Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg fik menstruation d. 11. marts og det foregik fuldkommen som normalt, varede en uge og sluttede sådan cirka fredagen efter. Så langt så godt.

Nu har jeg så fået menstruation igen idag, altså ikke mere end 10 dage efter sidst. Det er jo lige tidligt nok igen.

Grunden til at jeg bliver lidt ekstra nervøs er at jeg har en kollega som for kort tid siden havde to menstruationer der lå meget tæt på hinanden og det viste sig at hun havde knuder på æggestokkerne og nu skal have dem fjernet, æggestokkene altså.

Selvfølgelig behøver det ikke gå så galt for mig, men når man nu har sådan en historie tæt på, tror man altid det værste.

Så har I nogen erfaringer med dette fænomen? Bør jeg gå til gynækolog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Pige2009

Jeg ville nok vente og se hvornår jeg fik menstruation igen og først derefter kontakte lægen, hvis den er uregelmæssig ud over det sædvanlige.

Nu skriver du ikke, om du tager P-piller, lige er stoppet med selvsamme eller hvad, for det kan sagtens influere på din cyklus

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg ville nok vente og se hvornår jeg fik menstruation igen og først derefter kontakte lægen, hvis den er uregelmæssig ud over det sædvanlige.

Nu skriver du ikke, om du tager P-piller, lige er stoppet med selvsamme eller hvad, for det kan sagtens influere på din cyklus

Hejsa

Tak for svar. Det er rigtig, det havde jeg ellers medtaget da jeg formulerede spørgsmålet i hovedet

Jeg tager ingen form for prævention da jeg ved sidste fødsel (har 3 unger) for ca 18 måneder siden fik en tubal ligering, altså blev steriliseret.

Men siden har alt ellers været normalt.

Anmeld

28. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hejsa

Tak for svar. Det er rigtig, det havde jeg ellers medtaget da jeg formulerede spørgsmålet i hovedet

Jeg tager ingen form for prævention da jeg ved sidste fødsel (har 3 unger) for ca 18 måneder siden fik en tubal ligering, altså blev steriliseret.

Men siden har alt ellers været normalt.

Ok. Jeg troede ikke, man fik mens, når man var steriliseret. Håber du er helt fit for fight og at mens kommer som vanligt næste gang

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Ok. Jeg troede ikke, man fik mens, når man var steriliseret. Håber du er helt fit for fight og at mens kommer som vanligt næste gang

Jo, desværre, det havde jo ellers været dejligt at undgå. Ikke bare har jeg det, men det er mere end før hen.

Nu har jeg set at jeg nok har dette og det er grunden til det hele: 

Post-tubal ligering syndrom ( http://www.yesanswer.com/da/surgical-sterilization-birth-control.html)

Anmeld

28. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jo, desværre, det havde jo ellers været dejligt at undgå. Ikke bare har jeg det, men det er mere end før hen.

Nu har jeg set at jeg nok har dette og det er grunden til det hele: 

Post-tubal ligering syndrom ( http://www.yesanswer.com/da/surgical-sterilization-birth-control.html)

Men få det lige tjekket hvis det fortsætter ikke? Så du ikke selvdiagnosticerer

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Men få det lige tjekket hvis det fortsætter ikke? Så du ikke selvdiagnosticerer

Det skal jeg nok  Og igen, tak for svar.

Anmeld

29. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Det skal jeg nok  Og igen, tak for svar.

Og igen velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.