Tak for tilkendegivelserne alle sammen. Det er mit liv - i voldsomt forkortet udgave, ellers sad jeg og skrev endnu - på godt og ondt. Hvis I har spørgsmål, så spørg bare

Det er ikke nogen hemmelighed og en del af mine venner kender hele eller dele af historien, men det er ikke naturligvis heller ikke noget jeg starter med at fortælle. I forbindelse med denne debat virkede det relevant - om ikke andet så for at give folk en forståelse for min holdning til lukkede grupper.
Den har iøvrigt ikke ændret sig, men som jeg skrev i Trines tråd, så er det mit valg og ikke ment som noget negativt om nogen af dem der gerne vil være med derinde og som føler at de har behov for den ekstra anonymitet.
Jeg frygter stadig at det kan ødelægge en del af NS sammenholdet fordi der jo vil blive refereret til debatter derinde i sidebemærkninger eller nogle indlæg og fordi en del at livet herude vil rykke derind - billedrunder mv.
Jeg forstår at jeg med min modvillighed mod at melde mig ind, sætter mig selv lidt udenfor og måske medvirker til at det her og nu føles lidt "dem og os". Det er en beklagelig bivirkning ved det valg jeg har truffet, men lukkede grupper er så meget imod mine principper at der nok går lang tid før jeg overvejer at kigger derind - hvis nogensinde.
Jeg vil gerne gentage at jeg ikke bebrejder nogen at de føler de har brug for det, og jeg ønsker heller ikke at dømme nogen og hvis der er nogen der føler sig stødt, beklager jeg. Det er på ingen måde min mening. Jeg skrev dette indlæg - ikke for at undskylde - men for at forklare hvordan jeg har valgt at leve mit liv og hvorfor lige præcist DET princip er så vigtigt for mig.
Jeg arbejder til stadighed med mig selv - den eneste del af min omverden der er til at lave om på - og jeg finder også indimellem dæmoner jeg troede var udryddet eller nye der har stukket sig grimme hoved frem, men jeg arbejder på at slippe af med dem også. Tilpasning, tilgivelse og accept er nøgleordene og selvom der er nogle ting i min egen fortid som jeg ikke kan tilgive, har jeg accepteret at det er sådan det er og fundet fred og givet slip på frygten.
Der er så så mange andre ting jeg kan blive bekymret for, fx situationen i mellemøsten, men min fortid har jeg fred med...
Anmeld