Farvning af hår & gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.499 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Mor til Mike

Mit hår er virkelig blevet grimt og brunt, jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på det. Må jeg farve hår? nogen siger man må, andre siger man ikke må, og så er der nogen der siger man kun må hos frisøren.. s:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

FruHolm <3

farvede ikk selv mit hår da jeg var gravid, men har fået at vide man godt må farve med en skyllefarve mens man er gravid

Anmeld

30. marts 2011

bøgelund

Misselbek skriver:

Mit hår er virkelig blevet grimt og brunt, jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på det. Må jeg farve hår? nogen siger man må, andre siger man ikke må, og så er der nogen der siger man kun må hos frisøren.. s:

altså ifølge min frisør, som havde snakket med en hår-ekspert, sagde at grunden til at de fraråder det er, at det øger risikoen for allergi hos DEN GRAVIDE. at det ikke går ud over barnet. 

selvfølgelig behøver man ikke farve har en gang om ugen. 

jeg fik det farvet en enkelt gang i graviditeten, og så undgik hun bare at komme for tæt på hovedbunden. 

Anmeld

30. marts 2011

Mor til Mike

sarah Foged skriver:

farvede ikk selv mit hår da jeg var gravid, men har fået at vide man godt må farve med en skyllefarve mens man er gravid

Nååe okay, heldigvis da

Anmeld

30. marts 2011

Mor til Mike

bøgelund1 skriver:

altså ifølge min frisør, som havde snakket med en hår-ekspert, sagde at grunden til at de fraråder det er, at det øger risikoen for allergi hos DEN GRAVIDE. at det ikke går ud over barnet. 

selvfølgelig behøver man ikke farve har en gang om ugen. 

jeg fik det farvet en enkelt gang i graviditeten, og så undgik hun bare at komme for tæt på hovedbunden. 

Så må jeg tage et smut til frisøren, ville bare ikke gøre det hvis det kom til at skade mit barn.. men tak for svaret!

Anmeld

30. marts 2011

Benjamins'mor

Jeg farvede mit hår 1 gang, så var jeg ved lægen og hun sagde jeg ikke måtte fordi der er nogle stoffer i der kan skade fosteret.

Anmeld

30. marts 2011

bøgelund

Misselbek skriver:

Så må jeg tage et smut til frisøren, ville bare ikke gøre det hvis det kom til at skade mit barn.. men tak for svaret!

du kan høre din frisør. det er ikke sikkert at alle er enige.  

det var bare hvad min sagde. og der er ikke sket noget med min pige.  

Anmeld

30. marts 2011

Fenja09

Jeg ville personligt ikke farve mit hår når jeg nu er gravid. Mit hår ser også en smule kedeligt ud, men ikke noget jeg ikke kan leve med så kort tid

Mange frisører vil ikke farve hår på gravide og det frarådes da også af Sundhedsstyrelsen. Sundhedsstyrelsen skriver, at det der i hårfarve er et kemisk stof kaldet paraphenylen - diamin, som kan give alvorlige allergiske reaktioner. Stoffet resorcinol, som findes i nogle hårfarver, er desuden på EU’s liste over hormonforstyrrende stoffer. Kemikalierne optages i kroppen og kan derved overføres til dit barn - og senere når du ammer. Også natur-hårfarver som for eksempel Hennafarve kan indeholde stoffer med skadelige virkninger.

Miljøstyrelsen oplyser at der på nuværende tidspunkt ikke findes hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier.

Synes at man så vidt mulig, som gravid og ammende skal være ekstra opmærksom når der nævnes eller skrives "kemi" og holde sig fra det, hvis det er muligt.

/Fenja

Anmeld

30. marts 2011

Rebecca55

Misselbek skriver:

Jeg er selv frisør....

Der er mange delte meninger omkring det at farve.

Først vil jeg sige at der kan være lige så mange skadelige stoffer i en skyllefarve, som i en permanent farve. Den permanente farve er dog lidt mere krads i det.

Som frisør må man arbejde med hårfarver indtil 1 mdr. før termin, men man siger det er skadeligt for en selv og foster at blive farvet under graviditeten. Så bliver det vist ikke mere dobbeltmoralsk.

Når det så er sagt, så vil jeg anbefale dig at opsøge en frisør med grønne farver og produkter. Da deres/vores produkter ikke indeholder parabener, pbd, armoniak osv. (oversat: de hormonforstyrrende og mest allergifremkaldene stoffer). Jeg har selv fået mit hår farvet 2 gange, men valgte at få striber, så farven ikke kom i direkte kontakt med huden. Det kunne være en mulighed til dig.

Håber det kunne hjælpe dig lidt...

Anmeld

30. marts 2011

camillahej

har os været frisør, vores salon var en grøn salon hvis du bare vil ha farvet dit hår mørkere brun, eller den samme farve som det er nu bare mere gylden kan man altså sagtens gøre det uden det skader dit barn.

Med noget der hedder elumen fra goldwell

Elumens hårfarve arbejder uden ammoniak, beize og PPD. (Phenylendiaminer)

Elumen arbejder udelukkende med ægte direkte farvepigmenter der suges dybt ind i håret ved hjælp af en slags magnetisme. Og den intensitet du får. Man kan sidestille det med,  når man prøver forskellige nuancer læbestift  læberne får den farve man ser. Det betyder, at du får en unik og særlig skånsom farvning. Elumen indeholder Repair Effect. Det vil sige.  At du får et særligt blankt og sundt hår med et levende spil, der er yderst holdbar.

Uden brug af traditionel kemi - ammoniak og beize

Jeg tror næsten alle økologiske, eller grønne saloner køre med dette det er måske lidt dyre, men så behøver man ikke gå med noget grimt hår eller en kæmpe udgroning.

og vil desuden give rebecca ret i det hun skriver med skyllefarve og alm farve der næsten ingen forskel de samme stoffer er jo i?.

Mvh Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.