Kage med kiwi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.572 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Silas&Mille

Hej 'Kagekoner'

Jeg skal lave et par prøve kage inden barnedåben, lige for at finde ud af hvordan og hvorledes med tid osv.

Så har min mor fået lov til at bestemme hvilket fyld der skal i. Hun har så valgt After Eight og kiwi 

Er der nogen af jer kloge 'kagekoner' der har prøvet at lave en kiwi mousse eller lignende til fx en chokolade kage?
Eller hvordan ville I gøre det? 

Og tror I at After Eight og kiwi er godt sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Lullaby

Mon ikke det er som de andre mousse?

Anmeld

28. marts 2011

Manakauapo

Jeg lavede en chokoladekage med kiwimousse i, da min nevø blev født. Og den var bare super lækker

Anmeld

28. marts 2011

Manakauapo

Kiwi mousse: (a´la Louise)

8 kiwifrugter
1 dl vand
1 1/2 dl sukker
4 blade husblas
1/2 l piskefløde

1. skræl kiwierne og skær dem i skiver. Kog kiwi skiverne i vand og sukker i 4-5 min. Kom blandingen i en foodprocessor og miks til det er en jævn masse.
2. udblød husblasen i koldt vand i 10 min. Smelt husblasen i det vand der følger med husblasen. Rør lidt kiwiblanding i husblasen, og mix det i resten af kiwi massen.
3. Pisk fløden til skum og vend kiwimassen i. Stilles koldt i 4 timer.

- denne mousse er rigtig lækker men meget kraftig og tydelig i smagen. Jeg synes personligt ikke den kan gå til hvad som helst – men har selv med fordel brugt den med en kraftig chokoladekage og chokoladecreme, sødmen i ovenstående spiller godt sammen med kiwi-smagen.

Anmeld

28. marts 2011

Silas&Mille

Valkyrien skriver:

Kiwi mousse: (a´la Louise)

8 kiwifrugter
1 dl vand
1 1/2 dl sukker
4 blade husblas
1/2 l piskefløde

1. skræl kiwierne og skær dem i skiver. Kog kiwi skiverne i vand og sukker i 4-5 min. Kom blandingen i en foodprocessor og miks til det er en jævn masse.
2. udblød husblasen i koldt vand i 10 min. Smelt husblasen i det vand der følger med husblasen. Rør lidt kiwiblanding i husblasen, og mix det i resten af kiwi massen.
3. Pisk fløden til skum og vend kiwimassen i. Stilles koldt i 4 timer.

- denne mousse er rigtig lækker men meget kraftig og tydelig i smagen. Jeg synes personligt ikke den kan gå til hvad som helst – men har selv med fordel brugt den med en kraftig chokoladekage og chokoladecreme, sødmen i ovenstående spiller godt sammen med kiwi-smagen.

Takker. 

Den lyder lækker.

Tror du den vil være god sammen med After Eight, som jo er mint chokolade? 

Anmeld

28. marts 2011

Manakauapo

MoriSverige skriver:

Takker. 

Den lyder lækker.

Tror du den vil være god sammen med After Eight, som jo er mint chokolade? 

Det tror jeg umiddelbart godt, den kunne

Anmeld

28. marts 2011

MoriSverige skriver:

Hej 'Kagekoner'

Jeg skal lave et par prøve kage inden barnedåben, lige for at finde ud af hvordan og hvorledes med tid osv.

Så har min mor fået lov til at bestemme hvilket fyld der skal i. Hun har så valgt After Eight og kiwi 

Er der nogen af jer kloge 'kagekoner' der har prøvet at lave en kiwi mousse eller lignende til fx en chokolade kage?
Eller hvordan ville I gøre det? 

Og tror I at After Eight og kiwi er godt sammen?

Nej, hvor lyder det bare som en skide god kombi.!!!

Den skal jeg helt sikkert ha  prøvet af!!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.