7 personers bil??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

lollandpigen

Lige et hurtigt spørglsmål til Jer piger... Håber der er en der ved det...

Når man køber en 5 personers bil og smider 2 ekstra sæder i ( så det bliver en 7 personers ) får man så bevis på at sæderne er godkendt?? Eller kommer der til at stå 7 personers bil på registerings attesten?? Eller skal man ikke have det på skrift nogle steder??

Nogle der ved noget?? Eller hvor man kan finde info om dette....

God dag til alle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

mth1987

Mon ikke det lovpligtigt at den lige skal tjekkes op efter sådan en omgang? Alt hvad der bliver lavet på bilen af størrer ting kommer til at stå i bilens papirer.

Anmeld

30. marts 2011

lollandpigen

mth1987 skriver:

Mon ikke det lovpligtigt at den lige skal tjekkes op efter sådan en omgang? Alt hvad der bliver lavet på bilen af størrer ting kommer til at stå i bilens papirer.

Er nemlig en bil vi har købt hvor der er sæt 2 ekstra sæder i... Der står ikke noget på papirerne men dem vi har købt dem af har anvendt de sæder har vi set ( den er købt privat )Synes bare det er underligt det ikke står på syns papirer eller registerings attesten..

Anmeld

30. marts 2011

mth1987

Jeg er sikker på at det skal synes og registreres for at være lovlig. Tjek måske hos motorkontoret måske de ved noget

Anmeld

30. marts 2011

FrkDitte

hvis der er seler til det, må den vel være beregnet til det?

Ikke fordi jeg ved noget om det, men det ville jeg bare tro.

Men ville også lige forhøre mig et sted for en sikkerheds skyld.

D.

Anmeld

30. marts 2011

Sirimor

Jeg mener at der på reg. att. står hvor mange personer bilen må køre med. Men det kommer måske an på, hvor gammel bilen er. Du kan evt. ringe og spørge motorreg. kontoret?

Anmeld

30. marts 2011

lollandpigen

Sirimor skriver:

Jeg mener at der på reg. att. står hvor mange personer bilen må køre med. Men det kommer måske an på, hvor gammel bilen er. Du kan evt. ringe og spørge motorreg. kontoret?

Bilen er fra 1993 og der står intet med antal i bilen på attesten heller ikke at der er 5 personers som dne ellers normalt ville være uden de 2 ekstra sæder. Der er 3 punkt seler til begge sæder...

Anmeld

30. marts 2011

lollandpigen

mth1987 skriver:

Jeg er sikker på at det skal synes og registreres for at være lovlig. Tjek måske hos motorkontoret måske de ved noget

Ville også mene at bilen skal synes med 7 sæder, men bare underlidt der ikke er info om det nogle steder....

Anmeld

30. marts 2011

anonym06

Mit synspunkt: er man i tvivl, så smut hen til nærmeste bilsyns sted og spørg, så får i klar besked og ren samvittighed.

Mvh. Janni

Anmeld

30. marts 2011

lollandpigen

anonym06 skriver:

Mit synspunkt: er man i tvivl, så smut hen til nærmeste bilsyns sted og spørg, så får i klar besked og ren samvittighed.

Mvh. Janni

Den blev afmeldt i juli 2010 og skal synes nu her inden vi tager den i brug så vil bare spørger på synsstedet eller motor kontoret når vi alligevel skal hente prøve nr plader,,.... Så er vi sikker på det e ri orden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.