hej tascia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

342 visninger
1 svar
0 synes godt om
18. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977

Hej du,

jeg har brug for lidt af din faglige ekspertise, hvis du kan hjælpe mig

På mandag er der indkaldt til mødt på mit arbejde - vi har nemlig fået en ny chef og hun er igang med at pisse sit territorium af.

Nå men historien er at vi har noget som hedder "borgerfritid" fra kl 10.45-11.30 hver dag. Navnet er en smule misvisende, for godt nok er vi ikke fysisk hos borgene, men tiden bliver brugt til at holde med med sygeplejesken og fys'en + vi holder distriktsmøde. Og den bliver også brugt til at give informationer om borgere til hinanden + teamlederen og skrive i journaler. Men nu er der så åbenbart en på rådhuset som mener at det er for dårligt (og dyrt) at denne lokalaftale med FOA er lavet, og at den skal væk. Det er vores øvereste leder åbenbart enig med hende i, selvom tiden faktisk bliver brugt til det som er meningen.

Så er mit 1 spg: hvad er kriterierne for at opsige en sådan aftale med FOA og kan man bare lige gøre det?

Mit andet spg går på pauser. Kan det virkelig passe at jeg skal være på arbejde fra kl 07-30-13.30 uden mulighed for at få mad, drikke og toiletbesøg? Jeg har åbenbart ikke ret til pause (29 min afbrudt) hvis jeg ikke er på arbejde i min. 6 tilmer 15 min? Er der ikke en universal lov om sådan noget? For det er hvad chefen har planer om at indføre.

Kan du svare mig på det her? For ellers skal jeg vist finde mig et andet arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2008

tascia

hej Jeanne

unde at kunne sige det med garanti, så mener jeg ikke de kan opsige sådan en aftale hvis det står i jeres OK, altså så kan det kun ske ved OK-forhandlinger!

mht. pause vil jeg også mened det skulle stå i jeres overenskomst eller personalehåndbog (hvis i da har sådan en). men det lyder da ikke korrekt at i ikke ahr mulighed for toiletbesøg, mad og drikke!!

men alt andet lige, så syntes jeg du skal ringe til din fagforening og høre dem ad..

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.