..Mathias bliver 4 på lørdag, og vi skal selvfølgelig fejre hans fødselsdag med manér!
Det bliver med morgenmad kl. 9,30,- men problemet er så at hans onkel (min mands bror) og hans kone er gået fra hinanden i foråret, - de har været sammen i 33 år!!! Det var manden som valgte at gå.
Manden har tidl. sagt at vi stadig skal invitere hans (x)kone med til fødselsdage osv. og det vil vi selvfølgelig gerne, fordi vi holder af hende.
Manden har så fundet sig en kæreste (mistænkelig hurtigt efter bruddet) og vi har ikke mødt hende endnu da manden (som altså er 50!) de sidste måneder kun har ringet når han skulle låne noget, - han har overhovedet ikke tid til nogen i familien (han bor 1 km væk!) fordi han skal være sammen med kæresten (selv da han besøgte sine børnebørn efter en uges ferie med kæresten, havde han så travlt at han aldrig kom af jakken eller sad ned 2 min., da han skulle møde kæresten og hendes mor i et storcenter).
Ved samme lejlighed stak han det 3 årige (meget gernerte!!) barnebarn mobilen og ringede op til kæresten og så skulle de snakke sammen, - de har kun set hinanden i døren 1 gang!!! Hvor gammel er han lige???
Da vi inviterede ham til Lines fødselsdag i sommer (grillet mad og lagkage) gik han inden kagen, fordi han skulle være sammen med kæresten.
I sidste måned fik vi ny bil og da vi kørte forbi hvor han boede, så vi ham udenfor, og kørte så ind for lige at vise ham bilen, - hans ord var (citeret); "Hej, jeg får gæster lige om lidt"...okay så.....vi skal nok køre igen....
For 14 dage siden holdt min mands og broderens søster fødselsdag, og havde inviteret x-konen, manden og kæresten. Manden skrev til min mand at han havde meldt afbud på en pæn måde (fordi konen var inviteret) og søsteren fortalte at hun havde fået en sms hvor der stod "Vi kommer ikke"...hmm..
Nu er problemet jo så Mathias fødselsdag, - jeg har inviteret x-konen, (for det har han jo selv sagt at vi skal, og hvis han ændrer mening må han jo åbne munden), og min mand mener så at vi skal invitere ham (det er jo logisk nok), men også kæresten og så det barn på 14 hun åbenbart har (ved ikke engang om det er en dreng eller pige).
Han har præsteret 2 gange at holde udenfor sin søsters hus (han skulle låne noget) med kæresten siddende i bilen, uden at tage hende med ind og præsentere hende.
Jeg mener, at en fødselsdag er en familiebegivenhed og at vi skal ikke invitere hverken kæreste eller barn, - da vi aldrig har mødt nogen af dem (jo, min mand har mødt hende i døren (hjemme hos hende), da broderen skulle låne noget).
Hvem er gal på den? Bør man invitere en ny kæreste med (som man aldrig har set) fordi hun nu engang er kæreste med broderen, - eller er det ok at vente til man i det mindste er blevet præsenteret for hende?
Har i nogle kloge ord?
Anmeld