Hvor meget søvn til en på 14 md???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.652 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. oktober 2008

Alexander&Lærke

Hej

vil lige høre om der er andre en børn på 14 eller deromkring??

Min dreng som jo så er 14, har aldrig brugt dagen til at sove væk, faktisk har jeg ofte haft probliemer med at få ham til at sove fordi han har sovet godt om natten 12 timer i streg (7 aften til 7 morgen) stort set altid. Her i august begyndte han så i dagpleje og vi begyndte en hverddag hvor jeg står op kl 5.30. (hvilke er meget tidligt for mig) han 5.45.Derfor begyndte han igen at sove formiddagslur ca. en time det er også gået fint lænde men nu den sidste tid er han begyndt at vågne kl 5 om morgnen og sometider før hvilke er meget tidligt for os, og det bliver en meget lang dag for mig når jeg skal være igang fra 7-15. Når jeg henter ham i dagplejen ved 15.15 tiden har jeg på det sidte taget ham i stadig at sove der, selvom han kommer ud mellem 12- 12.30 altså en middags lur på ca 2½-3 timer. Er det ikke lige vel meget for en dreng på den alder når han aldrig har gjort det herhjemme og kan det ikke skyldes at han vågner så tidligt om morgnen når han får et sted mellem 3-4 timer om dagen + de så godt 10 timer om natten. Eller skal jeg heller se om jeg kan udskyde hans sengetid som ligger mellem 18.30-19. Jeg syntes bare ikke det er så holdbart når vi bliver vækket der mellem 4.30-5.

Håber i kan hjælpe med nogle ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2008

twinboys

Mette&Alexander skriver:

Hej

Min dreng som jo så er 14, har aldrig brugt dagen til at sove væk, faktisk har jeg ofte haft probliemer med at få ham til at sove fordi han har sovet godt om natten 12 timer i streg (7 aften til 7 morgen) stort set altid. Her i august begyndte han så i dagpleje og vi begyndte en hverddag hvor jeg står op kl 5.30. (hvilke er meget tidligt for mig) han 5.45.Derfor begyndte han igen at sove formiddagslur ca. en time det er også gået fint lænde men nu den sidste tid er han begyndt at vågne kl 5 om morgnen og sometider før hvilke er meget tidligt for os, og det bliver en meget lang dag for mig når jeg skal være igang fra 7-15. Når jeg henter ham i dagplejen ved 15.15 tiden har jeg på det sidte taget ham i stadig at sove der, selvom han kommer ud mellem 12- 12.30 altså en middags lur på ca 2½-3 timer. Er det ikke lige vel meget for en dreng på den alder når han aldrig har gjort det herhjemme og kan det ikke skyldes at han vågner så tidligt om morgnen når han får et sted mellem 3-4 timer om dagen + de så godt 10 timer om natten. Eller skal jeg heller se om jeg kan udskyde hans sengetid som ligger mellem 18.30-19. Jeg syntes bare ikke det er så holdbart når vi bliver vækket der mellem 4.30-5.

Hej et godt lille sovehjerte han har

Hvornår sover han til formiddag???
Max en time der...

Synes det er sent først at komme ud at sove kl. 12.30... Burde senest være ude kl. 12... Det gør så at han står op fra middagsluren en halv time før...

Hvis han er god til at blive puttet og falder i søvn med det samme så vent med at putte ham til kl. 19.00...

Bare disse 3 ting kan være nok til at lillemanden sover bedre og ikke står op før fanden får sko på...

Held og lykke til...

Majbritt

Anmeld

18. oktober 2008

Alexander&Lærke

Han sover omkring kl 9 mener jeg det er, og ja en god time der. Min dagpleje mor siger han begyndet at putte omkring kl 12 og så taget hun den som trænger mest og det er som regl en pige fra april 07, hun sover vist ikke altid formiddagslur som de andre.
Og ja et godt sovehjerte har han, det må han have fra sin mor hun har nemlig også brug for alt den søvn hun kan få...

Anmeld

18. oktober 2008

twinboys

Mette&Alexander skriver:

Han sover omkring kl 9 mener jeg det er, og ja en god time der. Min dagpleje mor siger han begyndet at putte omkring kl 12 og så taget hun den som trænger mest og det er som regl en pige fra april 07, hun sover vist ikke altid formiddagslur som de andre.
Og ja et godt sovehjerte har han, det må han have fra sin mor hun har nemlig også brug for alt den søvn hun kan få...

Stop stop der ligger fejlen... Hvornår bliver han afl. og spiser han hos hende...

Jeg har et barn som er på samme alder... Han kommer her kl. 6.45 og spiser morgenmad her... Kl. 7.15 har han spist og fået ny ble på og kommer hen for at sove... Han bliver vækket efter ca. 1 time plus 5-10min. Så bliver han igen puttet kl. 12 og sover til max kl. 14.30 og så bliver han puttet kl. 19.00 og sover til hans far vækker man mener det er 6.15

Så prøv at ændre tidspunket for formiddagssøvnen og så er han også mere med til aktiviteterne om formiddagen...

Majbritt

Anmeld

19. oktober 2008

lonemus

Jeg har Alexander på 14 mdr.

