Tanker i forbindelse med barnløshedsbehandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Kruse90

Hej piger.

Jeg vil gerne spørge om dette spørgsmål.

Hvilke tanker har i gjort der i forbindelse med behandling?
Hvilke tanker går gennem dit hoved under behandling?

Hvilke overvejeleser har i gjort jer i forbindelse med behanding?
Hvilke tanker har i gjort jer, hvis det ikke lykkedes i behandling?

Det er spørgsmål til min opgave
Ville være super dejligt, hvis i ville hjælpe med at besvare dem.

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

HopinWishin

Mine tanker svinger rigtig meget op og ned.... Der er tidspunkter hvor jeg er fuldsændig overbevist om, at når vi prøver første insemination så lykkes det bare, og jeg skal med tiden nok få alle de børn jeg drømmer om...

Så er der tidspunkter hvor jeg ligger om aftenen og ikke kan sove, fordi jeg spekulerer over hvis nu det ikke lykkes i første forsøg, hvor mange forsøg skal der til... min kæreste bliver ældre.. jeg bliver ældre....! Jeg kan også sommetider tænke på at der må være en grund til, at vi ikke bare bliver gravide af os selv, (altså udover at kærestens sæd ikke er i top), men altså at et eller andet 'større' har valgt det sådan....

Så er der tidspunkter hvor jeg virkelig kan glæde mig over at mine veninder/familie medlemmer, bliver gravide... og så er der tidspunkter hvor jeg tuder af misundelse...

Der går næsten ikke en dag, hvor jeg ikke tænker over projekt baby - på den ene eller den anden måde

Anmeld

29. marts 2011

Kruse90

HopinWishin skriver:

Mine tanker svinger rigtig meget op og ned.... Der er tidspunkter hvor jeg er fuldsændig overbevist om, at når vi prøver første insemination så lykkes det bare, og jeg skal med tiden nok få alle de børn jeg drømmer om...

Så er der tidspunkter hvor jeg ligger om aftenen og ikke kan sove, fordi jeg spekulerer over hvis nu det ikke lykkes i første forsøg, hvor mange forsøg skal der til... min kæreste bliver ældre.. jeg bliver ældre....! Jeg kan også sommetider tænke på at der må være en grund til, at vi ikke bare bliver gravide af os selv, (altså udover at kærestens sæd ikke er i top), men altså at et eller andet 'større' har valgt det sådan....

Så er der tidspunkter hvor jeg virkelig kan glæde mig over at mine veninder/familie medlemmer, bliver gravide... og så er der tidspunkter hvor jeg tuder af misundelse...

Der går næsten ikke en dag, hvor jeg ikke tænker over projekt baby - på den ene eller den anden måde

Tusinde tak for du ville hjælpe.
Det kan jeg helt sikker bruge
Tak

Anmeld

29. marts 2011

AnneH

Mine tanker er over det hele og når jeg nu skal prøve at skrive til dig, synes jeg det er svært at sætte ord på dem.

Jeg er utrolig følsom denne gang, kan ikke rigtig forklar hvorfor. Tænker meget over at jeg ikke gider at alle ved at vi er i gang denne gang, orker ikke at skulle fortælle alle at det evt heller ikke lykkes denne gang, men på samme tid tager det også kræfter, da de jo kun vil det bedste for os og kn så nemmere forstå hvorfor mit humør måske ikke er som det plejer.

Tænker meget på at hvis det ikke lykkes for os denne gang, så frygter jeg at vi ikke har råd til endnu et forsøg.

Andre dage er jeg helt ovenpå og er sikker på at i 2012 står vi med den skønneste lille bebs.

Tænker også på hvad det er vi har "gjort" for at vi skal igennem det her og usættes for den her smerte. Det er pisse hårdt at blive moster og at ens første tanke ikke er glæde, men misundelse. Pisse hårdt at ens mormor siger til en at vi har travlt, for hun også gerne vil opleve vores lykke at få et barn (hun mener det jo kun godt, men det ligge da et xtra pres) Pisse hårdt at ens veninde forventer at vi fortæller hende hvor langt vi er i behandlingen når hun ikke ville dele deres behandling helt med os.

Vi har været på kur for at tabe mig og dermed forhåbenlig øge vores chancer for at æggen vil blive i maven denne gang, prøver akupuktur i forbindelse med behandlingen ( det skader vel ikke)

Jeg tør næsten ikke tænke på hvad der skal ske hvis det ikke lykkes denne gang, det kommer også meget an på om der skulle være æg i fryseren, men kan slet ikke se lige nu at vi har plads i økonomien til en omgang hormoner. Tænker at vi måske bare aldrig skal have børn, men den tanke er heller ikke til at holde ud.

Projekt baby er hele tiden i hovedet, på enten den gode eller dårlige måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.