Vitaminpille og d-dråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Valle81

Mor til Liva skriver:

Kære alle

Jer der har barn som ER fyldt 1 år og giver vitaminpille... Giver I også d-dråber??

Eller er det nok med vitaminpillen??

Knus Mor til Liva - som fylder 1 år på torsdag

Nope:0)

Ingen af delene:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Nope:0)

Ingen af delene:0)

Hvorfor ikke???

Anmeld

30. marts 2011

Valle81

Mor til Liva skriver:

Hvorfor ikke???

Godmorgen:0)

Grunden til d dråber er at de kun er til et år - men jeg har ikke givet dem, er en klovn til at huske dem og Anton er flaskebarn og får d vitaminer gennem mme. Men hvis jeg ikke var så dårlig til at huske dem ville jeg give dem.

Mht vitaminpiller - så tror jeg ikke på dem - altså forstået på den måde at hvis man dagligtfår sund og varieret kost så erdetoverflødigt at fylde sig med kunstige vitaminer.

Og små børn får jo sund og varieret kost - mælk, vand, groft, frugt og grønt hver dag og synes det vil være dobbelt op at give vitamintilskud.

Ingen af vores børn får vitaminpiller.

Hvis du gerne vilgive - så et godt råd - køb de billige fra Bilka og Føtex og ikke dyre LIVOL, for der er nøjagtig det samme i. Så engang en udsendelse netop om vitaminer i Lægens bord, og en læge havde sammenlignet dyre og billige vitaminer og sagde at det var fup at købe de dyre for der var nøjagtigt det samme i:0)

Christina

Anmeld

30. marts 2011

Mor til L&S

Godmorgen:0)

Grunden til d dråber er at de kun er til et år - men jeg har ikke givet dem, er en klovn til at huske dem og Anton er flaskebarn og får d vitaminer gennem mme. Men hvis jeg ikke var så dårlig til at huske dem ville jeg give dem.

Mht vitaminpiller - så tror jeg ikke på dem - altså forstået på den måde at hvis man dagligtfår sund og varieret kost så erdetoverflødigt at fylde sig med kunstige vitaminer.

Og små børn får jo sund og varieret kost - mælk, vand, groft, frugt og grønt hver dag og synes det vil være dobbelt op at give vitamintilskud.

Ingen af vores børn får vitaminpiller.

Hvis du gerne vilgive - så et godt råd - køb de billige fra Bilka og Føtex og ikke dyre LIVOL, for der er nøjagtig det samme i. Så engang en udsendelse netop om vitaminer i Lægens bord, og en læge havde sammenlignet dyre og billige vitaminer og sagde at det var fup at købe de dyre for der var nøjagtigt det samme i:0)

Christina

Aha - Sådan forstået   (men d-dråber anbefaler de jo til 2 år nu)

Tak for tip - det er hermed skrevet bag øret.. hehe

Anmeld

30. marts 2011

Brams

Kære alle

Jer der har barn som ER fyldt 1 år og giver vitaminpille... Giver I også d-dråber??

Eller er det nok med vitaminpillen??

Knus Mor til Liva - som fylder 1 år på torsdag

Jeg spurgte på apoteket og de sagde at så længe Lærke får d-dråber (hun er 17 mdr. og skal ha´ indtil hun er 2 pr), så skulle jeg ikke give vitaminpille, da hun så ville blive overdoseret og det ville nogle af hendes organer ikke kunne klare.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg fortsætte med d-dråber og venter med vitaminpillerne til efter 2 år.

Fandt det her på nettet:

Nye anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen om D-vitamin til børn pr. maj 2010: Multi-tabs D-dråber® har tidligere været til børn fra 2 uger til 1 år. Det anbefales idag, at der fortsættes med d-dråberne til barnet er 2 år gammelt. Du kan følge den nye anbefaling enten ved:

-At give dit barn d-dråber fra 2 uger til 2 år
-At blive ved med at give d-dråber til barnet er 1 år. Herefter at give multivitamin - mineraltablet specielt sammensat til børn som indeholder 10 mikrogram d-vitamin.

Anmeld

30. marts 2011

Mor til L&S

Brams skriver:

Jeg spurgte på apoteket og de sagde at så længe Lærke får d-dråber (hun er 17 mdr. og skal ha´ indtil hun er 2 pr), så skulle jeg ikke give vitaminpille, da hun så ville blive overdoseret og det ville nogle af hendes organer ikke kunne klare.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg fortsætte med d-dråber og venter med vitaminpillerne til efter 2 år.

Fandt det her på nettet:

Nye anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen om D-vitamin til børn pr. maj 2010: Multi-tabs D-dråber® har tidligere været til børn fra 2 uger til 1 år. Det anbefales idag, at der fortsættes med d-dråberne til barnet er 2 år gammelt. Du kan følge den nye anbefaling enten ved:

-At give dit barn d-dråber fra 2 uger til 2 år
-At blive ved med at give d-dråber til barnet er 1 år. Herefter at give multivitamin - mineraltablet specielt sammensat til børn som indeholder 10 mikrogram d-vitamin.

Ja det kan jeg godt se - de skal jo ikk gerne blive overdoseret!

Men nu har jeg købt vitaminpiller så dem får hun og så ingen dråber, så passer det vidst

Anmeld

30. marts 2011

Brams

Mor til Liva skriver:

Ja det kan jeg godt se - de skal jo ikk gerne blive overdoseret!

Men nu har jeg købt vitaminpiller så dem får hun og så ingen dråber, så passer det vidst

Lige præcis, begge dele er jo lige godt

Anmeld

30. marts 2011

moars

ved tvivl kan man altid gå ind på www.sst.dk (sundhedsstyrelsens hjemmeside). Her skulle der meget gerne ligge de nyeste anbefalinger, og har faktisk tidligere været ude for at både sundhedsplejersker og apoteket ikke var opdateret m.h.t. dette.

Det er som sagt stadig anbefalinger (man kan jo "gøre som man vil") men kan være en rar rettesnor, hvis man er meget i tvivl om noget....f.eks. kost vitaminer etc.

Hvis man er kommet til at give både d-dråber og en vitaminpille vil barnet få ca. 20 mikrogram d-vitamin. Maks. dosis for børn dgl. er sat til 25 mikrogram af sundhedsstyrelsen men nogle mener at man kan tåle langt mere end det....Der forskes meget i det i disse år....altså om d-vitamins effekt og betydning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.