Han sover fra kl 19:30 til kl. 06:30 - vi hører ham stort set ikke, kun hvis de nye tænder driller.
Så sover han først igen kl. 12, til kl. ca. 14.

Jeg var også i tvivl på et tidspunkt, om han fik nok søvn, så jeg prøvede faktisk at give ham en ekstra lur. Men så gik det helt galt, for så ville han ikke rigtig sove til middag, og slet ikke hele natten. Så han havde altsp ikke behov for mere søvn. Han falder altså heller ikke i søvn i bilen, selvom vi kører langt. Så jeg mener helt sikkert, at han får al den søvn han har behov for.

Han har også et rigtig godt sovehjerte 60.png

Lone

Anmeld

19. oktober 2008

tascia

Mette&Alexander skriver:

Hej

Hej Mette

ved ikke om det er til nogen trøst, men robert har de sidste 14 dage vågnet mellem 4.30-5 og nægter at sove videre! normalt sover han fra omkring kl. 19 til 6 næste morgen...og så sover ahn 2 lure om dagen som sammenlagt er ca. 2,5 time

jeg har ingen gode råd, men kan sagtens forstå du syntes det er træls, for har det på nøjagtig samme måde, det er bare ALT for tidligt

kram Natascia

og takf for fødselsdagshilsen

Anmeld

19. oktober 2008

Alexander&Lærke

Ja jeg aflever ham kl 6.45 og så spiser han havregrød der, hun har tre som spiser der og den sidste kommer ved 7 tiden. Det er jo nok lidt svært at ændre på dagplejen rutiner men kan ud fra hvad i skriver se at de andre på 14 md ikke sover lige så meget, så måske jeg skulle sige til vores dp at hun skal vække ham efter højst 2 timer til middag, og en time formiddag der er så sammenlagt 3 timer på en dag + de 10 om natten, 13 ialt. Eller skal det være 1,5 time til middag? Det er da også lidt træls at komme og tage en dreng op fra luren, det er jo hendes job + at så har han heller ikke spist eftermiddags mad det må vi så selv hjem og finde.

Anmeld

29. oktober 2008

AKG

Der er vist stor forskel på børn hva

Min søn på snart 14 måneder sover stadig både formiddags og middagslur... vi har prøvet at skære middagsluren væk nogle dage, men det har bare gjort at han har været frygtelig ked af det og træt hele dagen igennem (for han sover ikke længere til middag af den grund.. hmm!!)

Så lige nu er rytmen som følger: Sover ca fra kl 19.30-6 (nogle dage allerede kl 5 og andre dage sover han helt til kl 7), kommer så i vuggestue ved 8-tiden og bliver så puttet ved 9-tiden hvor han sover ca en times tid. Og så sover han til middag igen kl ca. 13-15.
Men det er først nu at der er ved at være rytme i det igen... han begyndte i vuggestue 1. september og de første par måneder har han sovet meget uroligt - mon ikke det er alle de nye indtryk han får.

Vil også lige tilføje, at når han er hjemme fx i weekenden så sover han ikke så meget om dagen som han gør i vuggestuen - han blir træt på en helt anden måde deroppe

Anmeld

29. oktober 2008

lonemus

AKG skriver:

Der er vist stor forskel på børn hva

Min søn på snart 14 måneder sover stadig både formiddags og middagslur... vi har prøvet at skære middagsluren væk nogle dage, men det har bare gjort at han har været frygtelig ked af det og træt hele dagen igennem (for han sover ikke længere til middag af den grund.. hmm!!)

Så lige nu er rytmen som følger: Sover ca fra kl 19.30-6 (nogle dage allerede kl 5 og andre dage sover han helt til kl 7), kommer så i vuggestue ved 8-tiden og bliver så puttet ved 9-tiden hvor han sover ca en times tid. Og så sover han til middag igen kl ca. 13-15.
Men det er først nu at der er ved at være rytme i det igen... han begyndte i vuggestue 1. september og de første par måneder har han sovet meget uroligt - mon ikke det er alle de nye indtryk han får.

Vil også lige tilføje, at når han er hjemme fx i weekenden så sover han ikke så meget om dagen som han gør i vuggestuen - han blir træt på en helt anden måde deroppe

Ja, der er meget stor forskel på børn - heldigvis 60.png

Jeg kan godt huske, da jeg kørte min søn ind til kun 1 lur om dagen. Det var da helt sikkert en stor omvæltning for ham og han var meget træt i starten, men sov så 2 timer til middag og stadig hele natten. Men han var meget træt om formidden omkring kl 9, hvor han plejede at sove sin første lur. Der gik altså en 3-4 uger før han havde fået vænnet sig til at han kun skulle sove 1 lur. Men det kræver en masse leg og aktiviteter om formiddagen, så de kan holde sig vågne 60.png

Nu er det et par mdr siden han blev kørt ind, men min datter blev først kørt ind på det, da hun var 14 mdr.

Så hvis du prøver igen, så vær forberedt på, at det tager altså nogle ugers tilvænning.

Lone

Anmeld

3. november 2008

Miamaja

vores lille mand var kun omkring 9 mdr da han startede paa kun en lur om dagen for ellers sov han kun en halv time hist og pist.

nu sov han igennem hele natten 12 timer. saa han har haft det bedst med kun en middgslur og det er en lur paa 1 - 2 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.