Natalmus vs guldhamster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

MorTilMalene

heej alle ved ikk om der er nogen af jer der har nogen af delene..

men jeg har 2 natalmus og de BIDER mig hele tiden.. og ved de er svære a gøre tamme.. men så tænkte jeg på om det ville være nemmere og "tæmme " et guldhamster eller et andet hamster.. for vil gerne have et eller 2 små dyr og komme hjem til  efter vi har måttet aflive vores hund... nogen der har gode råd så kom glad med dem..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Ka+Ma=Be

Ville foreslå mange andre ting end natalmus! Jeg har også haft en del natalmus - søde er de, men ja de BIDER

Hamster er nemme at gøre tamme. Har selv haft dværghamstre som jeg var rigtig glad for. Super dejlige små bløde dyr Man skal dog være forberedt på, at de ikke bliver så gamle - mine blev 3-3½ år ca.

Anmeld

29. marts 2011

LinLin

Vi har ørkenrotter - de kan varm anbefales  De er utroligt nemme at passe og så søde! Er aldrig blevet bidt! 

Anmeld

29. marts 2011

MorTilMalene

Katte87 skriver:

Ville foreslå mange andre ting end natalmus! Jeg har også haft en del natalmus - søde er de, men ja de BIDER

Hamster er nemme at gøre tamme. Har selv haft dværghamstre som jeg var rigtig glad for. Super dejlige små bløde dyr Man skal dog være forberedt på, at de ikke bliver så gamle - mine blev 3-3½ år ca.

okaj.. jaa de bider nemlig og det gør altså rigtig ondt.. av av.. men så må jeg da se om der er nogen med en slange som vil ha dem.. heeh.. så bliver der da noget ud af de penge de har kostet..

Anmeld

29. marts 2011

Stéphanie

MorTilMalene skriver:

men jeg har 2 natalmus og de BIDER mig hele tiden.. og ved de er svære a gøre tamme.. men så tænkte jeg på om det ville være nemmere og "tæmme " et guldhamster eller et andet hamster.. for vil gerne have et eller 2 små dyr og komme hjem til  efter vi har måttet aflive vores hund... nogen der har gode råd så kom glad med dem..  

Vil varmt anbefale et guldhamster. Vi har et og han er super sød og super nem at omgåes. Han var absolut ikke tam da vi fik ham, men efter bare 3 dage bed han overhovedet ikke, og var glad for at blive taget op, og er det stadig. Vores knap 4 årige datter kan også sagtens sidde med ham uden han hverken bider eller stikker af.

Held og lykke med det

Anmeld

29. marts 2011

Filuca

Jeg har selv haft op til flere guldhamstre, da jeg var yngre.

Super nuttede små væsner, der ikke bider, men dog heller ikke er tamme på samme måde som f.eks. et marsvin. Dvs. man kan ikke få dem til at sidde stille, bare for at blive nusset. Der er et marsvin meget mere roligt, hvor et guldhamster vil "mosle" rundt hele tiden.

Samtidig skal du være opmærksom på, at guldhamstre jo er natdyr, så de sover hele dagen, med mindre du decideret vækker dem - til gengæld er de meget aktive (og larmende!) om natten - så vær opmærksom på, at du nemt kan blive vækket af dem, hvis de er i nærheden af, hvor du skal sove.

Mvh. Kristina

Anmeld

29. marts 2011

Filuca

Lige en lille tilføjelse

Hvis du køber en hun-guldhamster i f.eks. en dyrehandel kan du være næsten 100 % sikker på, at hun er drægtig - og at der altså kort tid efter kommer mellem 4 og 8 unger - bare så du er opmærksom på det... Jeg har købt hunner 4 gange - og alle gange har hun været gravid

Anmeld

29. marts 2011

kiwifrugten

MorTilMalene skriver:

Jeg stemmer for guldhamstre

Jeg har haft 2 som begge levede i 3½ år og de har ALDRIG bidt mig jeg har faktisk kunne kilde dem under maven, og den første jeg havde lå oven på min mors kat og sov :-)

De er helt fantastiske.

Min den sidste døde i december da jeg kom hjem fra juleferie i Jylland  han døde af alderdom

Men han havde kun 3 ben men har alligevel haft et super skønt liv

Anmeld

29. marts 2011

Ka+Ma=Be

MorTilMalene skriver:

okaj.. jaa de bider nemlig og det gør altså rigtig ondt.. av av.. men så må jeg da se om der er nogen med en slange som vil ha dem.. heeh.. så bliver der da noget ud af de penge de har kostet..

Har selv en slange, men ville ikke turde give dem til den hehe. De har bidt mig til blods med de lange tænder der!

Anmeld

29. marts 2011

MorTilMalene

opdate så er mine natal mus blevet spist.. smiler.. kendte en med 3 slanger så 2 af dem fik natalmus til middag.. det kunne de vidst godt lide.. hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.