Status på æg-halløj :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Wimmie

Blev ringet op i morges med besked om at møde op til ægoplægning kl. halv tolv

Der var jo 12 æg hvoraf de alle blev befrugtede og delte sig. Dog var "kun" 3 rigtig fine, så det bedste blev sat op og de 2 andre frosset ned.

Dog er jeg blevet overstimuleret (og så endda på laveste dosis hormoner og med 6 dage helt uden) og har forstørrede æggestokke og vand i bughulen, så jeg fik at vide at der vil være en reel risiko for sygdom hvis jeg bliver gravid - dog ikke så slemt at hun ikke ville anbefale at vi fortsatte; så det valgte vi naturligvis.

Så nu med æg

Men hold da op hvor har jeg også mange smerter - håber godt nok at det snart bliver bedre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Putomanen

Tillykke med de 3 fine æg! Det er da flot, at du har fået så mange gode ud af det!

Men det lyder godt nok voldsomt med alle bivirkningerne pga. overstimulering. Jeg  for, at det ikke har nogen indvirkning, at du snart for 2 fine streger

Anmeld

29. marts 2011

Wimmie

Jep, det bliver superspændende

Nu skal jeg bare lige overleve smerterne - men pyha, de er også udmattende - godt at man lige kunne sende husbonden afsted efter cola og chokolade

Anmeld

30. marts 2011

Lisbeth1985

Wimmie skriver:

Der var jo 12 æg hvoraf de alle blev befrugtede og delte sig. Dog var "kun" 3 rigtig fine, så det bedste blev sat op og de 2 andre frosset ned.

Dog er jeg blevet overstimuleret (og så endda på laveste dosis hormoner og med 6 dage helt uden) og har forstørrede æggestokke og vand i bughulen, så jeg fik at vide at der vil være en reel risiko for sygdom hvis jeg bliver gravid - dog ikke så slemt at hun ikke ville anbefale at vi fortsatte; så det valgte vi naturligvis.

Så nu med æg

Men hold da op hvor har jeg også mange smerter - håber godt nok at det snart bliver bedre...

Tillykke med de flotte æg

Jeg håber, at du meget snart får det bedre og at du kan teste positiv om 14 dage

Lisbeth

Anmeld

30. marts 2011

Kruse90

Wimmie skriver:

Så nu med æg

pyha hvordan er smerterne?

Og hvordan kunne du blive syg??

Anmeld

30. marts 2011

Wimmie

Lisbeth81> Tak

Kruse90> Smerterne var rigtig ubehagelige og når de var værst fik jeg at vide at de kunne sammenlignes lidt med veer - eller galdestensanfald som jeg tidligere har haft.

Dette fra www.ivf-syd.dk  beskriver det meget godt:

Overstimulation skyldes en øget væskedannelse i ægblærerne og udsivning af væske til bughulen, i værste fald op til flere liter væske. Dette kan medføre væskeforstyrrelser i blodbanen, såkaldte elektrolytforstyrrelser. Den øgede mængde væske i bughulen, kan udspile maven, med deraf følgende pres op mod lungerne og mavesækken.

1-4 dage efter ægudtagningen kan der opstå følgende symptomer:

• Oppustet mave og trykken i underlivet (ligner en gravid i 5 måned!)
  • Kvalme og dermed manglende madlyst
  • Have svært ved at ligge fladt, når du skal sove
  • Opkastning og diarre
  • Åndenød
  • Føle tørst og have trang til salt mad

Udover opkastning og diarre, så passede det meget godt på mig

Jeg ved ikke helt hvordan jeg kan blive syg under graviditet - tror det er lidt á la det samme som ovenstående.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.