Er det okay at ens læge taler ned til en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Anonym trådstarter

Er det iorden at ens læge taler ned til en?

Jeg blev sygemeldt i oktober, sidste år pga. dårlig ryg og daglig spændingshovedpine/migræne. Smerterne har jeg gået med i ca 2 år. 

Jeg har fået ugentlig behandling hos en fys. siden sygemeldingen. Men smerterne er der fortsat.

Jeg var så hos min læge i sidste uge, da jeg synes smerterne er blevet værre, de har sat sig på og omkring min øvre del af rygraden.

Lægen som tilså mig, var en reserve læge under uddannelse. Og hun var ikke så lidt fræk. Hun kunne ikke sige hvad det skyldes, og at mine smerter ikke hang sammen Hun kaldte mig for "skravl" op til 4-5 gange, og mente at når hun ikke lige kunne se hvad problemet skulle være, måtte det være psykiskbetinget. 

Jeg har ingen skrupler/psykiske problemer eller lignende. Hun sendte mig hjem, med den meddelse om at jeg jo kunne tage en ibumetin hvis smerterne blev for slemme. Og jeg er altså gravid i 2. trimester.

Jeg føler mig simpelthen så til grin, det er jo ikke for sjov jeg opsøger min læge. Jeg er så foraget over at en læge kan sidde og kalde mig for skravl. Det er da dybt uprofessionelt. Jeg bestilte straks en ny tid hos en anden læge (fast læge). Da jeg så kom op til lægen idag, havde reserve lægen fået rykket min tid over til hende igen. Blev så gal at jeg gik derfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Mette Nexø

Det er på ingen måder iorden har selv prøvet det, i forbindelse med en indlæggelse med ekstrem slem migræne. Lægen kaldte mig hypokonder og jeg skulle tage mig sammen for det var noget pjat at jeg var indlagt, det viste sig at jeg havde en blodprop i hjernen og havde slet ikke mulighed for at forsvare mig selv. Sådan en læge skulle man klage over.

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

Mette Nexø skriver:

Det er på ingen måder iorden har selv prøvet det, i forbindelse med en indlæggelse med ekstrem slem migræne. Lægen kaldte mig hypokonder og jeg skulle tage mig sammen for det var noget pjat at jeg var indlagt, det viste sig at jeg havde en blodprop i hjernen og havde slet ikke mulighed for at forsvare mig selv. Sådan en læge skulle man klage over.

Lige præcis 

Bliver foraget over at det ikke er i lægens bedste interesse at finde ud af hvad der er galt.

Anmeld

30. marts 2011

Vilgerneværegravid

Hun er jo sådan set uddannet, når hun er reservelæge - hun har bare ikke et speciale endnu...

Hvis jeg var dig, ville jeg bede om en ny tid, og sige hvem du gerne vil ind til -og ingen andre!!!

Og nej, det er IKKE i orden, at hun behandler dig sådan. Men desværre er der mange læger, de er dårlige til at kommunikere og lytte til deres patienter. Har selv stødt på typen!

Det er jo ret sørgeligt, når nu de skulle være til for patienten, og gøre deres ypperste for at hjælpe

Anmeld

30. marts 2011

Vilgerneværegravid

Synes også  det er underligt hun siger, at du bare kan tage Ibumetin. Så vidt jeg ved er det aktive stof i dem ibuprofen og det frarådes generelt at gravide tager det.

Se:  www.jordemoderforeningen.dk under "farmakologi" og "Ibuprofen" og under "gravide".

Ved godt står at man kan tage det i meget kort periode (mindre end 1 uge). Synes bare ikke det er optimalt af hende at sige, at du bare skal tage medicin, når du er gravid.

Bare så du er obs på det

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

Vilgerneværegravid skriver:

Hun er jo sådan set uddannet, når hun er reservelæge - hun har bare ikke et speciale endnu...

Hvis jeg var dig, ville jeg bede om en ny tid, og sige hvem du gerne vil ind til -og ingen andre!!!

