Veninder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2011

Anonym trådstarter

Der er en pige i min omgangskreds. Det er svært at forklare den konkrete situation, men hun er fyldt med vrede og jalousi mod mig, uden at jeg er skyld i hele situationen eller har gjort hende noget, hmmm svært at forklare men kan ikke gå i detaljer, da hun også er herinde ... Vi har aldrig været veninder, men har nogle fælles veninder (jeg havde været veninder med dem i mange år, inden hun lærte dem at kende). Hun bagtaler mig til vores fælles veninder, fortæller løgnehistorier om mig, forsøger at slå splid mellem mig og mine veninder etc.

Mine veninder er enige i, at hun opfører sig latterligt og er chokerede over hendes adfærd. Men alligevel bliver de ved med at ses med hende.

Hvordan ville I have det med det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Ka+Ma=Be

Det første jeg tænker er, at det lyder lidt som en med borderline... (?!)

Jeg er dog også i et sundhedsfag og har derfor en lidt præget tankegang hehe. Man er jo selvfølgelig ikke nødvendigvis borderline fordi man har sammenlignelig adfærd.

Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort, men var jeg dig, ville jeg være ligeglad og ignorere hende Hvis du ved, at der ikke er hold i historierne, er der ingen grund til at tage det til dig. Og hvis dine veninder også er klar over dette, og godt kan se den mærkelige adfærd - jah, så får hun jo ikke noget ud af sin "terror" alligevel.

Anmeld

30. marts 2011

Dinna88

Tja. Jeg er i hvert fald ikke venner med en/flere der ikke forsvarer mig hvis jeg bliver bagtalt, så jeg ikke kan forsvare mig selv - eller som det mindste beder personen om at flette næbbet.

Jeg har skam oplevet det - det var en fælles ven der snakkede meget svinsk om mig bag min ryg. De personer der bare stod til og nikkede røg ud til højre. Jeg kendte til dem fordi en tæt veninde forsvarede mig til et 12-tal, og hun fortalte mig hvordan og hvorledes - jeg konfronterede "vennerne" med det, og de sagde at det var nemmere intet at sige - adiós! Der er selvfølgelig meget mere til den historie, og den foregik over flere år, men det var lige den korte udgave.

Mht. personen der bagtaler til - ignorer det, og vis at du er bedre end det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.