Sædprøve - kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja, ganske enkelt, kan en sædprøvbe variere meget fra første gang til anden gang? Altså fra stærk nedsat til let nedsat eller tip top?

Nogle erfaringer, nogle der har prøvet det?

Vi har været til første sædprøve og skal nu vente på anden sædprøvbe i april..

Kan psyken VIRKELIG påvirke sæden så meget? For min mand fik sin taget i en periode hvor han var mebget ked af det, pga han mistede sin far og mor på en måned...

Please, nogle erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

juni76

ja det kan den godt. Første gang jeg blev insemineret var sædprøven meget dårlig,tror der var under 2 millioner.

Anden gang var der 20 millioner. og hvis den når at blive for kold inden man kommer ind med den,så kan der også gå en del tabt. Der er rigtig mange ting som påvirker den.

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Okay.. for den er bedre næste gang.

der bare ikke sket noget på 17 mdr? Men, det kan jo også være det bbare tager sin tid for os? Måske er hans sæd jo dårlig så vi skal igennem nogle forsøg...

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvornår er det egentlig dårlig? Altså 20 millionber, så det vel tip top.. Men hvad er 2 mio - let eller stærk nedsat

Anmeld

28. marts 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Hvornår er det egentlig dårlig? Altså 20 millionber, så det vel tip top.. Men hvad er 2 mio - let eller stærk nedsat

Jeg ved ikke, hvor de præcist skiller mellem betegnelserne. Men de skiller mellem IVF og ICSI ved 1 mio. sædceller.

Min kæreste havde 250.000 i sin prøve, og den ses som stærkt nedsat.. Så det er i hvert fald derover

Brugbart svar, ikke?

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvad skulle du så ud i?

Hvis manb nu satser på insimination - hvor mange sædceller skal der så være levende??

Jeg synes bare det lyder vildt det kan svinge fra stærk nedsat til tip top pga psyken..

Anmeld

28. marts 2011

juni76

vi har også prøvet i et par år. Men her ved 2. forsøg er det lykkes. Jeg skal scannes d.13 april,og så håber vi alt er som det skal være. Havde en gul sidste sommer. vores gyn siger at man skal bruge 5 mill til en inseminering.

Anmeld

28. marts 2011

Putomanen

Min kæreste fik taget en sædprøve, hvor der ca. var 10 mio sædceller. Kort efter fik han at vide, at han havde en knude i den ene testikel og skulle opereres. Derfor skulle han ind og deponere 3 sædprøver i det tilfælde, at han ikke selv ville kunne producere efterfølgende.

I den første af disse prøver var der 5 mio, og i de to næste prøver 3 mio. Vi fik at vide, at det sagtens kan svinge, men at stress (over at han skulle opereres, og om hvad knuden var) gjorde, at hans sædtal faldt så meget, fra 10 mio. til 3 mio..

Jeg håber, at det kunne give dig svar på lidt

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar Der er jo ikke andet og vente 3 uger og se hvad de siger, men ventetiden.. SUK...

Og man opgiver jo lidt at lave en hjemmebaby, selvom det må man jo ikke... SUK

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.