Og nej, det er IKKE i orden, at hun behandler dig sådan. Men desværre er der mange læger, de er dårlige til at kommunikere og lytte til deres patienter. Har selv stødt på typen!

Det er jo ret sørgeligt, når nu de skulle være til for patienten, og gøre deres ypperste for at hjælpe

Jeg bad om at komme ind til en anden fast læge, og da jeg så kommer op til lægen idag, har hun fået rykket mig tilbage til hende, fordi at hun mente hun skulle køre sagen færdig. Men hun havde jo ligesom givet udtryk for hvad hun mente det skyldes. 

Og ved godt jeg ikke må tage ibumetin, kunne aldrig drømme om at tage smerte stillende når jeg er gravid Derfor synes jeg også at det var en lidt dårlig løsning hun foreslog. 

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

Vilgerneværegravid skriver:

Og sagde også til sekretæren bagefter at jeg ville kun ha tid hos den anden læge, og så sagde hun at det kunne jeg ikke komme til, når reservelægen havde valgt at rykke mig derind. Selvom den anden læge er min faste læge ( han har dog aldrig tid )

Så kunne jeg skifte lægehus, eller få en tid hos reservelægen!

Anmeld

30. marts 2011

tazz

Sådan er nogle vikarlæger altså bare! Især når de ikke kender en og baghistorien...

Var inde hos een engang da jeg var en 17-18 år. Jeg havde haft temmelig kraftig menstruation i 3 uger i træk og ville bare gerne have at det stoppede, for det dræner ret meget. Han startede med, at kigge på min journal og sige "Hold da op! Du planlægger vel ikke børn? For med den historie vil det nok være umuligt" og sluttede med at sige "Men nu skal man jo også passe på med, at blive for meget patient!" Og stak mig nogle piller som han ikke vidste om virkede og som var uløbet et år i forvejen.  Ham så je heldigvis aldrig igen.

Ring til lægen og bed og den faste læge og hold fast, på at det skal være HAM/HENDE!

Den læge min mand og unger har nu, kigger også altid på een på en måde så man tænker "Tror han at jeg er idiot, eller bare hypokonder?" Og med mit lortehelbred, så har jeg ikke skiftet til ham

Anmeld

30. marts 2011

tazz

Anonym skriver:

Og sagde også til sekretæren bagefter at jeg ville kun ha tid hos den anden læge, og så sagde hun at det kunne jeg ikke komme til, når reservelægen havde valgt at rykke mig derind. Selvom den anden læge er min faste læge ( han har dog aldrig tid )

Så kunne jeg skifte lægehus, eller få en tid hos reservelægen!

Så ville jeg skifte lægehus! Med den attitude, så havde jeg ikke tvivlet et sekund!

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Sådan er nogle vikarlæger altså bare! Især når de ikke kender en og baghistorien...

Var inde hos een engang da jeg var en 17-18 år. Jeg havde haft temmelig kraftig menstruation i 3 uger i træk og ville bare gerne have at det stoppede, for det dræner ret meget. Han startede med, at kigge på min journal og sige "Hold da op! Du planlægger vel ikke børn? For med den historie vil det nok være umuligt" og sluttede med at sige "Men nu skal man jo også passe på med, at blive for meget patient!" Og stak mig nogle piller som han ikke vidste om virkede og som var uløbet et år i forvejen.  Ham så je heldigvis aldrig igen.

Ring til lægen og bed og den faste læge og hold fast, på at det skal være HAM/HENDE!

Den læge min mand og unger har nu, kigger også altid på een på en måde så man tænker "Tror han at jeg er idiot, eller bare hypokonder?" Og med mit lortehelbred, så har jeg ikke skiftet til ham

Jeg har forsøgt at ringe og få en tid hos min fastelæge, men så rykker lægerne den bare til hende reservelægen. 

Synes simpelthen ikke at der er nogen der er tjent med sådan nogle flabede læger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.