jeg har været ved lægen idag og få sat spiral i.. (kobberspiral)
det var slet ikke slemt, og jeg der var så skide hamrende nervøs.. haha.. (thank god for ipren og panodil, jeg tror det at jeg lige tog en lille omgang af dem gjorde at smerten slet ikke var så voldsom..
Kæresten havde været så sød og dejlig at tage fri fra arbejde så han kunne gå rundt med Villads i barnevognen imens jeg var ved lægen så han kunne få sove lidt og jeg kunne få 100% ro til at koncentrere mig om at slappe af.. det ville jeg ikke kunne hvis jeg skulle have haft ham med og han så lå og græd i liften eller noget..
og så har jeg snakket med min SP i sidste uge ang ammestop, og hun syntes jeg har gjort det så godt og at jeg er en fantastisk mor, og at jeg har givet min lille dreng den fantastiske start at jeg alligevel har ammet ham i 3 mdr.. det syntes jeg også er rigtigt, og det er dejligt at tænke på at jeg har ammet ham så længe.
der er mange grunde til at jeg har valt at stoppe med det.
jeg føler mig simpelthen bundet på hænder og fødder, jeg kan ikke tage nogen vegne uden at jeg skal have lillemanden med, hvis jeg efterlader ham hos farmand, skal jeg amme inden jeg går og så lige når jeg kommer tilbage, og i mellemtiden kan jeg så stresse over om han kan klare det og jeg tæller minutter og timer hvor længe siden han sidst fik mad.
han sover ikke særlig længe om dagen. og det tror jeg har noget at gøre med at han ikke bliver mæt nok.! selvom han har taget flot på.. så mætter det måske på sådan en måde at han ikke kan sove længere end en time ad gangen (han sover ikke udendørs da min søster der har lovet at skaffe os den altanbarnevogn vi får ikke har skaffet den endnu
)
jeg har super ondt i min skede pga amningen kan slimhinderne i skeden blive irriteret når man ammer, jeg har så et ekstremt tilfælde og kan ikke have sex med min kæreste.. det er vigtigt for os at vi kan det ellers mister vi måske hinanden hvis jeg ikke vil have sex pga at det gør så ondt.. jeg vil fanme have mit sexliv til at fungere, ellers bliver vi begge gnavne og det er heller ikke godt for villads...
og ja så vil jeg sgu også gerne kunne drikke en øl eller to i sommervarmen...
så i forgårs var jeg i solhatten på istedgade (helsebiks) og købe to flasker fra green to grow (naturplastflasker) og økologisk modermælkserstatning. når han nu ikke skal have mælk hos mig mere, så skal han have det næstbedste... og det er hollys øko mælkeerstatning... så ved man sgu hvad han får.. og så er jeg lige så stille begyndt at trappe ned i aningen... i hele ugen har han fået flaske hver 2 gang han skulle have mad,, så jeg kun ammer ham 3 gange om dagen... nu skal jeg ned på to gange om dagen., og på mandag skal jeg så starte på at tage de piller der stopper mælkeproduktionen...
det er som sagt noget jeg har tænkt meget over, og jeg er helt okay med min beslutning.. og jeg føler at jeg gør det rigtige for både min søn og for mig..
jeg elsker ham jo højere end livet selv, og jeg vil helst have at han skal have en glad far og mor og så må hans mad så bare komme fra en anden ko..

det havde jeg bare lige brug for at få skrevet og komme ud med.. tak fordi at i lige læste med...