ekstra, eller skal jeg op på de 1350-1550 kalorier?

Jeg er normalvægtig.. 170 cm høj og ca 58-60 kg

Du skal spise normalindtaget for din højde og vægt PLUS de ekstra kalorier. Så hvis du i forvejen er i underskud, skal du først op på normalindtaget for derefter at ligge de ekstra kalorier til

Men det er btw først fra 2. trimester du skal spise ekstra kalorier, det er ikke nødvendigt i 1. trimester Læs mere her:  http://www.netbaby.dk/show.asp?ID=106

Når det er sagt tror jeg ikke du behøver direkte at spise kalorier. Bare spis som du har lyst - Dog sundt, og så du fornemmer du får næring nok. Endelig ikke spis for lidt i hvert fald

Anmeld

31. marts 2011

smlmea

Hvad er årsagen til du kun spiser 1000 kalorier om dagen?

Dit vedligeholdelseindtag ligger på ca. 2100 kalorier om dagen,hvad så også forklare at du vejer omkring 10 kg for lidt,iforhold til din højde.

Jeg vil anbefale dig,at begynde at spise noget mere,det behøver ike nødvendigvis at være fede og usunde ting,men du skal altså have nogle flere kalorier,ellers går det altså galt for dig,og selv om det hedder at baby tager hvad den har brug for,så den altså ikke noget at tage af hos dig,og så vil din krop begynde at æde dine muskler.

At være gravid er et kæmpe arbejde for din krop,og den har brug for brændstof,for at fungere optimal,og 'udruge' en super lækker og sund baby.

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

Hvad er årsagen til du kun spiser 1000 kalorier om dagen?

Dit vedligeholdelseindtag ligger på ca. 2100 kalorier om dagen,hvad så også forklare at du vejer omkring 10 kg for lidt,iforhold til din højde.

Jeg vil anbefale dig,at begynde at spise noget mere,det behøver ike nødvendigvis at være fede og usunde ting,men du skal altså have nogle flere kalorier,ellers går det altså galt for dig,og selv om det hedder at baby tager hvad den har brug for,så den altså ikke noget at tage af hos dig,og så vil din krop begynde at æde dine muskler.

At være gravid er et kæmpe arbejde for din krop,og den har brug for brændstof,for at fungere optimal,og 'udruge' en super lækker og sund baby.

Jeg spiser ik kun 1000 kalorier, det var bare et eksempel Jeg ved ik hvor mange kalorier jeg spiser om dagen, det holder jeg slet ik styr på.. Jeg ved bare at jeg ik spiser lige så meget som andre mennesker, da jeg aldrig har haft brug for at spise mere end jeg gjorde

Det er muligt jeg vejer 10 kg. for lidt i forhold til min højde, men det gør jeg altså ik hvis man kigger på mig. Jeg er på ingen måde for tynd, eller for den sags skyld for tyk.. jeg er lige tilpas, har måske endda lidt for meget fedt visse steder, men det lærer man jo at leve med Hvis jeg tog 10 kg på, så ville jeg se direkte fed ud, og det er jo heller ik sundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.