hjælp mig piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg er lige nødt til at skrive som anonym da jeg endnu ikke har tingene helt på plads..

Igår skrev jeg en tråd om at jeg var nødt til at flytte fra min kæreste, og i løbet af aftenen og her til morgen er det bare blevet endnu tydeligere.. Jeg har mistet ALT for ham efter hans opførsel overfor mig den sidste tid, og følelserne er helt væk nu..

MEN jeg har brug for nogle svar..

Jeg har ikke penge til et indskud, og hvis jeg skal vente på svar fra kommunen så kan der gå laaang tid inden jeg kan komme til at flytte, men så er det jeg tænker, kan jeg tillade mig at spørge en privat udlejer om jeg kan afdrage indskuddet over nogle måneder?? og er det overhovedet realistisk at skulle afdrage på sådan noget, når jeg skal leve for knap 8500kr om måneden med en dreng på 1 år??

hvor mange kvm skal jeg gå efter for at jeg ikke ender med for mange?? altså så jeg ikke får boligstøtte for alle kvm??

KAN jeg overhovedet få det til at køre rundt med en indtægt efter skat på knap 8500kr??

Hvad kan jeg ellers få af hjælp??

Kan jeg få sådan en engangsydelse som hjælp hvis det går helt galt, eller er det kun hvis man ikke har en indtægt overhovedet??

Det her er altså ikke for at lyde grisk, men jeg vil ikke risikere at stå uden penge og derfor ikke kan give mit barn mad, så jeg er nødt til at tænke økonomisk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

eElak

Det er absolut ikke en grisk tankegang... og jeg vil lige prøve at hjælpe dig lidt på vej...

Hvis du står og skal bruge penge til et indskud, kan du søge om dette ved kommunen.. hvis det er privat, eller byggeriet er fra før et vidst årstal, så skal du søge om en engangsydelse (som så skal betales tilbage). Hvis byggeriet er fra efter det årstal er det et alm. lån til beboerindskud du skal søge.

I teorien mener jeg ikke at du kan søge inden du har en lejlighed på hånden.. Men i din situation, så er der hurtig sagsgang - højst 1 uge (og det er hurtigt i forhold til normalen på 4 uger).

En indtægt på 8500 kroner er meget lidt at stå med, når du også har en lille... er det pga SU den er så lav?

Når du bor alene, så kan du få ekstra og ordinært tilskud oven i børnefamilieydelsen.. dvs 2500 kroner ekstra i kvartalet

Du kan også få friplads til den lille, når du tjener så lidt... ved ikke om han går i VS eller DP nu...

Det højeste areal er 85 m2, i forhold til hvor mange mennesker i er i husstanden... Men jeg bor på 106 m2, alene med knægten, og der beregner de hvad huslejen ville have været for de 85... det er et lettere kompliceret regnestykke.. men til info - jeg får knapt 2000 kroner.

Hvis det virkelig står SÅ galt til, så overvej om et krisecenter er en mulighed... Hvis du bor i København, så er der bl.a. Egmontgården, og hvis du er ung og studerende, så er der Alexandre kollegiet (som er for unge studerende enlige mødre). Men det er steder du skal henvises til af kommunen af det jeg ved...

Skriv til mig privat hvis der er mere.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.