Opfølgningssamtale i jobcentret pga sygemelding.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg har været sygemeldt i knap 8 uger med depression, og skal nu til samtale i jobcentret vdr. min fremtid.

Hvad kan jeg forvente af denne samtale, kan slet ikke overskue at skulle på job endnu og denne indkaldelse har slået mig fuldstændig ud. 

Noget som har været til lign. samtale og hvad kan jeg forvente?

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Chillien

Hvis de har sørget for du ikke har skulle melde dig ledig etc. så vil de højst sansynligt bare evaluere hvorvidt du er i stand til at optage arbejde eller om du skal have yderligere tid at være sygemeldt i...

Medmindre du har arbejde, for så er jeg ikke sikker... Men du kan jo ringe og spørge dem. 

Tvivler meget stærkt på at de vil sende dig i arbejde når du stadig er syg..

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

Jeg har været til sygesamtale i Jobcentret. Det var et gruppemøde hvor vi var ca. 30 personer. De gennemgik regler og krav osv. Efterfølgende var der et meget kort individuelt møde hvor de spurgte ind til tidshorisonter mv.

Jobcenret kan jo ikke sende dig i job hvis du er sygemeldt, men der er kommet noget krav om aktiv sygemelding, hvor de forventer at man kan deltage i noget ca. 10 timer pr. uge. Jeg ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune og jeg ved heller ikke om de har droppet det igen - det var der vist tale om.

Anmeld

28. marts 2011

RiUL

Jeg blev også helt dårlig da jeg fik min indkaldelse, men der er ikke noget at være nervøs for  

Så længe din læge mener at der er grund til at du er uarbejdsdygtig, kan de ikke "tvinge" dig tilbage i job.

Jeg var bare til en kort samtale hos en sagsbehandler, der skal vurdere hvor hurtigt du kan komme i job igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.