Hvornår har man optjent fuld dagpenge støtte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.213 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Malene84

Hej piger,

Jeg kan ikke google mig til det  

Hmmm... skal man være ude i SAMME job i 3 måneder for at tjene fuld støtte, eller er det nok bare at være ude i 3 måneders arbejde.

Jeg er ved at søge et job som kun er for 2 måneder... jeg tænker at hvis jeg så søger et bagefter, så jeg ikke når at være arbejdsløs... har jeg så "optjent" ret til fuld støtte...

WOW...  det lyder meget sort!! Håber I forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

JacobsMoar

Øhm, tjaa.. Skal man ikke bare have fuld løn i 3 mdr ? Så er det vel ligemeget hvor den kommer fra.. Men de der regler hos kommunen er jo ikke altid lige til, så hæng mig ikke op på det

Anmeld

29. marts 2011

Malene84

JacobsMoar skriver:

Øhm, tjaa.. Skal man ikke bare have fuld løn i 3 mdr ? Så er det vel ligemeget hvor den kommer fra.. Men de der regler hos kommunen er jo ikke altid lige til, så hæng mig ikke op på det

Er bare glad for du svarer - tusind tak  Ja, jeg kan heller ikke helt finde ud af de regler osv

Anmeld

29. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

er ikke heeelt sikker på hvad du mener så kan godt være jeg svarer i vest

Men hvis du melder dig ind i en akasse NU... så skal der gå 1 år før du er berettet fuld dagepenge.... Ogås er der nogle regler for hvis du lige er uddannet og sådan...... Prøv at kigge på en akasse hjemmeside.... Hvis det er det du mener

Anmeld

29. marts 2011

minbaby

Hej Malene

Man skal ha været medlem af en a-kasse i 1 år og haft 1924 timer for at være berettiget til fulde dagpenge. Har du været medlem i 1 år men endnu ikke har timerne, kan du først søge dagpenge når du har optjent timerne. (lidt færre timer hvis du vil søge deltids dagpenge) Ferietimer udbetalt fra en arbejdsgiver tæller også.

Knus

Anmeld

29. marts 2011

TinaPina

Skal man ikke stadigvæk have arbejdet 1924 timer for at være dagpengeberettiget?

Anmeld

29. marts 2011

Malene84

Mor til prinsessen :-) skriver:

er ikke heeelt sikker på hvad du mener så kan godt være jeg svarer i vest

Men hvis du melder dig ind i en akasse NU... så skal der gå 1 år før du er berettet fuld dagepenge.... Ogås er der nogle regler for hvis du lige er uddannet og sådan...... Prøv at kigge på en akasse hjemmeside.... Hvis det er det du mener

Jeg er medlem og får dagpenge nu, men jeg får selvf. kun mindste sats da jeg er nyudlært - jeg ville bare gerne vide hvor lang tid jeg skal arbejde for at få fuld støtte

Anmeld

29. marts 2011

signe.

hej søde..

Jeg mener du skal have optjent et vist antal timer, for at kunne få dagpenge, og mener også det skal være i det samme arbejde. Dog ved jeg det ikke med sikkerhed, synes bare det selv var sådan da jeg meldte mig i a-kasse.. men, ja tiderne skifter

Anmeld

29. marts 2011

Malene84

minbaby skriver:

Hej Malene

Man skal ha været medlem af en a-kasse i 1 år og haft 1924 timer for at være berettiget til fulde dagpenge. Har du været medlem i 1 år men endnu ikke har timerne, kan du først søge dagpenge når du har optjent timerne. (lidt færre timer hvis du vil søge deltids dagpenge) Ferietimer udbetalt fra en arbejdsgiver tæller også.

Knus

Men hva så med mig... altså... jeg er medlem og får dagpenge nu! Bare mindste sats, fordi jeg er nyudlært

Anmeld

29. marts 2011

signe.

jeg får nemlig også den helt lave da jeg gik fra nyuddannet til barsel, og nu bliver denne barsel jeg er på nu, overlappet af en ny barsel, da vi venter os igen til sep så er også spændt på om jeg fortsætter på den lave sats

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.